Welke analoge mixer?

Ik heb deze D&R Orion voor een klein beetje meer als uw budget gekocht.
24 inline, 12 stereo inputs , 8 aux send, floating buss
Een uitstekende mixer, als je er een te koop kunt vinden.
 

Attachments

  • orion - 1.jpg
    orion - 1.jpg
    89,9 KB · Bekeken: 115
...Was de Phonic nu meer de richting wat je zoekt?...
Klinkt beter, maar niet echt het randje dat ik zoek. Maar goed ik krijg dat randje ook niet meer uit mijn DJM-600 :?
Ik heb deze D&R Orion voor een klein beetje meer als uw budget gekocht.
24 inline, 12 stereo inputs , 8 aux send, floating buss. Een uitstekende mixer, als je er een te koop kunt vinden.
Ik heb al veel goede dingen gehoord over D&R mixers.
 
Hoi Peter,
Ik heb vandaag de levels van de output (MacOsX met een USB Steinberg CI1 interface) gecheckt en deze bijgesteld. Op de meters van de tafel lagen de pieken op +7 / +9. De EQ stond neutraal. Dit is de ruwe opname, niet genormalized, niet geëdit.

20151026_rood_mixer.wav

Mocht je er niets mee kunnen hoor ik het óók graag.
Vind het zelf redelijk klinken, vooral in de release van de kicks vind ik het nogal zwabberen. Weet niet of dat de juiste bewoording is. Hoor graag feedback, aanpassingen in opname of insturing.
 
Laatst gewijzigd:
Op de channels zat het flink in het rood, de input van de opname-interface zal ik vanavond eens wat terugschroeven zodat de buss ook meer in t rood mag. Dank voor je feedback. Vond zelf jouw bevinding ook, eigenlijk. Bertje karakterloos. Wat opzich positief kan zijn. Beetje vervorming is niet erg?
 
...Beetje vervorming is niet erg?
Liefst minimale vervorming. Wat ik zoek in een nieuwe mixer is die analoge sound, ook een beetje in het rood. Het is net zoiets als het verschil tussen mijn Mackie preamps en mijn Roland VT-3 preamp. Je hoort gewoon dat die VT-3 preamp mooier klinkt en meer karakter heeft.
 
http://we.tl/GNEOiPD2xj

Een file op 6dB en de ander op 12dB, het rood begint pas op de 16dB, in de 12dB versie is het eerste stukje audio daar wel in.
Opgenomen op een MOTU 828 MKIII.
In Soundforge beide genormalised.
 
...Een file op 6dB en de ander op 12dB...
Bedankt voor je moeite brz. De 6dB file klinkt clean, in de 12dB file is regelmatig een distortion te horen die ik niet mooi vind.

Hoe was je optreden afgelopen weekend?
 
Zat te denken dat ik het zelf niet zo snel op deze manier zal vervormen...de eq is nu helemaal flat, terwijl je als je dit creatief doet altijd wel ietswat instelt. Zelf vervorm ik al een tijdje alles extern.

Optreden was een beetje jammer, helemaal naar Frankrijk gereden en tijdens het feest is de processor van het geluid stuk gegaan. Daarna werkte alleen het laag nog. Dus wij hebben niet gespeelt, schiet niet echt op voor wat wij doen.
 
Back
Top