Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Origineel geplaatst door r.5
De Tascam heeft blijkbaar het voordeel van betere preamps en EQs,
Ehm schijnbaar want blijkbaar heeft niemand hier met beide lang genoeg gewerkt om hier duidelijk verschil tussen te kunnen maken. (als dat er uberhaupt is) Vind het ook irritant dat hier ten onrechte zo over gesproken wordt trouwens. Als je het niet weet zeg dan niet dat je het weet. (bedoel ik r.5 niet mee maar die anderen) Ik weet het nl. niet.

en de Yamaha betere routing en de goedkopere prijs.
(Als ik perfecte preamps en EQ wil kan ik nog altijd een externe recording channel strip kopen.)
Goedkoper is maar schijn. Want bij die Tascam krijg je nu de firewire gratis erbij en bij Yamaha zou je dan nog erbij moeten kopen (terwijl hij nog niet uit is). En dan komen ze ongeveer op dezelfde prijs uit.
Trouwens heeft de Yamaha een standaard mogelijkheid voor cascading (2xaan elkaar) en Tascam weer niet.
(wat dat betreft is het gewoon stuivertje wisselen qua specs)

Verder wil ik minstens 24 analoge inputs, 8 analoge outputs (aux) en 8 digitale I/O (subs nr PC en terug).
Dat hebben geen van beide. Die tascam heeft zelfs maar 6 sends.
Maar met een extra AD/DA Adat IO expansie en mLan/firewire expansie dus wel.

Ik zit nu wel nog met enkele vraagjes.

Is het mogelijk om 8 analoge I/O bij te steken,
eventueel via de mLAN kaart, bij de 01V96?
Yamaha heeft een 8 kanaals AD/DA converter voor mLan, de i88x. En die kan je erbij gebruiken.
Dat is niet veel anders dan een via Adat eigenlijk op het mogelijke kunnen patchen na dan.
Maar als je dit vergelijkt met een RME HDSP hammerfall kaart ben je net zo flexibel qua patchen.

En wat is nu net het verschil tussen de ADAT I/O naar de PC via bvb een RME PCI-kaartje
en de mLAN I/O naar de PC via een standaard Firewire kaartje?

mLan is uiteindelijk goedkoper. Want je kunt gebruik maken van de onboard firewire/IEEE1394/iLink poort ipv een RME HDSP9652/Digiface van 900 a 600 euri. Terwijl die expansie waarschijnlijk zo'n 600 euro zal kosten.
En het is ook een kabel waardoor de audio gaat en je niet hoef na te denken of je 44.1/96khz gebruikt.
Daardoor kan ook de midi (voor mix automation en remote control functies).
En ook niet onbelangrijk de wordclock. Wat je met Adat weer extra moet hebben.
En heb je een laptop/notebook met firewire dan kun je ook makkelijker 'on the road' meersporen opnemen. Of je zou een digiface met PCMCIA moeten hebben.

Maar bijv ook het kunnen doorlussen van een bijv Triton/Motif synth of een FX unit als die van Kurzweil of powercore. Allemaal via dat ene kabeltje.
 
Ctitaat Fuse:

Ehm schijnbaar want blijkbaar heeft niemand hier met beide lang genoeg gewerkt om hier duidelijk verschil tussen te kunnen maken. (als dat er uberhaupt is) Vind het ook irritant dat hier ten onrechte zo over gesproken wordt trouwens. Als je het niet weet zeg dan niet dat je het weet. (bedoel ik r.5 niet mee maar die anderen) Ik weet het nl. niet.


Ik heb zoals gezegd eerder gewerkt met de 03d en de 01v. In vergelijking met de Tascam waar ik nu mee werk klinken ze gewoon niet zo goed. Daarmee bedoel ik plat, korrelig, geen goede converters dus. Eq is ook niet erg fijn.
De Tascam klinkt meer richting een analoge tafel en is gewoon beter. :)
 
*zucht*

Ik bedoelde het verschil tussen de nieuwere generatie Yamaha en Tascam.

