Hardware VS software !!!!

Twin-x

Gedeactiveerd account
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
1.254
Locatie
Grootebroek
Ok hier is ie dan op bnavolging van johnnybusca zijn ds tr 808 onderwerp.

ik heb twee samples 1 is van rebirth (303 + 909 + distortion)
en een is de echte (303 + 909 + distortion)

Bijna geen eq gebruikt. Maar omdat me sound kaart fuck is is het verschil snel te horen. Maar ik heb mijn best gedaan :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de 2e beter...
Maar ik wil nog wel een kleine filtersweep horen. :)

Maar volgens mij gebruik je niet 2x dezelfde golfvorm:confused:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door OnAcid
Ik vind de 2e beter...
Maar ik wil nog wel een kleine filtersweep horen. :)

Maar volgens mij gebruik je niet 2x dezelfde golfvorm:confused:

je hebt gelijk :) je hebt betere oren als ik.

Ik heb t veranderd
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je beter de Freebee 303 emulator kunt gebruiken ipv. Rebirth...
 
Origineel geplaatst door Origin X
Ik denk dat je beter de Freebee 303 emulator kan gebruiken ipv. Rebirth...

Daar zit geen 909 aan vast
 
Ik ben geen expert op dit gebied, maar persoonlijk vind ik de tweede ff beter klinken.
 
Ik zou niet weten welk test nou welke is maar mijn voorkeur gaat naar versie 1. De 909 soundjes klinken net even wat strakker.. Maar das meer mijn smaak denk ik.

Voor de ultimate test had je misschien precies het zelfde loopje in Hardware als software hebben moeten maken ipv 2e wat toontjes lager..
 
ik denk 1, alleen is dit veelste kort.. klote loopen in winamp
 
absoluut 1, klink veel strakker. Bij 2 valt alles wat weg op achtergrond met name de 909 kick!

gr. Mario
 
Origineel geplaatst door Almeros
Voor de ultimate test had je misschien precies het zelfde loopje in Hardware als software hebben moeten maken ipv 2e wat toontjes lager..

Het is exact hetzelfde loopie.

En wat betrft rebirth of hardware is dat er geen mengpaneel aan rebirth hangt.

Ik ben van mening dat rebirth iets meer punch en eq toevoegt. (track 1 dus) die andere is clean ik kan wel gaan draaien naar iets soortgelijks maar dan is het geen echte vergelijking meer
 
dit zijn zowieso geen vergelijkingen.. je zegt zelf al dat er geen mengpaneel tussen de rebirth versie hangt.. dan is je test al oneerlijk.
 
die distortion in rebirth/reason is ook niet echt geweldig..sterker nog, ik vinnem nergens naar klinken..dus da's ook niet helemaal eerlijk, tenzij je je opgenomen 909 ook door de reason distortion ramt...

maargoed, wat maakt het ook allemaal uit? ;) je hebt vette nummers met rebirth sounds, en crappe nummers met een heel roland museum..

O.
 
Origineel geplaatst door krz
dit zijn zowieso geen vergelijkingen.. je zegt zelf al dat er geen mengpaneel tussen de rebirth versie hangt.. dan is je test al oneerlijk.

Ja maar wat mot je dan ik heb in iedergeval een poging gewaagd. Als je t verschil niet zou horen is er ook niks an :)
 
Origineel geplaatst door krz
dit zijn zowieso geen vergelijkingen.. je zegt zelf al dat er geen mengpaneel tussen de rebirth versie hangt.. dan is je test al oneerlijk.

Ligt er misschien weer een beetje aan wat je precies wil weten ook hè :) Als je wilt testen wat (in het geheel) het ruisloosts is dan werkt Rebirth wel mooi (als daar tenminste ook zo'n renderfunctie in zit...wel toch?)

Wil je puur je output tjekken (bijv. als je het live wilt gebruiken) dan moet je die mixer misschien pakken... maar dan hebben we weer het probleem van de geluidskaart output hè ;)

zucht...wat een problemen op deze wereld eigenlijk :biertje: :biertje:
 
Back
Top