Vertraging op FX in cubase

Bazz

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2003
Berichten
163
Locatie
Utrecht
Hallo,
Ik heb hier wel is eerder wat over gelezen, maar ik kon de draad niet meer terugvinden...
wannner ik in cubase op een vst een effect zet...bijvoorbeeld de compressor van cubase zelf werkt deze gewoon zoals het hoort. Maar als ik er een Waves® compressor of ander effect op zet zit er een vertraging van een halve seconde in ongeveer. Ik kan dit wel redelijk verhelpen door het stukje in de sequence iets te verplaatsen..maar hoe kan ik dit beter verhelpen?? of ligt het aan je cpu soms...
 
Er is zo iets als delay compensation in cubase, op dit late tijdstip heb ik niet meer paraat wat het nou eigenlijk is, maar de naam zegt genoeg. Uit mijn hoofd is het de tweede button van links in het arangement window...
Nou zijn er idd bepaalde fx die ik niet gebruik omdat ze zo'n vertraging hebben...ik heb het oa over cubase vstdynamics gelooffik..(sorry wijntje op..) Ook kan je beter zeggen wat je specs zijn... dat helpt...ik heb nooit last van vertragingen van halve secondes, meer van milliseconden...

cheers van een ouwe cubase kloter..ughm,,
 
uhm..ja ik heb het geloof ik ook alleen als ik zegmaar een volle track aan het mixen ben...dan gebruik ik dus iets van 8 softsynths (absynth) met vaak een compressor erover , en nog wat andere rommel.
ik heb een pentium 2,4 ghz 512 ram en als ik in cubase check wat de cpu belasting is ligt in dit geval ongeveer rond de 70 procent...
 
Misschien moet je een track die veel CPU gebruikt ff freezen..bijv. Superwave8
 
Back
Top