Gekraak via cdrom

Javascript

Amsterdam West
Lid sinds
13 mei 2003
Berichten
520
Locatie
Amsterdam
Hoi als ik bijv wav of mp3 rechtstreeks vanaf m'n cd-rom wil beluisteren hoor ik altijd een soort gekraak/misvorming aan het begin van een track/sample. Wanneer ik dat bestand naar m'n hd copieer gaat dat perfect en is het geluid gewoon goed...

iemand een idee?
 
Het is gissen.......maar goed.....

Heb je toevallig de audio-uit van je cd-rom rechtstreeks (intern dus) op je geluidskaart geprikt ?
Dan zou het natuurlijk zo maar kunnen zijn dat dat kabeltje brak is (dunne miezerige brol is het).
Of mss in-/uitgang brak.

- edit -

eigenlijk best een domme opmerking van me........volgens mij werkt dit kabeltje nl alleen maar als er een audio-cd
in je cd-rom zit......
 
Weet het niet zeker maar zou het kunnen zijn dat:

cd = 16 bits
je geluidskaart is misschien 20 of 24 bit.

E.e.a. zou hierdoor niet goed samenwerken?
 
Ik heb hier ook last van....

Bij mij gaat het las volgt: Ik wil vanuit Cubase SX een sample importeren en die wil ik eerst even luisteren vanaf de cd-rom. Het geluid gaat dan door de IDE kabel als ware het een harde schijf. Ik heb hetzelfde probleem als ik samples via netwerk vanuit mijn oude pc wil "previewen" met Cubase SX. (netwerk bestaat uit 2 Pc's met cross cable op 100 Mbit).

Andersom (vanuit mijn oude Pentium 2, 400 Mhz met Logic Audio) geeft het helemaal geen problemen.

Nu zou je zeggen dat dit aan Cubase ligt...maar dat lijkt me onzin. Logic en Cabase zijn beide geweldige programma's en het lijkt me wel erg raar dat Cubase SX niet in staat zou zijn om één enkel wav-je rechtstreeks van een cd-rom of netwerk te kunnen afspelen.

Iemand?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Weet het niet zeker maar zou het kunnen zijn dat:

cd = 16 bits
je geluidskaart is misschien 20 of 24 bit.

E.e.a. zou hierdoor niet goed samenwerken?
een geluidskaart kan functioneren in allerlei bitrates en zal zich dus absoluut moeten/kunnen aanpassen aan een cd-rom
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
een geluidskaart kan functioneren in allerlei bitrates en zal zich dus absoluut moeten/kunnen aanpassen aan een cd-rom speler aangezien cd's van nature 16 bit zijn nutuulk...

Dat wel.....maar je hebt wel kaarten waarvan de samplefreq fixed is (bij opname)......SB audigy I bv, nl 48kHz

Maar dat zou in dit geval geen probleem moeten zijn, het werkt nl wel als de wave eerst naar de HD gekopiëerd is...
 
Mijn geluidskaart is in ieder geval fixed 16 bit en 44,1 Khz. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
 
Back
Top