[track]latinhousig

eruk

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
495
Locatie
Noord Holland
Ik heb mijn vorige track even onder handen genomen, ik heb de mix iets beter gemaakt, ik heb een acoustisch gitaartje toegevoegd en het sax gedeelte verbeterd.
Het is latinhouse achtig..
Graag tips en kritiek! (en je mag het ook zeggen als je hem gewoon leuk vind hoor;) )
Vida es musica
 
Lekker nummertje hoor!!!

Het begin is lekker groovy.Zit goed in elkaar. Alleen die breaks vind ik een beetje abrupt, maar die trompet/saxo is echt vet, trommels zijn vet, ritme is goed, een echt rustig swing nummertje.
Ik kan hier niet echt meer over zeggen.. alleen met een :peukie: wordt het aardig spacy.
 
Hey Eruk

Geinig, lekker nummer. Hopelijk haalt ie de zon een beetje terug :mexico:
het klinkt in ieder geval wel zonnig...

Het enige wat ik erop kan aanmerken, is dat het met wat meer verschillende percussie samples of loops iets organischer zou klinken (maar hier heb je alleen wat aan, als je sample-cd's o.i.d. hebt). Idem voor de sax (ja ik weet het, vind maar eens een goeie sax-speler die even wil komen inspelen, om nog maar te zwijgen van de apparatuur om 'm op te nemen ;) ).

Maar zoals tie nu is, vind ik 'm ook lang niet slecht ! Ik hou wel van dat relaxte !
 
Thanx! ja ik zou idd graag een echte sax gebruiken, maar dat zit er helaas niet in, maar ik ben best tevreden met het resultaat van deze synthsax.... vooral in het laag vind ik hem erg realistisch klinken.
En extra drumsounds tja, ik vind het niet echt nodig..
Aan de abrubte breaks ga ik nog wel iets doen, op dat moment een soort swing effect ofzo...ff kijken.
Iets minder delay op de sax en iets zachter kan ik inkomen! bedankt goeie tips allemaal!
Nog meer mensen met tips en of op of aanmerkingen?
 
Zal ik een stukje voor je in spelen met mijn tenorsax?
 
Helaas ben ik niet zo te spreken over je nummertje. =(
Maar aan je sound te horen ben je duidelijk nog een beginnend 'producer'.
Mijn tip voor jou is dan ook om vooral heeel kritisch te luisteren naar je eigen tracks en vooral ook veel te luisteren naar muziek die in jouw genre ligt en eventueel de sound en vooral groove na proberen te bouwen.

De percussie is nogal simpel en saai en heeft niet echt een latinfeel groove. Gebruik s.v.p. ghostnotes ! :gaap:
De bassline is lekker en op 1.15 klinkt t even een beetje lekker qua melodie maar daarna is het weer te houterig allemaal.
Het mist echt de latinfeel en feel die je wilt voelen om hier vrijwillig op te dansen/swingen.
In deze vorm zou ik hem niet op een feestje willen horen.

Verder is de geluidjeskeuze niet optimaal naar mijn smaak en de huidige standaard.
De tonatie is ook niet optimaal en het nodigt niet uit om verder te luisteren.
het is gewoon niet spannend genoeg, niet prikkelend.:z

gewoon dooroefenen en lekker kritisch naar je tracks luisteren en vergelijken met je favoriete platen!
succes:erm:
 
oke, je geeft in ieder geval goeie tips!tnx. ik ga er nog verder aan werken, er komt dus een echte sax in met dank aan dj h@nk! en ik wil hem meer drive geven, en iets gevarieerder (spannender) maken. En bovenal nog iets proffesioneler laten klinken.
Als mensen nog tips hebben voor een volgende versie, gaarne!
 
ik vind het een erg relaxt soundje hebben (ik kom net thuis van 5 uur surfen op wijk aan zee met deze storm dus ben lekker moe en heb al een biertje achter de kiezen)


de sax is leuk gedaan maar echt je zegd het zelf al hier moet gewoon een echte sax in en dan klnikt heerlijk behalve de percussie!!! die is wel wat neppig en eentonig zou ik vervangen voor wat levendisge samples van precussie

tering 1 biertje en ik kan al niet meer typebn...........
 
Back
Top