Magerit Metro, multi-algoritme drum met ingebouwde Euclidische sequencer

Magerit-Metro.001-678x381.jpeg


"Metro is een nieuwe krachtige drum Synthesizer voice (13HP) voor Eurorack met een ingebouwde ritmische sequencer.
De module beschikt over zes kanalen (slots) waarin je een drummodel kunt laden.
Er zijn 11 nieuw ontwikkelde unieke algoritmen, waaronder 3 basdrums, 2 snares, 2 tom-toms, 2 bekkens, een snaargenerator en een handgeklap.
Elk model wordt geleverd met een breed scala aan parameters die eenvoudig op de module kunnen worden gewijzigd.
Bovendien kunt u het volume en de pan van elk instrument afzonderlijk aanpassen. Leuk, je kunt ook je instellingen in de module opslaan, zodat je je geluiden niet kwijtraakt na je sessie.

We hebben het hier over modulaire synthese, dus het is passend dat de parameters ook kunnen worden gemoduleerd.
Dit is hier het geval. De parameters, inclusief het tempo, zijn volledig toewijsbaar en laten je ze handmatig of via de CV-ingangen bedienen.
U kunt ook de trigger-ingangen voor elk kanaal wijzigen en hun reactietype kiezen: trigger of accent.

Magerit Metro Euclidische Sequencer Naast de vele unieke drumalgoritmen heeft Metro ook een intuïtieve, machtige sequencersectie.
Er zijn twee sequencers beschikbaar.
Met de Euclidische sequencer kun je spelen met wiskundige verhoudingen en veelzijdige patronen genereren.
Perfect voor complexe, groovy ritmes.
De tweede is een klassieke step sequencer. Beide sequencers zijn volledig configureerbaar met het aantal stappen, verhoudingen en meer.
En natuurlijk zijn ze beschikbaar in elk kanaal. Je hebt dus een complete drumsynthesizer in een 13HP-module die de klankveelzijdigheid van veel klassieke drummachines overtreft.
Verder heeft Magerit Metro een echo en reverb (lengte van 2 seconden) effectprocessor om je geluiden stadionklaar te maken.

Een zeer spannende drummodule die veel te bieden heeft.
Het is fijn dat je 6 kanalen en de sequencer in één compacte module hebt.
Je hebt dus geen aparte sequencer nodig. Ideaal voor compacte opstellingen.

En de prijs van de module is ook heel eerlijk. Magerit Metro is nu beschikbaar voor 200€ (excl. BTW) of 242€ (met BTW) + verzending vanuit Spanje.



 
Shit! Ik dacht dat ik na mijn levering gister alle toffe Eurorack modules had! Komen ze weeeer met nieuwe!
 
Ik probeer de module te bestellen, maar.. ligt het aan mij.. of kan 'ie niet aan de shopping cart toegevoegd worden, en is er nergens een mail adres van de maker te vinden?..
 
Hij is zeker niet duur maar veel te beperkt voor de doelgroep. Voor modulair slagwerk gebruik ik de Winter Modular Eloquencer met de Intellijel Plonk en de WMD Crucible. Daar komt misschien nog een WMD Kraken bij, maar die aanschaf zal wellicht overbodig blijken als ik eenmaal een elektronisch drumstel heb, waarvoor ik aan het sparen ben.
 
Hij is zeker niet duur maar veel te beperkt voor de doelgroep.
N=1. Misschien ben je wel niét de doelgroep. Deze module volgt misschien een andere design filosofie (clearly geen one-button-per-function), maar met 2 sequencer types, 11 drum algoritmes en de mogelijkheid om iedere parameter aan een draaiknop en CV input toe te wijzen is beperkt niet het eerste woord dat bij me opkomt. Ik ga hem proberen, laat weten of hij al die beloftes nakomt!
 
Hij is zeker niet duur maar veel te beperkt voor de doelgroep. Voor modulair slagwerk gebruik ik de Winter Modular Eloquencer met de Intellijel Plonk en de WMD Crucible.
Ik denk dat het vergelijken van deze 13 HP module van €242,- met 3 modules die 58 HP in beslag nemen en totaal meer dan €1300,- kosten niet heel veel zin heeft. Zoals @nonklist al aangeeft ben je waarschijnlijk dus niet de doelgroep. Wat zie jij dan als doelgroep waar deze module op gericht zou zijn?
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik denk dat het vergelijken van deze 13 HP module van €242,- met 3 modules die 58 HP in beslag nemen en totaal meer dan €1300,- kosten niet heel veel zin heeft. Zoals @nonklist al aangeeft ben je waarschijnlijk dus niet de doelgroep. Wat zie jij dan als doelgroep waar deze module op gericht zou zijn?
Ik verwacht dat gebruikers van modulair spul veel controle over het geluid willen hebben en dat mis ik hier. De samenstelling die ik beschrijf, geeft die controle wel, maar daar staat een veel hogere prijs tegenover. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat het apparaat een succes wordt want iedere poging om de eurorekmarkt te veroveren vind ik dapper.
 
Ik verwacht dat gebruikers van modulair spul veel controle over het geluid willen hebben en dat mis ik hier.
Niet iedereen wil dat. Bijvoorbeeld de TipTop drum modules zijn ook populair (geweest) hoewel niet elke parameter met CV te moduleren is. Ik denk dat als je voor een kleine modulaire setup gaat, 1 rij bijvoorbeeld van 84 HP, dat een module als deze prima tot zijn recht komt. Niet iedereen is vies van een beetje menu-diven, dus dat de module geen one-knob-per-function heeft, hoeft niet persé een bezwaar te zijn.
 
Ik verwacht dat gebruikers van modulair spul veel controle over het geluid willen hebben en dat mis ik hier.
Heb gisteren de manual even doorgenomen, volgens mij kun je iedere parameter van de percussie modellen instellen, plus je kunt er 3 toewijzen aan een rotary controller (en CV input).

Maar verder wat @SmartBits zegt.
 
Back
Top