ok help (sampler/stepsequencer)

Origineel geplaatst door Steven V
Je bent drummer... waarom wil je dan in hemelsnaam een stepseq...

nou ik ben al een aantal jaar ook met de pc aan het ''drummen'' (eerst gefrootyed daarna reasen) maar ik vindt het niet zo super om alles met de muis te doen het is maar 1 knop die je een beetje live kan bedienen
bovendien ben ik niet iemand die het leuk vindt om alleen maar op play te drukken
in reasen gebruik ik dan ook hoofdzakelijkde redrum
 
Oke ik denk dus niet dat je weet wat een realtime sequencer doet...

Een realtime sequencer neemt op wat jij speelt. Speel jij dus met je handen op drumpads een drumriff in, en je neemt dit op, dan zal de sequencer dit afspelen precies zoals jij het ingespeeld hebt (dit is natuurlijk relatief want hangt af van de resolutie (TPQN - Ticks Per Quarter Note) van de sequencer (hoe meer hoe beter). Achteraf kan je dan heel wat wijzigingen doorvoeren (welke noot (=geluid) er gespeeld word, hoe lang, tempo kun je aanpassen, enzovoorts enzoverder).

Je zal nu al doorhebben dat je als je goed kan drummen (met groove dus) je dit ook gemakkelijk (en HEEL) vlug in je sequencer kan stoppen. Als je niet kan drummen en een stepseq gebruikt dan is het veel lastiger om een groove beet te hebben dan wel te verkrijgen en het duurt ook stukken langer.
 
Origineel geplaatst door mwoap
bedankt voor de uitleg maar ik weet of ik tekno kan drummen8~

hoezo niet?
je kan toch op een lager tempo opnemen dan afspelen!
 
Origineel geplaatst door mwoap
bedankt voor de uitleg maar ik weet of ik tekno kan drummen8~

Programmeer gewoon een 4/4 beat (bassdrum dus), eventueel aangevuld met een duidelijke hihat tussen elke beat. Dit speel je gewoon af en drummen maar! Als je al drummer bent en wat kunt improviseren dan heb je gewoon instant grooves :)

Als je wil kun je het tempo verlagen, dan inspelen en later het tempo opnieuw verhogen.

Veel sucses!
 
jah als je tekno wil maken zou ik toch de korg Electribe S nemen. Ik heb zelf een eindje een yamaha SU200 gehad en man, wat was dat een KUTBAK :D , die SU700 ziet er wel al een heel stuk beter uit.

Maar toch, de korg ES is zo gebruiksvriendelijk als het maar kan, en je kan er toch een grotere geheugenkaart insteken? of gaat dit niet op de korgs

en over die samples, je bent toch maar telkens aan 1 plaat bezig, dus met 95 seconden sample-tijd kan je al heel wat doen. Stel bv 4 verschillende kicks is ongeveer 3 sec. ofzo, wat synthjes erin samplen, enkele hihats. Je kan ze toch nog vervormen enzo dus volgens mij is 95 sec. ruim voldoende. Op de korg-site staat dat je er ongeveer 100 samples kunt inladen.

En over die midi, Daarmee ga je toch niet zo geavanceerd werken. En ik weet niet wat je bedoelt met beperkte midi, maar ik kan op mijn electribes toch alles doen wat ik wil via midi. Met een midi-interface of een goede controller kun je hem meteen aan je pc syncen, of gewoon aan andere drumkompjoeter ofzo. En je kan hem als effectmodule gebruiken ook met de 2 audio-ins. Bij mij staat mn electribe EA naast mn pc om nog de laatste hand aan mijn muziek te kunnen leggen (flanger, reverbs, delay, cutoff, resonance, ...).

De prijs is trouwens ook al heel wat gezakt zie ik --> music-city

Je zou best eens naar een muziekwinkel rijden en de verschillende opties eens testen of je in wat reviews verdiepen ;)

groeten
 
Back
Top