Nord Modular 1 of G2??

Als je in het noorden van nederland woont, kom es checken.
En jep ik ben een maatje van Steroids :D.
Misschien dat je me van irc kent, #aw en #emm ;) daar zit ik al sinds '98.

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Als je in het noorden van nederland woont, kom es checken.
En jep ik ben een maatje van Steroids :D.
Misschien dat je me van irc kent, #aw en #emm ;) daar zit ik al sinds '98.

-C-

Hehe #aw is al sinds 96/97 mijn homebase....jammer genoeg dat Dal nu zo slecht is.
Weet jij waar hij nu uithangt? Heb hem niet echt meer gesproken sinds dat feest waar jullie toen moesten optreden (jij was daar ook geloof ik) (Kon zelf niet helaas)

Anyways, ik woon net onder Rotterdam dus wordt wel een ernstig ritje dan.
 
Ik PB je de exacte locatie wel ;).
Onder rotterdam, das ver inderdaad. Maar ik ben echt een claviafiel geworden sinds ik de micro modular aanschafte lang geleden. Dus ik kan het je echt aanraden.

-C-
 
Iedereen kijkt wel naar de specs,ik zou ook naar de functionaliteit kijken. 1e dag is een g2 mischien leuk maar als je op langere termijn geen zin hebt om continu de pc erbij te hebben en daarnaast ook wat realtime knoppen wil draaien,zou ik ondanks de mindere soundengine toch zeker voor een Nordmodular gaan.
 
Origineel geplaatst door justin
Iedereen kijkt wel naar de specs,ik zou ook naar de functionaliteit kijken. 1e dag is een g2 mischien leuk maar als je op langere termijn geen zin hebt om continu de pc erbij te hebben en daarnaast ook wat realtime knoppen wil draaien,zou ik ondanks de mindere soundengine toch zeker voor een Nordmodular gaan.

huh? waar heb jij het nou over? die modular G2 heeft juist veel meer realtime control!
 
Origineel geplaatst door olafmol
huh? waar heb jij het nou over? die modular G2 heeft juist veel meer realtime control!

We hadden het over de G2 Engine :)
 
Origineel geplaatst door justin
Iedereen kijkt wel naar de specs,ik zou ook naar de functionaliteit kijken. 1e dag is een g2 mischien leuk maar als je op langere termijn geen zin hebt om continu de pc erbij te hebben en daarnaast ook wat realtime knoppen wil draaien,zou ik ondanks de mindere soundengine toch zeker voor een Nordmodular gaan.

Als je eenmaal de synth ingericht hebt, kun je de PC loskoppelen. Realtime controle heb je bij de normale G2 in de vorm van draaiknoppen en druktoetsen. Je hebt ook nog weer 8 variations (zeg maar snapshots) van een patch, waardoor je heel snel compleet andere instellingen kunt doen.
De engine is natuurlijk lastiger wat dat betreft, maar ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik mijn polymorph het beste kan gebruiken als controllerbox. De midi implementation chart van de polymorph zal uitkomst bieden :).
Op deze manier kun je meerdere synths, waarschijnlijk ook een nordlead 1,2(x) of 3, gebruiken als controller.

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Als je eenmaal de synth ingericht hebt, kun je de PC loskoppelen. Realtime controle heb je bij de normale G2 in de vorm van draaiknoppen en druktoetsen. Je hebt ook nog weer 8 variations (zeg maar snapshots) van een patch, waardoor je heel snel compleet andere instellingen kunt doen.
De engine is natuurlijk lastiger wat dat betreft, maar ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik mijn polymorph het beste kan gebruiken als controllerbox. De midi implementation chart van de polymorph zal uitkomst bieden :).
Op deze manier kun je meerdere synths, waarschijnlijk ook een nordlead 1,2(x) of 3, gebruiken als controller.

-C-

Zou met een Novation RMT25 Controller dus helemaal geen probleem moeten zijn. Die is in principe gewoon voor dit soort zaken gemaakt.
 
G2 engine + goede midicontroller = (bijna) een G2 keys.

