welke sampler???? HELP!!!!

REMY-X

https://youtu.be/YkEqu_tY
Lid sinds
28 februari 2014
Berichten
81
hallo,

ben al jaren bezig met producen en nu ik meer moet gaan spelen wil ik mijn macbook met ableton uit mijn setup halen (heb de laatste keer iets voor gehad dat mijn midi clock van mijn mac opeens een hapering gekregen had, moet dan mijn ableton afsluiten en opnieuw opstarten). mijn hardware was nog perfect in sync behalve mijn macbook... nu is mijn probleem dat ik altijd live speel, maar mijn mac met ableton gebruik ik enkel om volledige eigen nummers tussen mijn hardware te mixen, maar nu wil ik een sampler waar je volledige songs mee kan afspelen en waar je niet beperkt bent tot je ram geheugen maar een sampler met flash geheugen... ik heb jaren een roland sp-555 gehad en daarmee deed ik dit vroeger, voor ik met ableton werkte, deze streamt de samples rechtstreeks van de smart media card. dus mijn vraag is welke samplers dit nog kunnen, ik wil niet dezelfde terug kopen, maar blijkbaar zijn er daar niet zoveel van te krijgen :erm: dus als iemand mij kan helpen of mss tips geven om dit op een andere manier te doen zonder laptop, ik hoor het graag ;)

alvast bedankt
 
die weet ik ook, maar is praktisch zelfde als sp-555, zoek iets anders :p
is er niets dat je weet dat ook ongeveer hetzelfde kan qua geheugen??...
het is tenslotte enkel om mn nummers te kunnen afspelen, effecten enzo hoeven niet ;)
ik heb ook al serieus gezocht maar vind zoiezo niks dat juist is wat ik zoek...
had ik mijn sp-555 maar niet verkocht!!! haha :D
 
als het is om enkel af te spelen kan je gewoon een cd speler op je rider zetten.. maar ik vermoed dat je ook midi clock eruit wil?
 

die mpx16 schhijnt veel bugs te hebben, Heeft dacht ik te maken met slordig programmeerwerk.

Google maar eens..

'I have both units (MPX 8 & 16) the 16 is pretty much useless... Latency & reboots are unacceptable, and with no fix forthcoming from Akai (Professional no less) it's future looks dim.'

'Same here. The sampled loops are played incorrectly, the sampler cuts the tail off. It's not possible to play loops in tempo, the sync is broken, because all samples are cut by the bug. Like the sample end point is always earlier than the actual sample.'
 
Ik heb een Yamaha ex5r met maximaal flashgeheugen en scsi.
Dat laatste duurt bij Yammies uit die tijd een eeuwigheid maar flash is wel wat je zoekt volgens mij.
Bijzonder zeldzaam voor Yamaha's.
 
die akai heeft niet genoeg geheugen om songs af te spelen en heb ook al slechte dingen van gelezen...
yamaha is te groot om mee te nemen en wss niet makkelijk te vinden :p
die boss is niet echt wat ik nodig heb.
die kaoss pad lijkt me wel wat, niet veel geld en precies wat ik nodig heb, juist jammer dat daar geen midi op zit, maar das het minste van mijn zorgen:p

thanx guys for the intel :okdan:
 
Back
Top