En als ik m'n 01v met m'n 01v96 vergelijk zit er een wereld van verschil tussen. Maar blijkbaar is dat te lang bij de mensen blijven hangen en denken dat de 96's van Yamaha ook zo 'rot' zouden klinken. Vind dat een beetje oogkleppen mentaliteit eerlijk gezegd.

Trouwens een slim iemand zou kunnen opmerken waarom ik dan niet voor die DM24 zou hebben gekozen omdat ik het verschil tussen het geluid met die ik nu heb is. Maar daar heb ik hem niet om gekozen. Aangezien digitale mixers veeel minder kleuren maakt het niet zo bar weinig uit wat voor AD's je gebruikt. En Yamaha loopt wel te blaten dat er de AD's van de DM2000 in zitten. Maar toch kun je Apogee expansion borden voor dat ding kopen. Maar dan ben je al te ver heen IMHO.
Maar puur om de flexibiliteit en layout van de console. Hij is ook veel kleiner en hij voelt minder plastic aan. En al die kleine dingetjes wat ik bij de 01v minder vond hebben ze hier opgelost en het werkt ook metteen veel praktischer en fijner.

Wat is wel mis is sidechain compressie mogelijkheden van de 01v en de user definable knoppen indeling is niet duidelijk.
En 8 omni out's was ook veel handiger geweest.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ehm schijnbaar want blijkbaar heeft niemand hier met beide lang genoeg gewerkt om hier duidelijk verschil tussen te kunnen maken. (als dat er uberhaupt is) Vind het ook irritant dat hier ten onrechte zo over gesproken wordt trouwens. Als je het niet weet zeg dan niet dat je het weet. (bedoel ik r.5 niet mee maar die anderen) Ik weet het nl. niet.


Heb zo'n 3 jaar met de 01V (2 stuks in cascade om live op 24 kanalen te komen) "getourd" in
onze verhuur.
Heb in die tijd vele gasttechneuten aan die tafel gehad.....
Draai nu sinds eerste uitgave met de DM24, dat zal 2 jaar zijn ??, en die tafel draait vast
op een FOH set van de top-40 band "No-Rules"
Daarnaast hebben we vele malen een 02R onder de vingers gehad en gewerkt met de roland (tjee wat reargeert dat ding traag !!)
Lang genoeg ervaring om je een eerlijke menig te geven toch ? :Z


greetings,
Peet
 
Origineel geplaatst door Peter
Lang genoeg ervaring om je een eerlijke menig te geven toch ? :Z

Ja maar dit is dus weer een vergelijking tussen de oude generatie Yamaha's (01V, 02R, 03D) en een nieuwe
generatie Tascam DM-24. Nogal logisch dat die laatste beter klinkt.


Maar hoe klinkt de DM-24 nou t.o.v. de 01V96 ?
 
En voor Pre-amps hè, iedereen die deftig met studio-opname wil beginnen, schaft hem gewoon normaalgezien een microfoon voorversterkertje aan, Joemeek,focusrite,TLAudio....

Al die pre-amps in tafels zijn maar minstens tussenin of anders gewoon goedkoop rotslecht:r
 
als topicstarter ;) ben ik maar ff naar een vriend gereden die de 01v96 heeft,
ik heb van een muziekwinkel waarvan de eigenaar bevriend is met pa een dm-24 mogen lenen eentje met de allereerste software versie overigens, en daar ben ik dus een hele dag aan het pielen geweest.

de conclusie, beide machines zijn gewoonweg geweldig!
ze werken makkelijk en direct, alleen vond ik de tascam soms wat ingewikkeld en onoverzichtelijk,
maar goed het is een uitgebreide tafel, en op moment van schrijfen heb ik er iets van "MAAR" 4 uur mee gespeeld,
je bent zo'n tafel dan ook niet meteen de baas.
Een hoorbaar geluidsverschil heb ik niet kunnen vinden (monitors zijn mackie hr824)
wat goedkope mics, wat dure mics, groovebox,tb303, van alles aangesloten, alles eruit gepompt wat er in zit, compressors/limiters, er zit wel een verschil tussen, maar dat ik nou een betere eruit kan pakken... neen...
dus de conclusie..... nog geen duidelijke winnaar, beiden gewoon supermachines!

