Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Origineel geplaatst door agressor
Thnx guys! :)

Er staat ook nog geen uitgebreide tascam dm-24 review op dit forum, daar zal ik dan ook aan werken, aangezien er wel een 01v96 review staat (was van jouw toch Fuse?)


Mocht je nog hulp nodig hebben of tips, brand maar los, we werken er al 2 jaar mee....., maar
kan je dus op b.v. de automatisering niets vertellen wat dat gebruiken we dus niet op foh live.

Weet b.v. wel een trukkie hoe je een EQ op je masterouts kan "krijgen" ...

Wil best bij het maken van een revieuw er wat bij aanvullen of afvallen ;)


greetings,
Peet
 
Origineel geplaatst door Peter

Weet b.v. wel een trukkie hoe je een EQ op je masterouts kan "krijgen" ..


greetings,
Peet

Hoe doe je dat bij dat beestje? Of is dat staatsgeheim? ;) :dubbel:
 
Origineel geplaatst door fuse
Goedkoper is maar schijn. Want bij die Tascam krijg je nu de firewire gratis erbij en bij Yamaha zou je dan nog erbij moeten kopen (terwijl hij nog niet uit is). En dan komen ze ongeveer op dezelfde prijs uit.
Waar vind je terug dat die firewire er bij de Tascam gratis bij zit?

Trouwens heeft de Yamaha een standaard mogelijkheid voor cascading (2xaan elkaar) en Tascam weer niet.
(wat dat betreft is het gewoon stuivertje wisselen qua specs)
Op de homepage van Tascam vind ik bij de 'main features' van de DM-24:
"Two DM-24s can operate as a single integrated console via cascade mode"

mLan is uiteindelijk goedkoper. Want je kunt gebruik maken van de onboard firewire/IEEE1394/iLink poort ipv een RME HDSP9652/Digiface van 900 a 600 euri. Terwijl die expansie waarschijnlijk zo'n 600 euro zal kosten.
Maar kan ik dan ook de i88x én en de PC aansluiten via die mLAN want ik zou graag 8 analoge I/O's toevoegen.
 
Origineel geplaatst door r.5
Maar kan ik dan ook de i88x én en de PC aansluiten via die mLAN want ik zou graag 8 analoge I/O's toevoegen.
Of kan ik mijn FX aansluiten via die ADAT connectors? :confused:

De specs van de digitale I/O van mijn FX (TC Electronic M-One XL & Triple-C) zijn:
Connectors RCA Phone (S/PDIF)
Formats S/PDIF (24 bit), EIAJ CP-340, IEC 958
Output Dither HPF/TPDF Dither 24/20/16/8 bit
Sample Rates 44.1 kHz, 48 kHz

Bestaan hier converters voor?
 
gne gne,,, weinig gepost de laatste dagen, ben net weer uit mijn dm-24 geklommen ;-)


even wat ophelderingen.....

Waar vind je terug dat die firewire er bij de Tascam gratis bij zit?
als je hem bij een dealer koopt krijg je (in sommige delen van de wereld ;) ) de meterbridge er gratis bij, ze hebben ook een aanbieding, geen meterbridge, maar de firewire kaart, maar dit is dealer afhankelijk, en heeft niets met tascam te maken.


Op de homepage van Tascam vind ik bij de 'main features' van de DM-24:
klopt, bij de tascam is cascade wel mogelijk, maar dit alleen via de optionele cascade card, kost 255 dollar. bij de 02r96 zit er standaard cascade op, de 01v96 dacht ik ook, maar durf ik niet te bevestigen!



Maar kan ik dan ook de i88x én en de PC aansluiten via die mLAN want ik zou graag 8 analoge I/O's toevoegen.
Ik ben geen mlan goeroe, maar eh... dit kan wel, das toch de bedoeling van mlan!


Of kan ik mijn FX aansluiten via die ADAT connectors?
daar hebben ze vast wel converters voor! maar eh.. ik ben ook nog maar een digitale mixtafel rookie... dus kom op veterans.....
 
Origineel geplaatst door Prophet
Hoe doe je dat bij dat beestje? Of is dat staatsgeheim? ;) :dubbel:


Alle inputs van de left & right masterbuss afhalen, en toewijzen naar een vrije subgroup
bv.: 1&2
een xlr kabel tussen digital out en digital input
Subgroup 1&2 toewijzen naar digital output
Digital input toewijzen naar een paar vrij kanalen (b.v. 26 & 28 ) en die kanalen waar dus nu je 4 bands master EQ onderzit!, toewijzen naar je left & right masteroutputs ipv subgroep 1&2

Whala klaar is je master EQ onder schuiven 26 & 28, maar moet je natuurlijk wel wat kanalen overhebben, en je digitale in en outs verder wel vrij hebben.

