Parkieto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Arv
Is er al een Parkieto VSTi?

Er deed een hardnekkig gerucht de ronde dat er een beta-versie in het kiprestaurant op de Messe worden gepresenteerd, maar ik hoorde net dat -ie daar nog altijd niet aangekomen is. Tja, vind het ook een beetje stom om zo'n ding onbegeleid op een proefvlucht te sturen....
 
Origineel geplaatst door Arv
Is er al een Parkieto VSTi?

Geachte Arv,

Deze vsti zal dit najaar uitkomen,we zijn nog steeds bezig met de ontwikkeling van deze mooie synth. We moeten er wel bijzeggen dat het voor ons ook een totaal nieuw concept word. Daarnaast verkopen we binnenkort ook nog t-shirts en caps van Parkieto. En wel volgend jaar staat bij ons in de planning een nieuwe OS voor huidige parkieto bezitters.

hoogachtend,

Ben & Ulli
 
Origineel geplaatst door Ben & Ulli
Geachte Arv,

Deze vsti zal dit najaar uitkomen,we zijn nog steeds bezig met de ontwikkeling van deze mooie synth. We moeten er wel bijzeggen dat het voor ons ook een totaal nieuw concept word. Daarnaast verkopen we binnenkort ook nog t-shirts en caps van Parkieto. En wel volgend jaar staat bij ons in de planning een nieuwe OS voor huidige parkieto bezitters.

hoogachtend,

Ben & Ulli



KRIJG NOU DE VINKETERING !!!!
 
Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Re: Parkieto FX 135 & 435 BUG !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb mij laten vertellen dat de Parkieto's een flinke bug hebben waardoor ze na een tijdje wel last krijgen van feedback en dan begint heel de handel te fluiten.
Helaas is er nooit een update voor die bug gekomen en bijgevolg komt er uit de meeste 135 én 345 modellen alleen nog maar wat gefluit. De analoge tape sampler ( met EL6 tubes !) ten spijt. Geen succes die Parkieto's...

Het is in het verleden voorgekomen dat er feedback ontstond,hier zijn wij ook meerdere malen over aangesproken. Gezien wij wederom begonnen zijn aan doorontwikkeling van het huidige OS en systeem,zal de kans op feedback in de toekomst bijzonder klein zijn. We hebben weleens meegemaakt dat de boel begon te fluiten,maar dit was minimaal hoorbaar. En dat de 135 & 345 nog steeds last van feedback zullen hebben betwijfel ik in de toekomst. Wat wel regelmatig aangevraagt is door huidige gebruikers is een Extern VB. Deze vraag zullen wij uitermate serieus in ontvangst nemen en wij zullen er ook alles aan doen om dit als extra optie verkrijgbaar te stellen.

En nogmaal het antwoord op je vraag ivm. de minimale bugs in het huidige OS,we zijn bezig met herontwikkeling en zullen zeker de aanvragen naar een stabieler draaiend systeem in onze achterhoofd houden. Zodat huidige gebruikers met plezier en interesse onze hoogwaardige producten kunnen gebruiken.


Ben (Parkieto Development Team)
 
kwam dit net tegen
parkito.jpg
 
Dag mensen

Ik ben Walter Piet, zoals jullie wellicht weten de 3e man achter het 'Parkieto imperium'. Ben heeft reeds een en ander opgehelderd over wie wij zijn en ons streven. Ik wil graag een korte uitleg geven over onze geschiedenis.

Deel 1:
Het zal u ongetwijffeld opgevallen zijn dat Ben en ik allebei redelijk correct Nederlands kunnen typen (itt Ulli). Dit komt doordat zijn moeder en mijn vader zijn allebei van Nederlandse origine zijn. Ben, Ulli en ik kennen elkaar van de internationale school in Dusseldorf. Na deze afgerond te hebben zijn we vervolgens allemaal onze eigen weg gegaan. Ben heeft zich toegelegd op de Electrotechniek, Ulli op Commercie en ik op de Natuurkunde. We kwamen elkaar zo'n 23 jaar geleden weer tegen op een congres van Universiteitsdocenten in Hamburg. Daar raakten Ulli en Ik geobsedeerd door Ben's destijds niet helemaal geslaagde plan om een synthesizer te bouwen met Morphing Oscilator Synthese: de M.O.S.Kieto. We waren vastbesloten onze krachten te bundelen en samen alsnog een werkende variant te maken. Dit zou uiteindelijk de allereerste Parkieto worden. Na de hardware voltooid te hebben van de M.O.S.Kieto Beta zochten we een behuizing om dit in te krijgen. De M.O.S.Kieto Beta was een gigantisch apparaat, met een groot beeldscherm en in plaats van toetsen knoppen en wielen. Na een lange zoektocht kwam Ulli kwam op het geniale idee om de kast van een Pong-machine te gebruiken. Dit was een Gigantisch organisch kunststof apparaat met een fel gele kleur. Het resultaat deed ons allemaal denken aan een KanariePiet on steroids. Vandaar de naamsverandering in het uiteindelijke "Parkieto X-1'. Zie hier onze allereerste synthesizer. De eerste die de naam Parkieto draagde althans:

woa11.jpg


Ben zal morgen verder gaan met de reacties zoals die kwamen op het apparaat, en hoe dat resulteerden in de Parkieto X-1.4. Het apparaat dat bekend werd door zijn instabiele Hoge Frequenties.
 
tjonge.....ik heb de Parkieto nog niet eens aangeschaft,maar ik heb nu al last van vogelpoep in m'n studio....
 
