asio drivers

niet interesant :confused:
 
Dit is wel erg cool als het ook nog USB support biedt, ik ga testen!!!:L
 
De driver die bij m'n audiokaart zit (of daar afte halen op de site om laatste versie te hebben) vertrouw ik toch meer, lijkt me.
Zo op't eerste zicht heb ik niet meteen nood aan een andere ... ben hier wat achterdochtig tegenover.
Jij had echt behoefte aan een andere of wat? :confused:

groenten, Bobby ;)
 
Origineel geplaatst door Bobby
De driver die bij m'n audiokaart zit (of daar afte halen op de site om laatste versie te hebben) vertrouw ik toch meer, lijkt me.
Zo op't eerste zicht heb ik niet meteen nood aan een andere ... ben hier wat achterdochtig tegenover.
Jij had echt behoefte aan een andere of wat? :confused:

groenten, Bobby ;)

ja ... ik heb niet zon hele denderende geluidskaart en door het gebruik van veel software werd mijn putje zo traag als iets. Met die asiodrivers werkt het allemaal wat soepeler!

Joost
 
hoef ik 'm alleen te installen?? moet ik mijn oude wdm/asio drivers van m'n terratec dmx 6fire niet te verwijderen ofzo?
 
Origineel geplaatst door Javascript
hoef ik 'm alleen te installen?? moet ik mijn oude wdm/asio drivers van m'n terratec dmx 6fire niet te verwijderen ofzo?

zover ik weet niet. Je kan nl gewoon selecteren in je seqnecer welke driver je wilt gebruiken!
 
aha ok thx!! Ik kan niet wachten totdat ik vrij ben met werken en gelijk naar huis kan!! haha
 
Origineel geplaatst door Javascript
aha ok thx!! Ik kan niet wachten totdat ik vrij ben met werken en gelijk naar huis kan!! haha

lees nog wel ff de beschrijving enzo door :)

succes
 
ha doe ik!!

Ik heb gek genoeg een latency van bijna 1 sec als ik met MIDI wil gaan syncen, ik hoop dat het hiermee opgelost zal zijn aangezien de drivers van terratec kut zijn
 
Origineel geplaatst door Javascript
ha doe ik!!

Ik heb gek genoeg een latency van bijna 1 sec als ik met MIDI wil gaan syncen, ik hoop dat het hiermee opgelost zal zijn aangezien de drivers van terratec kut zijn
1 sec is wel veel he!
Zeker dat je niet ergens verkeerde settings hebt staan?? :eureka: (ASIO driver overal geselecteerd enzo ...)
 
het is heel vaag, in elk seq prog (cubase, nuendo, logic) druk ik op m'n MPC op Play en dan begint m'n sequencer pas na bijna 0.6 sec te recorden dat is heel irritant, terwijl ik een supersnelle pc heb.
 
Wel, dit doet me denken aan toen ik Cubase had geinstalleerd en meteen aan de slag wou:
- wanneer ik een noot drukte op m'n keybord, kwam die ook pas na een seconde uit de speakers
- wanneer ik play drukte, begon ie ook pas na een seconde aan z'n sequence

Standaard stonden de settings op die dingetjes van Windows - traag maw - dus kies de juiste (ASIO ingeval van Terratec DMX 6fire) drivers en dan gaat ie lekker.
Heb je dit al nagekeken??
 
hey bobby mischien een stomme vraag, ik ben ook pas nieuw met cubase2.0, maar waar moet ik die ASIO gevallen instellen?
 
ahaa, ik had dus gelijk.
TIP: wanneer je nieuwe audio software installeert, meteen de settings goed zetten!
Ik weet het niet vanbuiten (en waar ik nu ben kan ik ut niet nakijken), maar ga in Cubase es naar het menu Device setup..> vst multitrack > . Daar kan je je drivers kiezen en kies dus in jouw geval 'DMX6Fire ASIO driver'. De buffersize settings hiervoor worden overgenomen van de settings die je hebt gekozen in je Control Panel van je DMX6Fire.

Hope this will do the job.
Lukt ut zo?
 
thx voor je reply!!
Ik ga het gelijk proberen thuis, en ik baal weer dat ik op werk zit :( haha
 
Cubase en Nuendo gebruiken idd altijd standaard de ASIO drivers van Steinberg. Veel mensen kijken hier overheen en zijn in de veronderstelling dat hun kaart of pc te traag is. Dus bij een schone installatie als eerste de drivers van je kaart selecteren en dan maar gaan met die banaan!
 
bobby het heeft ondanks de veranderingen niet geholpen...ik denk dat ik laurens tip ga opvolgen en ff een schone installatie ga uitvoeren.

is er nog iets wat ik kan doen voordat ik hiermee ga beginnnen?
 
deze asio4all drivers werken in ieder geval goed bij mij ! :D
 
Back
Top