ik heb wel een keus kunnen maken inmiddels, ik ga voor de tascam,
op persoonlijk vlakken had ik er een iets lekkerder gevoel bij.
Als ik de 01v96 en de dm-24 naast elkaar zet, wordt mijn oog richting de dm24 getrokken... prijzen zijn nagenoeg gelijk, qualiteit ook, dus gaan we maar op uiterlijk, en natuurlijk op uitbreidingsmogelijkheden, dat kan de tascam net ff meer, en er kan een meterbridge op de tascam, maar dat zijn dan ook de enigste punten.
Heb een bod op de tascam van de muziekwinkel gedaan, hoor vandaag of dat doorgaat, denk het wel!

mijn final thoughts, zowel de yamaha 01v96 alswel de tascam dm-24 zijn grootdoeners op digitaal mix gebied, beiden zijn verschrikkelijk goed, de naam yamaha spreekt mij persoonlijk beter aan dan tascam, maar de tafel tascam werkte ik toch iets liever mee dan de yamaha weer, desondanks deze soms wel moeilijker was met routings... in de nieuwe software versie zijn een aantal bugs opgelost, zo liep de tascam nog wel eens vast schijnt het, dit moet opgelost zijn.
 
Origineel geplaatst door agressor
in de nieuwe software versie zijn een aantal bugs opgelost, zo liep de tascam nog wel eens vast schijnt het, dit moet opgelost zijn.

Wij hebben em nog niet op z'n "bek" gekregen, misschien dat jou dat lukt ?

Prima keus !!, mocht je bod op het demo(?) model niet worden geaccepteerd mail me dan effe ;) ;)


greetings,
Peet
 
Hehe, told u so.
 
laat effe weten wat je ervoor hebt betaald agressor .. ik ben erg benieuwd !
 
Origineel geplaatst door fuse
*zucht*


Trouwens een slim iemand zou kunnen opmerken waarom ik dan niet voor die DM24 zou hebben gekozen omdat ik het verschil tussen het geluid met die ik nu heb is. Maar daar heb ik hem niet om gekozen. Aangezien digitale mixers veeel minder kleuren maakt het niet zo bar weinig uit wat voor AD's je gebruikt.



Huh..????
Nee klopt je hebt gelijk, het maakt ook niet zo veel uit wat voor auto je koopt, eigenlijk zijn ze allemaal gelijk als
er maar vier banden onder zitten...:frons:
 
ah, de chef is er nog niet.... denk wel dat het doorgaat overigens.... ze hebben nl. dat ding al een jaar in het magazijn staan, ooit eens bestelt voor iemand die hem uiteindelijk toch niet wilde. heeft een paar keer in de showroom gestaan, geen beschadigingen, 1 keer gebruikt, door mij gister!

ik heb hem trouwens niet op zijn bek gekregen, maar het schijnt dus dat in de eerste software versies wel eens wat probleempjes waren, ook bij het opstarten, hier heb ik niets van gemerkt ook niet van het vastlopen...
en de nieuwe software is zo te downloaden dus..... no problem dacht ik zo.

zal zo eens weer bellen of ze al weten of ze hem weg mogen doen voor mijn geboden bedrag... ik noem het bedrag pas als het doorgaat trouwens ;) hahahaha, meld het later op de dag nog wel
 
ik heb als digitale mixer een tascam 1884 aangeschaft voor o.a. live . eq s zitten er niet in maar ik heb wel in software meer keuze aan eq,s dan de meeste mixers bijelkaar. direct soundkaart 4 midi controllers erbij en je hebt een super setup met motor faders etc etc

je kunt zonder problemen uitbreiden tot 16 analoog uit en in zal er tog maar eens naar gaan kijken
 
ik heb er ook naar gekeken, maar die is te klein voor mij, anders was er ook nog zoiets als de yamaha 01x
maar daar red ik het gewoon niet mee, buiten het feit ik de 1884 ook zeer leuk vind,
de dm-24 heeft 32 channels dacht ik zo.. ik heb gelukkig wat tdif staan, uitbreidingskaart erin, en een firewire, daar red ik het mooi mee. maar als er dit jaar nog meer bijkomt, wat zeker gebeurt, kom ik in de problems met een kleine tafel, vandaar ik dus naar de wat grotere tafels kijk.
 