Ik blijf erbij. G2 is VET VET VET (nee, ik werk niet voor clavia ;))

-C-
 
Jep dat kan. Je zit alleen dus dat er geen knoppen op zitten en je hem moet aansturen met een controller met draaiknoppen bijvoorbeeld.
Hij is 4voudig multitimbraal dus je hebt 4 synths (slots heet dat bij clavia) om geluiden in te stoppen.

-C-
 
Ik werk ook niet voor calvia maar die g2 is bagger vet, wat een apparaat zeg! Tering, it's the future!
 
Zal ik je wat vertellen? Ik ben verkocht!!! hehe
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Huh? Ben ik geen Nord Modular voorstander? Ik heb er geen, maar dat wil toch niets zeggen.. Ik heb ook geen Ivon Jaspers of Heidi Range thuis... maar goed, das een ander verhaal.

Lees uw eigen quotes! (ruk-uit-zijn-verband-stand AAN! ;))

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hij is polyfoon, tenminste dat kan ie zijn, dus koop ik hem niet...

Dus...

Maar serieus, ik meen me te herinneren dat je de Nords niet prettig vond omdat het niet 'echt' zou zijn, iets met gebrek aan knoppen onder de hand of weet ik veel...

Ik ga je vraag omdraaien Hanz... Heeft een G2 minder power als een G1?

Nee, JB, da's te gemakkelijk. :)
Even wetenschappelijk gezien: definieer het begrip "power".

Mijn veronderstelling is dat je bedoelt "processor power".
In dat geval: natuurlijk heeft een G2 méér power, echter de vraag is: wààrom vind je dat een G1 te weinig power zou hebben? Oftewel: wàt wil jij dan doen op de G2, dat je niet op de G1 voor elkaar krijgt omdat je tegen de limieten loopt?
(En in jouw geval mag je dus het woord "polyfonie" niet gebruiken! :D)

Bedoel je "hoeveelheid features" (bijv. MIDI OUT sturing) dan ben ik het al iets méér met je eens.
Of je het "nodig" hebt blijft een persoonlijke kwestie.
Natuurlijk, ik word ook erg blij van een G2; aan de andere kant denk ik dat er zelfs met een G1 genoeg te ontdekken blijft.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Zal ik je wat vertellen? Ik ben verkocht!!! hehe

Ik heb wel enkele malen meegemaakt dat de G2 vastloopt als je een patch change doet.
Ergens vind ik dit een onacceptabele bug. Geen idee wat clavia er aan doet, maar ik heb vertrouwen :).
Wachten wachten wachten op updates.

In afwachting verblijf ik
-C-
 
heb laatst voor weinig een mod rack 1 op de kop getikt en moet zeggen dat ik het gewoon een heeeeeeeeel dik apparaat vind....
 
Ik heb ook heel veel plezier gehad van mijn Nm rack. De draaiknoppen gebruikte ik nooit, dus vandaar dat ik met een engine toe kan. Toe kan? Toekan?
TOEKAN!
geelborst%20toekan.jpg

...toekan...

Ik had een nord modular rack met rackoren. Als je die in wilt bouwen ben je 5 HE kwijt, terwijl clavia meldde dat ie 4HE in beslag zou nemen. De gaten van de NMrack zitten verkeerd :(. Maar zelfs in 4HE zit hij echt krap.

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
... Toe kan? Toekan? TOEKAN!

Ha ha haaaaa... you're killing me... hoest... :erm:

;)
 
Een leuke resource om aan patches te komen en kennis uit te wisselen:
Nord Modular Mailing List

Ik heb een tijdje op deze maillist gestaan, alleen door gebruikers met irritante mail virussen heb ik mijn mailbox op moeten heffen. Ik kreeg soms 10 virussen op een dag, alleen al van gebruikers van die list. Ik zou een goeie virusscanner installeren alvorens hier aan te beginnen.

Voor de rest, ontzettend veel info, zowel voor de G1 als de G2.
Volgens mij is dit trouwens Wout zijn mailing list.

-C-
 
Back
Top