ok help (sampler/stepsequencer)

mwoap

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juli 2004
Berichten
10
sampler met stepseqencer wat of welke combinatie zou ik nemen

puur voor drum niet meer als 400 euro

iemand ideen of tips

alvast bedankt
 
Misschien een Boss DR-etje of zoiets?
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien een Boss DR-etje of zoiets?
Ik bedoel een SP-303 of zoiets.

147308.jpg
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien een Boss DR-etje of zoiets?

ziet er leuk uit zal ns naar wat specificaties gaan zoeken
 
is er ook zoiets als een smartmedia kaartje met aan de andere kant een paar draadjes en een plug voor bv een hardeschijf
¿??
 
Ik heb deze nog staan; zit te twijfelen om hem weg te doen. Is het wat voor je of bedoel je dit niet?
 

Attachments

  • roland_mc_09[1].jpg
    roland_mc_09[1].jpg
    182,4 KB · Bekeken: 96
Hmm die MC-09 lijkt me helemaal ongeschikt, je zoekt toch iets voor drums?

Die 09 is gewoon een TB-303 kloon (nou ja, kloon... Hij produceert gelijkaardige geluiden) met een 4 tracks looper. Dat is het. Voor drums lijkt me dit helemaal niet ideaal.

Een ES-1 (MKII misschien -> mooie behuizing) lijkt me stukken geschikter, perfect zelfs voor jou budget.

O ja de Boss Dr. Sample valt af -> die heeft namelijk geen stepseq.
 
yamaha SU700. maar deze heeft geen stepsequencer. Je hebt 40 kanalen in een loop die je kan muten en aan weer aan zetten. Kijk anders ook eens naar de SU200.
 
ben nog niet helemaal overtuigd

zit te denken aan electribe s
maar nou hoorde ik weer dat ie niet echt geavanceerde midi heeft
en met 95 seconde sampletijd is nie echt veel

jammer dat die sp-303 geen stepseqencer heeft

en die mc-09 is dat nou wel een sampler¿? of gewoon een drumcomputer synth en minisampler in 1 ofzoow¿?

in ieder geval bedankt voor de reacties tot zover
 
die mc - 09 is helemaal geen goede sampler voor drumgeluiden. Je kan er wel korte loopjes mee afspelen, maar veel meer niet. Het is vooral een synth. Als drumcomputer heeft ie gewoon een paar sampeltjes, maar echt overtuigend zijn die niet (bd, sn, hi) kompleet ongeschikt dus waarvoor jij hem wil gebruiken.
 
Origineel geplaatst door mwoap
..zit te denken aan electribe s
maar nou hoorde ik weer dat ie niet echt geavanceerde midi heeft
en met 95 seconde sampletijd is nie echt veel..

:confused: Voor drums toch ZAT? Hoe lang duurt een kick-sample?
En je kan toch gewoon verschillende Smart-kaartjes gebruiken voor opslag?
 
Als je het lukt een SU700 binnen je budget op de kop te tikken, gewoon doen! Wel geen stepseq maar who cares... Ram je die beats gewoon met de hand erin.

Trouwens als je die sampler enkel voor drums wilt gebruiken zijn de 95 seconden van de ES ruim voldoende, zoals eerder gezegd.

O ja voor de nieuwe SP-606 van Roland zou ik niet gaan; deze heeft maar 4 tracks.
 
su 700 beats der met de hand inrammen¿?
oftewel gewoon inspelen zoals met die sp-303 ofzoow
opzich best te doen ben drummer dus kan wel werken zal nog ns wat specs van die su700 zoeken die multi effects drvan bvaltme ook wel
moet nog wel wat overuen maken wil ik die aanschaffen

bedankt voor de tips allemaal


ps stepseq niet perse maar wat zijn de alternatieven en met een keyboard inspelen lonkt me nie zo
of verkijk ik mij daar helemaal op¿?
alvast bedankt voor de reacties
 
Je bent drummer... waarom wil je dan in hemelsnaam een stepseq... Met een realtime sequencer kun je véél toffere dingen doen als je kunt drummen -> instant groove, met stepseq moet je veelal gaan prutsen met de timing om een groovy drumpattern te verkrijgen. Blijf wel van de quantisize af van je realtime seq!!

Je kunt op een SU-700 de drums met de hand inspelen (vingers dus), liever niet met stokken (ik denk dat de drumpads dat niet zouden overleven). Als je met stokken wilt spelen lijkt dit hier me ideaal:

SPD-6%20big.jpeg


Er bestaan ook betere en duurdere varianten, deze hier kost ongeveer 300 euro dacht ik. O ja deze kun je ook met je handen bespelen, niet enkel met stokken.
 
Back
Top