Waarmee is dit in elkaar gefietst?

donbrasco

qlickt
Lid sinds
15 december 2001
Berichten
2.944
Locatie
0317
Luister dit dope stukje ff en vertel mij waar dit mee gemaakt is...? Dat pwaapwaapapapaaa bassline geval... :{


Alvast dank ! :halleluja
 
zat ik ook al aan te denken.. en vette compressie erover uiteraard..
 
Een Z1 moet ook wel zoiets kunnen brouwen dat aardig in de buurt komt, enne ... de juiste parameters toewijzen aan het X/Y pad.

Wel een heel lekkere klank overigens. 8P

Heeft wel een hoog Aboriginalgehalte
 
Oh ja, met een Prophecy zou 't ook moeten kunnen.

Daar zit trouwens een lekkere didgeridoo in die met wat tweaken aardig in de buurt komt.
 
Trouwens, in de Z1 zit er ook wel een didgeridoo maar die is niet zo overtuigend (maar na wat tweaken...)

Er zit zelfs een patch in m'n Z1, T-REXvsCopter, deze klank zit al heel dicht bij het gewenste geluid. Enkel die helicopter uit de lucht knallen (gewoon een osc uitzetten) en dan zijn we d'er bijna (maar nog niet he-le-maal).

Dan moeten we alvast een brave versie hebben die gewoon wat bruter moet gemaakt worden. Dan nog ff er een multi van maken met die didgeridoo, klaar is kees.

Enfin, 'k zou het graag even willen checken maar m'n Z1 is met vakantie =( , echt waar.

BTW: Krz, waar heb je deze lekkere sound opgevist? Hier lust ik wel meer van 8P
 
Laatst gewijzigd:
hover, een maat van me vroeg waar dit mee gemaakt was, hij is nogal een drum en basser, ik zal 't eens navragen.. ik vond dit ook wel een wijs stukje herrie
 
Inderdaad een cool stukje! Aangezien ik weinig over hardware weet, kan ik alleen zeggen dat die bassline volgens mij ook te maken met de TS404 van Fruity Loops...
 
m'n dealer weet het land en plaats van herkomst niet.. =(
 
hmmm.....ik denk dat je met een tuba, met een hele dikke distorion erover heen en een beetje galm een heel end komt.....
 
dat vond ik ook ja.. niet een simpel bassgeluid, maar ook wat snerpend.. erg goed..
 
Dit klinkt als Ed Rush en Optical. Zij staan er bekend om hun vernietigende basslijnen met een Acces Virus te maken en een FM synth.DAt uitermate gore snerpende kan je niet krijgen met (virueel) analoge synthese (believe me, I've tried). Met een programma als FM7 kan je die hele nare roggelende basslijnen maken. Als je dan de noten accentueert met een wat lagere sinus dan krijg je dat geluid.

Dit is trouwens een geluid waar Ed Rush en Optical een patent op hebben. Als dit nummer van iemand anders is, dan heeft ie dus uitgevogeld hoe ze daar aan zijn gekomen. Lucky Bastard!
 
Ik ook, alleen mijn leverancier weet het ook niet meer... ik zal 'm eens onder druk gaan zetten, want ik en meerdere met mij willen het graag weten.
 
Dat is "poor mans deal" remix van konflict op aspect recordings.

Als je in alt.music.jungle die vraag post dan krijg je denk ik wel antwoord, daar hangen wat producers rond die met konflict hebben samengewerkt. Het is in iedergeval konflict ...een paar gasten uit schotland. Ze releasen nummers op trouble on vinyl, negative recordings (volgens mij hun eigen label).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

cheers
Gonzo
 
Back
Top