Origineel geplaatst door dione
tjonge.....ik heb de Parkieto nog niet eens aangeschaft,maar ik heb nu al last van vogelpoep in m'n studio....

ben je toevallig de vsti aan het bèta-testen ofzo ??

ik zal het niet verder verklappen hoor
 
Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
??????? :S ik snap helemaal niets van deze thread! erg vaaaaag hier

Uit www.vandale.nl:

sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
 
Origineel geplaatst door gemmetje
ben je toevallig de vsti aan het bèta-testen ofzo ??

ik zal het niet verder verklappen hoor

waarschijnlijk een raampje opengehad....die Parkietos vliegen spontaan de winkel al uit....;)
 
Origineel geplaatst door dione
die Parkietos vliegen spontaan de winkel al uit...

Ze zijn leverbaar ?!?!?!?!? :{

STOER !!!!! Welke winkel ?

ik heb speciaal voor de parkieto naast m'n reeds ernstig uitgebreide stroomvoorziening al een extra maïs-leidinkje door
de pvc-pijpen getrokken.
 
Origineel geplaatst door Cycloop
:{ Zooo, een echte parkieto FX!!!!! :{

Wow ik heb'm maar een keertje gezien, maar dan een paars prototype. Man, die apparaten kosten een fortuin. Ze schijnen klank op te wekken door middel van een analoge granulaire wavematrix met een additieve frequentie sequencer. Uit kostenbesparing hebben ze de behuizingen van Waldorf gebruikt, maar als je goed kijkt zie je de verschillen. Vanuit deze behuizing gaat er een dikke kabel naar een kast van bijna twee meter hoog. (die helaas niet op de foto staat) Hierin zit de echte cream: deze parkieto FX heeft onder andere ook analoge effecten, zoals een plate reverb en tape sampler modifier in die kast zitten, in tegenstelling tot de XA. Ze werden ontworpen door Ben Kieto, die ze nu samen met Walter Piet en Ulli Pieto in een kleine loods in Dusseldorf in elkaar zet. Je kunt ze alleen op hun site bestellen, en ze kosten tegenwoordig 57000 euro. (exclusief btw en uitbreidingen) Er worden per jaar maar 12 van gebouwd. Maar zoals Ben Kieto zelf zegt: "Dan heb je ook wel de allerbeste Minimoog en TB-303 kloon in een doos :D "
Ik zal eens even naar de site zoeken, dan kun je 't zelf zien.

Geachte heer Cycloop,

Het klopt dat we in het verleden beroep hebben gedaan op Waldorf,dit hebben we overwogen om kosten besparend te produceren. Deze samenwerking is vroegtijdig beeindigd wegens financiele redenen. Het was voor ons niet mogelijk om de daardoor eerder geproduceerde parkietos uit de handel te halen,dit wegens contract schending door het bedrijf van Waldorf. Als development team hebben wij besloten om in Dusseldorf verder te gaan aan de productie van de 135 & 345 serie. De parkieto fx was op dat moment nog niet in productie en het project is opgezet uit aanvraag van fanatieke parkieto bezitters en tevens gebruikers. En wegens de onverwachte hoge kosten hebben wij besloten het exemplaar gelimiteerd naar een productie lijn van 12 exemplaren te brengen. Wij hopen dan ook in de toekomst de productie lijn uit te breiden naar een gemiddeld van 20 over een jaar.Gezien de huidige vraag,zou het voor ons haalbaar moeten zijn dit te realiseren. Met name de de 135 & 345 zullen zeker door geproduceert worden in een minimale oplage,dit in afwachting van de totale kosten aangezien de meeste hoofdcomponenten geimporteerd worden vanuit Vietnam.


hoogachtend,

Ben ( Parkieto Development Team )
 
Origineel geplaatst door conso
KRIJG NOU DE VINKETERING !!!!