Was toch mooier geweest als tascam meteen EQ's op alle outputs had gezet, maar naar
praktijk gebruikers hebben ze bij tascam nooit echt geluisterd.
Toch maar es kijken wat die mackie TT24 ons te brengen heeft......

greetings,
Peter
 
Origineel geplaatst door Peter
Alle inputs van de left & right masterbuss afhalen, en toewijzen naar een vrije subgroup
bv.: 1&2
een xlr kabel tussen digital out en digital input
Subgroup 1&2 toewijzen naar digital output
Digital input toewijzen naar een paar vrij kanalen (b.v. 26 & 28 ) en die kanalen waar dus nu je 4 bands master EQ onderzit!, toewijzen naar je left & right masteroutputs ipv subgroep 1&2

Whala klaar is je master EQ onder schuiven 26 & 28, maar moet je natuurlijk wel wat kanalen overhebben, en je digitale in en outs verder wel vrij hebben.

Was toch mooier geweest als tascam meteen EQ's op alle outputs had gezet, maar naar
praktijk gebruikers hebben ze bij tascam nooit echt geluisterd.
Toch maar es kijken wat die mackie TT24 ons te brengen heeft......

greetings,
Peter

Oops!! 8D
al bij al, waar een wil is is een weg natuurlijk en die heb je dan gevonden.
Eq op de master vind ik niet direct onmisbaar, maar het is wel gemakkelijk. Softwarematig moet dat toch "zo" moeilijk niet zijn om dat erop te zetten voor die fabrikanten, idd dus wel raar dat ze dat eraf gelaten hebben.
 
Alexandre,

ik zag net in een andere thread dat je ondertussen zowel de DM-24 als de 01V96 gehad hebt.
Kan je ze even vergelijken want ik zit nog altijd met het dilemma.

Ik helde eindelijk over naar de 01V96 totdat ik onlangs vaststelde dat de DM-24 slechts 2200€ meer kost en
de 01V96 nog altijd 2500€ en het nog altijd zonder firewire moet stellen. Ja ja Yamaha...
 
In Duitsland kun je die 01v96 voor 2350 kopen.

Dan zal die DM24 ook wel goedkoper zijn.

En in de zomer dit jaar verwacht ik die mLan en extra FX voor die 01v96's. Maar het kan ook eind van het jaar worden. (Yamaha kennende)
 
Origineel geplaatst door fuse
In Duitsland kun je die 01v96 voor 2350 kopen.
Dan zal die DM24 ook wel goedkoper zijn.
Waar?

En in de zomer dit jaar verwacht ik die mLan en extra FX voor die 01v96's. Maar het kan ook eind van het jaar worden. (Yamaha kennende)
Ik verwachte ze op de MusikMesse maar Yamaha zei "soon".
Het is trouwens nog niet zeker of die V2 update er voor de 01V96 wel zal komen.
O.w.v. "marketing-technische" redenen zeker...
 
Origineel geplaatst door r.5
Alexandre,

ik zag net in een andere thread dat je ondertussen zowel de DM-24 als de 01V96 gehad hebt.
Kan je ze even vergelijken want ik zit nog altijd met het dilemma.

Ik helde eindelijk over naar de 01V96 totdat ik onlangs vaststelde dat de DM-24 slechts 2200€ meer kost en
de 01V96 nog altijd 2500€ en het nog altijd zonder firewire moet stellen. Ja ja Yamaha...

Ik had dus eerst de dm24 wat ik een leuke machine vond
maar door de drukte, kan ik nu alleen nog maar muziek maken puur voor de hobby.
dus ik ging op zoek naar een simpelere oplossing!


hiervoor plande ik de 01x in,
maar die is te klein, heb momenteel een karma/jp8000/mc909 en er komt een z8 bij! dus dan zit je alweer met je aansluitingen, een i88x kost ook 1000 piek, en dan zit je alweer op de prijs van een 01v96
dus dat word twijfelen. de stap naar software durf ik maar niet te nemen!

Momenteel heb ik de 01v96 zolang te leen van een kennis die op vakantie is!
En niet om nu gelijk de tascam af te kraken, maar heb met de 01v96 meer het gevoel iets professioneels in handen te hebben, waar ik bij de tascam meer het gevoel had of ik een hightech speelgoedje had.

