leuke rm1x site

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
voor leden die veel met yamaha rm1x
werken heb ik hier nog een leuke site
waar je veel presets en song kan downloaden
zo kan je veel leren
hoe ze dat gemaakt hebben of maken
misschien is dit oud nieuws maar altijd leuk om er nog een keer kijkje te nemen
gr Havelock

http://www.rm1x.net

P.S. er zijn ook bekende nummer zoals onder ander van jean micheal jarre en nog veel meer
 
erg handig

erg handig

ik heb zelf al hele toffe presets en songs er vandaan gehaald
zins ik deze site heb ben ik er wel te vreden over
;)
gr havelock
 
hoidie

ik ga binnenkort een rm1x scoren... en dan eens kijken wat deze site te bieden heeft ;)
 
Soffi is een zeer relaxte gozer, die een heel mooie site heeft neergezet voor de RM1X. Soffi was voorheen frequent poster op rm1x.co.uk , de site van Mark Arber. Aangezien deze al ca. 2 jaar niet meer wordt bijgehouden heeft Soffi het overgenomen met deze site.

De site rm1x.co.uk was toen hij nog actueel was overigens ook altijd erg gezellig. Via deze die site heeft olafmol mij op synthforum.nl gewezen. De rest is historie :) .
 
Ik heb sinds gisteren een RM1X :D Ik heb er een paar uurtjes mee gespeelt en ik vind het een te gek apparaat.

Er staan nogal wat songs op die site! Zitter er nog wat must-have nummers tussen?

Ik ga toch maar weer een floppy drive in m'n PC zetten :D
 
loik

Maar wanneer maken ze nou is een RS7000 site? Dat zou ook wel gaaf zijn.
 
Origineel geplaatst door LoFiye
Ik heb sinds gisteren een RM1X :D Ik heb er een paar uurtjes mee gespeelt en ik vind het een te gek apparaat.

Er staan nogal wat songs op die site! Zitter er nog wat must-have nummers tussen?

Ik ga toch maar weer een floppy drive in m'n PC zetten :D

ja floppy drive is wel makelijk ja als je die in je pc heb
gr.havelock
 
Nog even en de RM1x is meer gehyped aparaat als de MPC's van akai 8)

GO RM1x

Druid
 
Origineel geplaatst door druid
Nog even en de RM1x is meer gehyped aparaat als de MPC's van akai 8)

GO RM1x

Druid

Kappueh nou! Heb hem net vorige week verkocht, en dit soort opmerkingen trek ik even niet tijdens de ontweningsfase. RM1X blijft imho voor het geld het enige MPC alternatief.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Kappueh nou! Heb hem net vorige week verkocht, en dit soort opmerkingen trek ik even niet tijdens de ontweningsfase.

Terugkopen voor 450?8o)
 
Origineel geplaatst door druid
Nog even en de RM1x is meer gehyped aparaat als de MPC's van akai 8)

GO RM1x

Druid

Ik ga er dus eentje kopen... maar is dat ding nu écht zo intuitief en inspirerend? ben heel erg benieuwd :)
ik ben er van overtuigd dat ik er zowiezo wel lol zal aan beleven!

(leuke studio pics trouwens op die oude versie van die site die nog te vinden is als je er wat rondsurft/uitspit)

greetz

cloudy
 
Hey cloudy,

Ik heb ook een poosje getwijfelt, maar ik heb de RM1X nu eindelijk in huis. Ik heb hier helaas niemand in de buurt wonen waar ik het apparaat eerst even uit kon proberen, dus het was wel een beetje een gok. Het is altijd afwachten of het je ding is of niet. Door het lezen van zoveel mogelijk reviews was ik al wel errug enthausiast geworden :D Ik ben momenteel druk bezig met het doorspitten van de manual en ik begin het nu langzamerhand een beetje te snappen allemaal. Die bak zit echt vol handigheidjes en het werkt allemaal erg prettig en vlot. Voorlopig gebruik ik hem even standalone (op de rand van m'n bed met de manual binnen handbereik :D ) maar het is straks de bedoeling dat het m'n hoofdsequencer word (met renoise op m'n pc als slave voor samples en eventueel wat VST's) om de rest van m'n hardware mee aan te sturen. Na 2 dagen kan ik nog niet zo heel veel zinnigs zeggen, maar tot nu toe vind ik het echt een tof apparaat. Het is natuurlijk wel een beetje een omslag, want ik ben voornamelijk gewend om met trackers te werken :) Een combinatie van die 2 zie ik helemaal zitten!

De bak werkt zonder meer inspirerend. Ik heb me al enorm vermaakt door het gebruik van preset phrases, en door er wat in elkaar te zetten en deze te combineren. Wat effectjes erbij, de voices een beetje editten...stampende beat 'r bij....beetje live muten/unmuten en met de realtime controllers tweaken....geweldig :D Ik moet nog een -hoop- leren, maar het is me al wel duidelijk hoe handig deze machine in elkaar steekt. Er staan me denk ik nog vele aangename verassingen te wachten :)

Er zijn vast wat meer ervaren RM1X'ers die je een nog hoop moois kunnen vertellen over deze bak :)

Mocht de RM1X je niet bevallen, dan kun je hem denk ik zo weer verkopen, want de prijs van het apparaat is redelijk stabiel.

Groeten,

Dennis
 
Back
Top