welke monitoren?

Even voor het nageslacht.. heeft een NS4 88 keys dan geen te zwaar.spelende keys? Ik checkte eigenlijk alleen de 73 key versie.. en dat waren semi weighted keys..
Hmmm, van alles dat ik heb geprobeerd in de winkel vond ik de NS4 wel echt het bij uitstek het fijnst spelen. Volgens internet zijn het weighted keys, maar zo voelde het voor mij iig niet. Ik heb ook helemaal geen verstand van al die verschillende keys en alles wat erbij komt kijken, dus ik ben eigenlijk puur op gevoel afgegaan 8o)

Dat zal met de NS4 allemaal wel goed zitten maar het is wel een behoorlijke prijs. Ik ben zelf niet zo'n Nord fan als het op de nieuwere producten aankomt maar ik heb 'n kennis die ik ook een Kronos 88keys heb aangeraden en 'n Nord 88 keys zou kopen en is later toch voor 'n Nord gegaan.. Ik vind 'n Kronos als concept gewoon meer veelzijdiger.. maar ieder z'n ding.
Ach, ik ben in dit geval meer dan bereid om flink geld neer te leggen voor een goed speel gevoel. En je hebt gelijk dat er in de Kronos waarschijnlijk meer utility zit, maar die speelde in mijn beleving gewoon een stuk minder fijn :erm:

Maargoed, ik ga vanmiddag maar eens echt een bestelling plaatsen. Als het toch niet goed is kan het altijd nog terug!

Dit staat wel chique, geoptimaliseerd voor elektrische/piano
Die zag ik ook nog langskomen idd, maar zit ook een redelijk prijskaartje aan. Ik hou ze in het achterhoofd voor de toekomst!
 
Ik durf te wedden dat je met onderhandelen incl die nord speakers voor 4200,- klaar bent al zou het 4500 zijn..
 
@Patat Met

Kali audio heeft ook een sub en ik moest denken aan jou post over meerdere sub’s in een ruimte kali heeft dus een sub met 2 Horizontally opposed 6.5" long excursion woofers.

Komt dit overeen met hetzelfde concept of moet je echt de fysieke subs specifiek plaatsen en fase instellen?
 
Ik durf te wedden dat je met onderhandelen incl die nord speakers voor 4200,- klaar bent al zou het 4500 zijn..
Had ik wsl moeten doen, heb iig een paar honderd euro van de prijs voor de Nord Stage af weten te kletsen, ben ik al meer dan blij mee :P
 
Wel chique set zo, monitor steunen krijg je er zelfs bij. En er zit een tulp aansluiting op voor simpel subje
IMG_4150.jpeg
 
Als Nord vindt dat je aan simpele tweeweg monitoren genoeg hebt dat zullen die Pioneers ruim voldoende zijn en hoef je geen bakken met geld uit te geven lijkt me.
 
Ok, nu ik mijn nieuwe Nord en boxjes binnen heb snap ik de audiofielen hier een stuk beter :P Mijn god wat komt er een heerlijk geluid uit dat ding. Misschien toch maar investeren in nóg beter spul idd, maar voorlopig is dit ook nog revolutionair voor me dus alle tijd om op te sparen.
 
Nieuw merk kali audio dus nog niet zo bekend..
ik had ze ook bijna gekocht maar met sub wel gedoe ivm dsp. Ps ik ging nu pas zoeken of er nominatie was. Deze speakers zijn veel besproken inmiddels en blijkbaar winnaar binnen bepaalde prijsklasse


Bekijk bijlage 3843280
Geachte ja ik kon het niet laten om toch nog even door te vragen aan Kali en moet zeggen zeer sympathiek.

Hier wat antwoorden over dsp, monitors met sub gebruik en waarom twee woofers in een sub.

“There is no need to worry about latency within the Kali product line. The WS-6.2 actually does apply some internal DSP, and the IN-5 of course does the same to apply it's boundary EQ compensations. Latency for both units is wellbelow any perceptible level, you can rest assured that pairing the IN-5s with a WS-6.2 will work perfectly right out of the box.

Building two horizontally opposed drivers in a single cabinet has it's advantages in that the unit exhibits very minimal shaking and transfers hardly any vibrations to the surface it's placed upon. It also brings up the total surface area from which it radiates it's sound. It's not the same as placing two separate subs into the room, which can cut down on room modes, standing waves and the resulting issues”
 
Back
Top