hulp bij keuze recorder

RpW

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2003
Berichten
421
Locatie
Malmö
ok, aangezien m'n belastinggeld ondertussen binnen is, kan ik eindelijk een beetje serieus naar een HD recorder gaan kijken. Ik heb ondertussen mijn keuze beperkt tot de Tascam 2488 en de Korg D1600mkII. En de vraag is dus nu: welke zou de beste keus zijn volgens jullie ? Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover.

de Tascam:
24 sporen (in de mixer zijn dat 12 mono sporen en 6 stereo paren dus daar zit wel een beperking)
totaal 256 virtuele tracks (die je dus willekeurig aan een spoor kan toewijzen)
24 bits
effecten: OF 8 compressors bij opname OF 1 multi effect OF 1 enkel effect (dat dan in betere kwaliteit)

de Korg:
16 sporen met 8 virtual tracks per spoor.
16 bits (24 bits kan wel maar dan heb je nog maar 8 tracks)
effecten: deze kan dus tot 6 indiv. effecten + 1 master effect + 1 finalizing effect (als ik het goed zeg)

(ik doe deze bovenstaande specs uit m'n hoofd dus reken me er niet op af)

tja..... nu is de vraag natuurlijk: hoe belangrijk is het aantal effecten wat je tegelijkertijd kan gebruiken ? Als het er meestal op neer komt dat je toch eerst droog opneemt en daarna met effect naar een andere track bounced dan maakt het dus niet zo heel veel uit als je minder effecten tegelijkertijd ter beschikking hebt. In mijn geval ga ik de recorder alleen maar in de studio gebruiken en er bijna alleen maar synths mee opnemen. Ik heb nog geen enkele ervaring met dit soort recorders dus alle tips, adviezen en ideeën zijn welkom.
 
niemand ? Alle ideeën zijn welkom, al is het maar "Je moet niet zo zeiken en gewoon naar de winkel gaan om te kijken welke kleur je het leukste vind" :D
 
Origineel geplaatst door RpW
"Je moet niet zo zeiken en gewoon naar de winkel gaan om te kijken welke kleur je het leukste vind"

a.u.b. 8)
 
Zit zelf ook (nog steeds) te twijfelen.. De Boss BR1600CD ookal bekeken? Ziet er als speelgoed uit, maar de opties zijn wel weer alleraardigst! Zeker interessant, lijkt me, als je ook iets met el. gitaar en zang gaat doen.


Bah, altijd maar kiezen!
 
Heb zelf een Korg D1200 (12 sporen) en dingetje werkt erg goed.

Waar je op moet letten is of je de effecten wil automatiseren..
D1200 kan alleen mixer en eq automatiseren..geen fx parameters...
(die d1600 kan wel meer dacht ik)
Verder heeft de korg USB, is ook leuk... Verschil tussen 24 bit en 16 hoor ik niet..
Korg (d1200) heeft trouwens ook mic pre-amp en amp-simulators voor je gitaren (+ aparte gitaarinput)...
maar als je dat niet intressant vind....
De effecten zijn nou niet echt om wild van te worden...maar wel redelijk veel...
Enige aankoopfoutje van mij is dat ik liever 8 kanalen tegelijk had kunnen opnemen ipv 4.
Maar als je nou alleen synths gaat opnemen maakt dat ook niet heel veel uit...
Oh ja, die d1200 kan niet met tempoverandingen vanuit een sequencer overweg,
dan moet je eerst een tempomap gaan maken...en em op die manier syncen...

Voor die korg moet je anders ff http://www.korgstudios.com/ checken, is een userforum.

Oh, ik zou ook ff gaan luisteren. Misschien klinkt die tascam wel minder/beter..

Suc7
Ra
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Zit zelf ook (nog steeds) te twijfelen.. De Boss BR1600CD ookal bekeken? Ziet er als speelgoed uit, maar de opties zijn wel weer alleraardigst! Zeker interessant, lijkt me, als je ook iets met el. gitaar en zang gaat doen.


Bah, altijd maar kiezen!

eerlijk gezegd niet naar gekeken nee. Inderdaad, er is gewoon te veel te kiezen. Ik voel me net als een klein kind bij de chinees: 200 gerechten op de kaart en dan maar kiezen terwijl je geen flauw idee hebt wat het allemaal voorstelt....... :confused:

bedankt iedereen voor jullie ideeën
 
Back
Top