Laatst gewijzigd:
k :) ik denk dat de tascam 1884 nog al eens onterecht vergeten word als alles in 1 oplossing . Veel mensne willen en daw controller 4 midi controller 4 midi in 4 uit 16 analoge in uit mixer spdif adat mic pre s input mixer monitir pre amp headphone amp word clock etc. en dat kan de tascam allemaal bieden met een firiwire kabel haal je met gemak 6 ms latency .. raar hoor dat hij niet populairder is
 
dat weet ik niet of die wel eens vergeten word. heb hem zelf al meerdere keren aangeraden, alleen dit topic ging meer over de grotere jongens, dus dan word het schattige broertje maar ff weggelaten.... heb vorige week ff met de 01x zitten spelen, maar das ook leuk hoor, wat ze de laatste tijd al niet vor betaalbare en leuke oplossingen vinden....

(shit nog geen antwoord over die kloten dm... argh.... lijkt wel sinterklaas begin zenuwachtig te worden)
 
JA.... I"VE GOT IT!!!


dus..... was weg, maar ze hadden de vriendelijke boodschap achtergelaten dat het wel goed was ;)

betreffende nooit gebruikte tascam dm-24, met firewire kaart, en meterbridge voor

tatatatatata


1900 euro! :D

had hem toch al thuis, kon hem gelijk hier houden! heerlijk......

na ja... is niet meer nodig aangezien ik mijn mixertje heb! thnx voor alle hulp enzo!
 
Origineel geplaatst door agressor
JA.... I"VE GOT IT!!!


dus..... was weg, maar ze hadden de vriendelijke boodschap achtergelaten dat het wel goed was ;)

betreffende nooit gebruikte tascam dm-24, met firewire kaart, en meterbridge voor

tatatatatata


1900 euro! :D

had hem toch al thuis, kon hem gelijk hier houden! heerlijk......

na ja... is niet meer nodig aangezien ik mijn mixertje heb! thnx voor alle hulp enzo!

gefeliciteerd !!, absoluut een koopje waar deze verkopers VEEL pegeltjes op toe hebben gelegd om em te slijten.... !!
Voor dit geld koop je me niet eens 2e hands.

- best wel benieuwd waar je zo'n goede deal hebt gemaakt, kan ik er ook es gaan kijken..... ;) ;) ;)
--

greetings,
Peet
 
Gefeliciflapstaard!

Was sinterklaas dus toch nog even langsgeweest. ;)

Vuile mazzelaar! ;)
 
Gefeliciflapstaard!
gefeliciteerd !!, absoluut een koopje waar deze verkopers VEEL pegeltjes op toe hebben gelegd om em te slijten.... !!

Thnx guys! :)

Zoals ik al zei, een klein bedrijfje, PARTYTIME :-) geen internet adres, de winkel is klein,
eigenaar is een goede vriend van mijn Pa, en misschien helpt het ook dat ze de nieuwe geluid/licht inrichting van mijn disco mogen gaan doen ;-) das hun normale werk, disco en horeca audio en verlichting,
voor wat dat gaat kosten kun je 15 nieuwe dm-24 kopen.
verwacht deze week ook mijn digitale cam. zal dan wel ff in het thuisstudio/crib draadje wat foto's plaatsen!

Er staat ook nog geen uitgebreide tascam dm-24 review op dit forum, daar zal ik dan ook aan werken, aangezien er wel een 01v96 review staat (was van jouw toch Fuse?)

na ja.. ik heb hem i.i.g. zal eerst wat ruimte moeten maken omdat ik nog steeds geen goed meubel heb voor mijn stuff,

heb net vorige week mijn mix meubel af. nu maar iets verzinnen voor alle andere electro, aangezien het erop lijkt ik pas volgend jaar i.p.v. dit jaar ga verhuizen!
na ja.. goeie avond nog ! GROETJES
 
Back
Top