Ik wilde dus eerst de 01x nemen, maar nu ik ff met de 01v96 bezig ben, heb ik meer het idee deze te gaan kopen, terwijl ik de dm24 zonder gemengde gevoelens weer wegdeed!

ff afwegen! :)

design vind ik de tascam wel veel mooier dan de 01v96
alleen dat is het dan ook, hij voelt goedkoper aan! (hij is dan ook goedkoper)

de 01v96 heeft niet dan wel niet "the looks" van de dm24 maar wel "the brains"
ik vind hem simpeler/logischer/duidelijker in de omgang!
Waar ik bij de tascam nog wel eens verdwaalde!
De mlan interface voor de 01v96 komt wanneer ie er zal zijn... verwacht hem dus ook binnenkort wel!


Persoonlijk als ik moest kiezen tussen een dm24 en een 01v96
dan werd het de 01v96, en ik denk dat ie dat ook voor mij gaat worden!

buiten dat heb ik zowiezo bij yamaha een veel beter gevoel als bij tascam. niet dat tascam niet goed is. maar toch!


01v96



01v96 €2195,-
 
Laatst gewijzigd:
Thx.
 
had mijn post ff wat duidelijker gemaakt! het is wat laat, en ben doodop!
dus geen zin te typen, maar toen ik mijn post teruglas, schaamde ik mij voor mijn post!
dus vandaar ff veranderd :D
 
ik zit zelf nu ook nog te twijfelen tussen dus een 01v96
of een 01x met ixx8 maar waarom zou de 01x met i8xx een betere keus zijn?
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik verwachte ze op de MusikMesse maar Yamaha zei "soon".
Het is trouwens nog niet zeker of die V2 update er voor de 01V96 wel zal komen.

Het is simpel zat. Yamaha bedient eerst haar high-end klanten. Dus de mensen met de dure digitale mixers komen eerst.
Maar die V2 voor 01V96 gaat er zeker komen. Dat heb ik uit eerste hand van iemand bij R&D van Yamaha.
Trouwens staat er een brochure van die add-on effects ook dat het surround effect niet voor de 01V96 geschikt is. (en de rest dus wel)
En die add-on effects zijn wel geinig. Heb daar een demo CD'tje van gescoord met voorbeeldjes.

En wat te kiezen? Blijft altijd moeilijk. Gewoon op je eigen gevoel afgaan.
 
Ik denk dat je pas een vergelijk kunt maken als je een 01v96 mét mLan interface (niet standaard) gaat vergelijken met een 01x met i88x.

Het ligt er vervolgens aan hoeveel externe gear je gebruikt. Ik zal meer VST(i) gaan gebruiken en straks een UAD of Powercore (denk de eerste). De 01x is ook meer op de DAW gebruiker gericht met een beetje hardware.

Hoeveel volwaardige kanalen heeft een 01v96? Ook 12 + 2xstereo zoals de oude 01v? En dan via een uitbreiding nog 8 optional, maar dan beperkter (EQ, FX etc.)?
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Hoeveel volwaardige kanalen heeft een 01v96? Ook 12 + 2xstereo zoals de oude 01v? En dan via een uitbreiding nog 8 optional, maar dan beperkter (EQ, FX etc.)?

Bij de O1V96 moet je twee dingen onderscheiden:
1) Het aantal mixkanalen wat je tot je beschikking hebt
2) Het aantal fysieke in en outputs.
De koppeling tussen de connectoren en de mix software verloopt via een matrix waarbij je alles aan alles kan toewijzen.

Qua mix kanalen heb je het volgende:
32 volwaardige kanalen met 4 bandsEQ, 1 gate, 1 compressor, delay, phase.
4 stereo kanalen met 4bandEQ
Totaal dus 40 kanalen waar je dan de returns van de interne FX van af moet trekken (maar de 4FX kunnen ook als insert).

Qua fysieke in en outputs heb je om te beginnen:
12 XLR&Jack ins met inserts
4 Jack ins
4 omni outs (die via de matrix aan alles toe te wijzen zijn, bijv als masterinserts)
1 adat I/O
 
OK, dan is het verschil dus dat de 01x er 24 heeft met standaard 8 AD inputs en 4 DA outs (of 2 x stereo).

Dus 16 inputs via mLan. Of je dat nu gaat gebruiken voor 2 x een i88x (of andere mLan apparaten) of voor VSTi dat is dan de keuze.
 
BTW: Ik zit stiekem ook nog een heeeeeeeeel klein beetje te denken aan de Tascam met een UAD kaart.

Maar dat is maar een heeeeeeeeel klein beetje ;)
 
Back
Top