Waldorf M SD Card

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Krijg echt geen enkele SD card werkende in de waldorf M

- diverse kaartjes geprobeerd
- geformatteerd als fat32
- upside down erin (dus contacten naar boven, zoals gevraagd door waldorf)

==> de M leest gewoon geen enkele sd card, wat me vooral irriteert omdat ik hem graag zou updaten

wat doe ik mis?

thanks vd hulp!
 
is het probleem herkenbaar bij andere gebruikers?

Zo niet, kan het dan niet zijn dat de kaartlezer gewoon defect is?
 
Probeer het via gearspace in de Waldorf M thread. Daar zit ook de ontwikkelaar Vlad. Ik heb er wel eens vaker discussie voorbij zien komen over de SD kaart. Ik heb zelf overigens geen M, jammer genoeg
 
op hun site ontkent waldorf in alle talen de mogelijkheid dat er iets niet werkt met de sd card....
 
hoi thanks fifth bot
yep al gelezen, punt is dat ik dus al diverse kaarten heb geprobeerd, en hij pakt het dus nooit...
 
hoi fifth bot, maar klopt toch dat je kaart met chip naar boven in moet steken hé?
De gouden contactpunten zitten aan de onderkant (bij de foto die ik je gestuurd heb zijn die dus niet zichtbaar), bij mij past het niet eens als ik die adapter omdraai. Dan erin steken, en dan moet je het een klein duwtje geven tot je een klikje hoort/voelt (en om het eruit te halen druk je hem weer licht in, om um te unlocken)
 
hoi super bedankt voor de tijd en moeite, ik begin te vermoeden dat die lezer gewoon kapot is, want zo moeilijk is het inderdaad niet.
heb nog geen antwoord van waldorf maar denk dat ik deze even ga laten checken bij waldorf

bedankt en prettige week gewenst!
 
is er misschien iemand die - uiteraard tegen vergoeding - zijn werkende kaartje wil opsturen naar mij? dan kan ik uitsluiten dat het aan de card reader ligt.
bedankt!
 
Waar zou het heen moeten?
 
Heb zelf vergelijkbare problemen gehad met SD kaartjes. Puntje bij paaltje bleken ze allemaal te oud te zijn.
 
Mijn kaartje werkte in november nog maar nu wordt het niet herkend. Ook een ander nieuw kaartje van Media Range niet.
 
Ik heb het zestienstemmenbord op woensdag ontvangen en ingebouwd. Helaas is de installatie een fiasco geworden ook al heb ik me keurig aan de instructies gehouden. Het bord wordt niet herkend.

Daarnaast leest de M opeens geen enkele sd-kaart meer. Die heb je nodig om nieuwe firmware te installeren. In november kon ik gewoon firmware 1.7 installeren en de interne geluiden opslaan. Vandaag heb ik de M weer opengeschroefd om te kijken of alles goed vastzat en toen zag ik aan een aantal flikkerende leds op het bord dat het wel stroom krijgt. Als klap op de vuurpijl geeft de M vandaag aan dat er geen dsp-firmware is. Gisteren gaf hij nog versie 1.7 aan. Hij zal dus terug naar Waldorf moeten.
 
Back
Top