Saxlab Saxofoon Synthesizer

SaxLab-sm.jpg

Saxofoon Synthesizer met eenvoudige bediening, die geluid voortbrengt door een combinatie van samples en Synthesizer techniek.

meer info: www.linplug.com
 
Zo dan... weet je wat nu helemaal te gek zou zijn... een electronische Sax met de feel van een echte die je vervolgens met USB/FW aan je pc koppelt en die naadloos aansluit op dit programma. Beter integreren van een echt instrument in/aan je PC kan ik me niet voorstellen. :{
 
Origineel geplaatst door Sander02
Zo dan... weet je wat nu helemaal te gek zou zijn... een electronische Sax met de feel van een echte die je vervolgens met USB/FW aan je pc koppelt en die naadloos aansluit op dit programma. Beter integreren van een echt instrument in/aan je PC kan ik me niet voorstellen. :{

je bedoelt die electronic wind instruments die Yamaha 20 jaar terug al op de markt bracht?
 
Origineel geplaatst door Sander02
Zo dan... weet je wat nu helemaal te gek zou zijn... een electronische Sax met de feel van een echte die je vervolgens met USB/FW aan je pc koppelt en die naadloos aansluit op dit programma. Beter integreren van een echt instrument in/aan je PC kan ik me niet voorstellen. :{

Niet via USB of Firewire maar gewoon via good old MIDI.

Jim Stang, man achter Mo'Bros, met een WX-5 en een Motif
Jimstd8.jpg
 
ben benieuwd hoe het klinkt , zal nooit een echte saxofoon kunnen
vervangen lijkt me, maar wie weet juist leuk voor allerlei leuke sax-
achige geluiden :)
 
Idd misschien leuk voor Josh-achtige geluiden maar als een echte sax gaat het noooooooit klinken.
Het is al lastig om een Fender Rhodes 1:1 te recreëren. Het zou wel heel raar moeten lopen als deze digitale afgeleide van een sax ons aan het twijfelen gaat brengen. Een saxofoon is analoger dan analoog, discreter dan discreet.
Als ze het geluid van een saxofoon willen nabootsen moeten ze gigantisch veel variabelen beschikbaar stellen; om maar even wat te noemen:

- het karakter / speelstijl van de saxofonist
- de kracht waarmee de saxofonist blaast (varrieert sowieso per noot)
- de stand van de lippen op het mondstuk / embouchure
- het materiaal van het mondstuk: metaal / eboniet etc.
- de grootte van het mondstuk
- het type riet
- de zwaarte van het riet
- het type rietbinder
- de lerering van de saxofoon
- het al dan niet goed sluiten van de kleppen
etc. etc.

Moeilijk verhaal dus!!
 
Origineel geplaatst door Hover
Tering, zo kort :D
Deze hoort toch 'oneindig' te zijn, toch? :D

je moest eens weten. heb hem eens een half uur achterelkaar gespeeld op verschillende manier:D

blijft gewoon lekker

dit was trouwens een fragment want wilde weten hoe het nummer heette in een andere thread:o:
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Idd misschien leuk voor Josh-achtige geluiden maar als een echte sax gaat het noooooooit klinken.
Het is al lastig om een Fender Rhodes 1:1 te recreëren. Het zou wel heel raar moeten lopen als deze digitale afgeleide van een sax ons aan het twijfelen gaat brengen. Een saxofoon is analoger dan analoog, discreter dan discreet.
Als ze het geluid van een saxofoon willen nabootsen moeten ze gigantisch veel variabelen beschikbaar stellen; om maar even wat te noemen:

- het karakter / speelstijl van de saxofonist
- de kracht waarmee de saxofonist blaast (varrieert sowieso per noot)
- de stand van de lippen op het mondstuk / embouchure
- het materiaal van het mondstuk: metaal / eboniet etc.
- de grootte van het mondstuk
- het type riet
- de zwaarte van het riet
- het type rietbinder
- de lerering van de saxofoon
- het al dan niet goed sluiten van de kleppen
etc. etc.

Moeilijk verhaal dus!!


Al deze technieken kan je simuleren op een Vl1...ooit wel eens een TB303 emulatie gehoord of een Moog Modular op deze machine? Of een Clarinet, trompet ed? Ok hij is duofoon, maar nog steeds ongeevenaard...
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Moeilijk verhaal dus!!

.....zoals alles wat nagebootst moet worden.
Zo'n rijtje variabelen is imo ook wel op te sommen voor elk ander instrument waar ze reeds een fijne software-versie van gemaakt hebben.
 
Is men er nou na ruim 35 jaar nog steeds niet achter dat je met electronische synthesizers geen akoestische instrumenten kan 'nabootsen' ???

:gaap:
 
Origineel geplaatst door Bass
Is men er nou na ruim 35 jaar nog steeds niet achter dat je met electronische synthesizers geen akoestische instrumenten kan 'nabootsen' ???

:gaap:

Is men er na ruim 35 jaar weerstand tegen "de vooruitgang" nog steeds niet achter dat dat zo af & toe best aardig lukt ?

ok, ik geef eerlijk toe: een fatsoenlijke gitaar heb ik nog nooit uit een synth gehoord, maar piano's en blaaswerk wil soms best lukken
 
Origineel geplaatst door Bass
Is men er nou na ruim 35 jaar nog steeds niet achter dat je met electronische synthesizers geen akoestische instrumenten kan 'nabootsen' ???

:gaap:

Nabootsen lukt toch aardig? Evenaren is echter andere koek.

Zelf twijfel ik nog steeds om een WX-5 controller aan te schaffen. Mij is het niet echt te doen om een realistische saxofoonpartij te kunnen spelen maar eerder om de controllermogelijkheden op zich. Het lijkt me vooral interessant om aparte synthleads te kunnen spelen.

En met zo'n miditoeter in je bek zie je er nu eenmaal veel stoerder uit,toch. :D
 
Origineel geplaatst door Arv
je bedoelt die electronic wind instruments die Yamaha 20 jaar terug al op de markt bracht?

Die sluit toch niet naadloos aan op alle param's die in dit programma bijv. beschikbaar zijn?

Het gaat mij erom dat het als een soort totaalpakket aangeboden moet worden. Dus programma + HW (sax of anders)
En dan zoveel mogelijk parameters maken zoals een echte ook kan. Dus niet alleen toonhoogte & velocity maar ook overblazen of whatever..

Heeft er iemand weleens piano/synth gespeeld op een manier zoals een sax speelt? dat wordt priegelen met halve nootjes! pittig
 
Origineel geplaatst door Sander02


Heeft er iemand weleens piano/synth gespeeld op een manier zoals een sax speelt? dat wordt priegelen met halve nootjes! pittig

Daar zit nu precies het venijn! Dat wordt per noot editten op sysex niveau. :D
Ik ga dan nog liever bij de lokale harmonie vragen of ze ff een riedeltje in willen spelen.
Zijn er al geluidsfragmenten te horen van deze synthofoon?
 
Back
Top