:dubbel: Whahahahaha :dubbel: dit verdient een portie zangzaad!!!:mega: :mega: :mega:
 
Parkieto bakkie live

Parkieto bakkie live

De Parkieto blijkt in bakvorm reeds in november 2003 te zijn ingezet in Polen (?)
En is blijkbaar ook voor break dance geschikt ?
Is Ulli misschien van Poolse afkomst?

http://www.raki.pl/nowyraki/festiwal.htm

05.11.03 - ?RODA
17.10 - konkursy i zabawy dla dzieci
17.30 - Zespó? Taneczny "ENIGMA" oraz taniec break dance "Parkieto-baki"
18.15 - konkursy i zabawy dla dzieci
18.30 - Zespó? Taneczny "ENIGMA" oraz taniec break dance "Parkieto-baki"
 
Nieuws van het Parkieto front,

Zoals iedereen vermoedelijk reeds vernomen heeft is het afgelopen half jaar snel berg-afwaards gegaan met Parkieto. Twisten tussen Ben en Ulli maar ook problemen van conjuncturele aard hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat Parkieto zoals we dat kennen November jl. failliet is verklaard. Ik zelf ben toevallig nog naar de veiling geweest waar een aantal interessante prototypes geveild zouden worden. Het was er, op een paar Duitsers na, nogal leeg... misschien had ik er destijds hier iets over moeten posten. Maar het had vast weinig uitgemaakt. Bert Smoorenburg heeft de hele boedel opgekocht nog voor het onder de hamer ging. Gisteren kreeg ik echter een uitgelekt persbericht onder ogen. Ik weet de inhoud niet exact meer, maar de strekking was dat Parkieto Gmbh, als samenwerking tussen Bert Smoorenburg en Ben Kieto een doorstart ging maken en vanaf nu verder gaat als SmoorSynth Gmbh. De eerste product die binnenkort weer massageproduceerd (dit maal in Qatar, volgens Ben een land in ongelooflijke ontwikkeling op muzikaal gebied) gaat worden is de SmoorSynth DeltaX Pro. Dit werd beschreven als een nieuwe generatie tungsten triangel met ring-modulator en mLan. Ook de prijs zou het triangel-cirquit op zijn grondvesten doen gaan schudden. Ik vermoed dat een dezer dagen wel een plaatje op de voorpagina komt te staan. Ik houd jullie op de hoogte
 
C

C

Ik lees nu dit droeve nieuws pas. Ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. De vogelmarkt is een waar slachtveld tegenwoordig.

Maar gisteren hoorde ik bij mijn kapper het gerucht dat er een Baby Parkieto op de markt gaat komen. Naar verluidt een klein beestje en zéér goedkoop. Het bedrijf hierachter gaat al de komende maanden een hele grote stroom very cheapos producten op de markt slingeren. Toen ik viste naar namen erachter deze fabrikant bleek dat het gaat om de ex-vrouw van Jos Beringer, Lili von Frostenstein. Zij heeft na de scheiding een flink deel van het vermogen van Jos toegewezen gekregen, maar bleek zelf ook al heel erg vermogend te zijn; daarbij blijkt ze ook zo ongelofelijk de pest aan hem te hebben dat haar main mission nu is om producten van veel hogere kwaliteit tegen een nog veel lagere prijs in de winkels te gaan dumpen. Moringer schijnt de handelsnaam te worden. 'Denk aan Mackie kwaliteit mixers voor de prijs van een Moulinex krultang tijdens de dwaze dagen', meer wilde ze er nog niet over loslaten. Ik heb woensdag een eetafspraak met haar; dus later mogelijk meer...


Origineel geplaatst door Cycloop
Nieuws van het Parkieto front,

Zoals iedereen vermoedelijk reeds vernomen heeft is het afgelopen half jaar snel berg-afwaards gegaan met Parkieto. Twisten tussen Ben en Ulli maar ook problemen van conjuncturele aard hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat Parkieto zoals we dat kennen November jl. failliet is verklaard. Ik zelf ben toevallig nog naar de veiling geweest waar een aantal interessante prototypes geveild zouden worden. Het was er, op een paar Duitsers na, nogal leeg... misschien had ik er destijds hier iets over moeten posten. Maar het had vast weinig uitgemaakt. Bert Smoorenburg heeft de hele boedel opgekocht nog voor het onder de hamer ging. Gisteren kreeg ik echter een uitgelekt persbericht onder ogen. Ik weet de inhoud niet exact meer, maar de strekking was dat Parkieto Gmbh, als samenwerking tussen Bert Smoorenburg en Ben Kieto een doorstart ging maken en vanaf nu verder gaat als SmoorSynth Gmbh. De eerste product die binnenkort weer massageproduceerd (dit maal in Qatar, volgens Ben een land in ongelooflijke ontwikkeling op muzikaal gebied) gaat worden is de SmoorSynth DeltaX Pro. Dit werd beschreven als een nieuwe generatie tungsten triangel met ring-modulator en mLan. Ook de prijs zou het triangel-cirquit op zijn grondvesten doen gaan schudden. Ik vermoed dat een dezer dagen wel een plaatje op de voorpagina komt te staan. Ik houd jullie op de hoogte
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top