Welke analoge mixer?

Wat bedoel je met lekker klinken in het rood? Hard oversturen of net zo'n randje?

Qua net zo randje ken ik helemaal niks wat ECHT mooi klinkt. Het kost je altijd dynamiek. Dure tafels kunnen veel hebben qua headroom maar dat is het wel eigenlijk.

Werk je met hardware en zo ja met wat? En wat voor muziek maak je? En wrm wil je een hardere output?

En laat eens wat horen wat je maakt.

Ik ben er bijna van overtuigd dat je met een mackie prima goed klinkende muziek moet kunnen maken namelijk :)
 
Wat bedoel je met lekker klinken in het rood? Hard oversturen of net zo'n randje?

Qua net zo randje ken ik helemaal niks wat ECHT mooi klinkt. Het kost je altijd dynamiek. Dure tafels kunnen veel hebben qua headroom maar dat is het wel eigenlijk.

Werk je met hardware en zo ja met wat? En wat voor muziek maak je? En wrm wil je een hardere output?

En laat eens wat horen wat je maakt.

Ik ben er bijna van overtuigd dat je met een mackie prima goed klinkende muziek moet kunnen maken namelijk :)
Het gaat om het randje. Ik weet dat mijn oude Tascam M1516 warmer klonk ook met een beetje oversturing.

Ik werk met software en hardware. Mijn softsynth's stuur ik door mijn mengtafel voor wat warmte. Voor het samplen van one shots wil graag iets hoger dan de -30dBFS binnenkomen op mijn audio interface.

Ik maak voornamelijk House, zie mijn handtekening.

Ik ben er van overtuigd dat je met de meest minimale middelen mooie muziek kunt produceren. Gear is voornamelijk alleen leuk speelgoed :)
 
Het gaat om het randje. Ik weet dat mijn oude Tascam M1516 warmer klonk ook met een beetje oversturing.

Ik werk met software en hardware. Mijn softsynth's stuur ik door mijn mengtafel voor wat warmte. Voor het samplen van one shots wil graag iets hoger dan de -30dBFS binnenkomen op mijn audio interface.

Ik maak voornamelijk House, zie mijn handtekening.

Ik ben er van overtuigd dat je met de meest minimale middelen mooie muziek kunt produceren. Gear is voornamelijk alleen leuk speelgoed :)

Wrm haal je daar dan geen 24 kanaals van?

Maar ding is volgens mij dat alles 'opgewarmt' wordt dan. Dus analoge bakken wordt dikker en je samples ook. Het zou kunnen zijn dat je dan nog steeds verschil hoort tussen die 2 soorten bronnen.

Ik heb het idee dat het zo werkt op mijn tascam m3500. Al heb ik er nog te weinig mee gewerkt omdat met zekerheid te zeggen. En ik zelf ben niet zo van de randjes van tafels. De bron moet gewoon dik zijn.

Wat volgens mij belangrijk is dat je bronnen een beetje dezelfde soort dikte hebben. Dus dikke analoge kicks met 'dunnige' vst's blijft moeilijk.

Wat mij iig opviel vroeger was dat alles uit een goede akai sampler kwam dat alles lekker in de mix lag omdat er allemaal hetzelfde sausje over lag en alles even dik klonk.
 
...Wanneer je voor nieuw wil gaan ben ik van mening dat de Allen & Heath ZED serie prima tafels zijn
Ziet er goed uit die ZED-serie. De mixers die voor mij interessant zijn: De ZED-420 en de ZED-R16. Alleen de ZED-420 heeft geen controlroom uitgangen/controller voor mijn nearfield monitors en DE ZED-R16 heeft geen bussen. En die ingebouwde audio interface gebruik ik niet.
 
Iemand nog een bijdrage? Iemand nog antwoorden op eerder gestelde onbeantwoorde vragen? Iemand nog iets te zeggen over de Midas Venice (pre-behringer) en in het bijzonder hoe de mengtafel klinkt wat analoge warmte betreft en gedrag in 't rood?
 
misschien een beetje off-topic maar ERG gave track :okdan:

Vind ik nou ook :halleluja
Ontopic; ik heb zelf ondertussen 2 DR mixers (nederlande productie) de ene heeft geen send en returns, de andere wel, en ook meer kanalen, hij klinkt vind ik zelf erg lekker en de panning is geweldig.
 
misschien een beetje off-topic maar ERG gave track :okdan:

Vind ik nou ook :halleluja.

Fijn om te lezen....


Iemand nog een bijdrage? Iemand nog antwoorden op eerder gestelde onbeantwoorde vragen? Iemand nog iets te zeggen over de Midas Venice (pre-behringer) en in het bijzonder hoe de mengtafel klinkt wat analoge warmte betreft en gedrag in 't rood?

Ik heb weinig problemen met hem in het rood duwen op de master en de klank. Ik vind dat hij dan steeds mooier gaat klinken en niet zoals mijn live mixer A&H mixxwizzard steeds papperiger..
Wil er wel wat audio doorheen duwen van jou, een single track oid.
 
Ik zal vanmiddag / vanavond eens een 808 in het rood door m'n mixer jagen en de 303 er naast zetten, dat tapen en het resultaat in dit draadje uploaden. Benieuwd wat je er van vindt.

jrn
 

Attachments

  • Test_rood_mixer.wav
    9,5 MB · Bekeken: 128
ik zal het wav'je ook eens afspelen en via m'n mixer weer opnemen. EQ op neutraal, wel wat hard insturen?

Mijn mixer is geen Venice en geen Midas. Ik houd het nog even spannend...
 
Bedankt voor je moeite Enzo, maar wat klinkt dit ronduit slecht. Het lijkt wel digitale distortion, zeg maar de sound die je krijgt als de digitale meters boven de 0 dBFS gaan.
 
wellicht stond de output op de interface te hard? Ik zal nog eens kijken.
 
Ziet er goed uit die ZED-serie. De mixers die voor mij interessant zijn: De ZED-420 en de ZED-R16. Alleen de ZED-420 heeft geen controlroom uitgangen/controller voor mijn nearfield monitors en DE ZED-R16 heeft geen bussen. En die ingebouwde audio interface gebruik ik niet.
Met behulp van een monitor controller is het probleem van het ontbreken van een controlroom controller opgelost. De ZED-420 en 428 zijn dus toch interessant. Iemand iets te zeggen over analoge warmte/sound met de faders boven de 0 wat de ZED's betreft?
 
Midas en A/H in 1 zin noemen, brrrrrrr

Koop in ieder geval een wat oudere tafel, niet 1 die jonger is dan een jaar of 7,8. En ik hou me altijd aan de regel dat een 15 jaar oude bmw nog altijd veel beter rijdt dan een nieuwe kia.
Ik zou een Soundtracs kopen.

sound tracs kon r ff nie op komen solitaire / 8buss , hoeft nie duur te zijn 600+
goed british spul ;]
heb / ter een idp compressor van ,...... :okdan: zegt niks tuurlijk , want ..hys al weer stuk , backup battery , os ligt plat
 
Back
Top