Cubase ziet driver niet.

paul

Joe haj
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
433
Locatie
Venray
Dag allen die dit lezen,

Heb Sonar Reference4 gekocht, en daarbij zit een virtuele audio driver die om de ASIO heen werkt van mijn UR44C van Steinberg. Deze zou ik moeten kunnen zien in Cubase, maar dat is dus niet het geval.
Bij apparaatbeheer is hij gewoon zichtbaar, maar dus niet in mijn DAW.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Dank is groot.

Paul.

PS. (hoop dat dit de goede draad is waarin ik t gepost heb)
 
Ik heb toevallig vorig week naar die reference zitten kijken maar heb het niet (gekocht).
Volgens mij moet je het als vst plug-in gebruiken in u DAW en dus in u DAW nog steeds de drivers gebruiken van jouw audio interface
 
Dag allen die dit lezen,

Heb Sonar Reference4 gekocht, en daarbij zit een virtuele audio driver die om de ASIO heen werkt van mijn UR44C van Steinberg. Deze zou ik moeten kunnen zien in Cubase, maar dat is dus niet het geval.
Bij apparaatbeheer is hij gewoon zichtbaar, maar dus niet in mijn DAW.

Ik kan me voorstellen dat je hem niet ziet in Cubase als het geen ASIO driver is. Cubase vereist zover ik weet een ASIO driver. Moet je de testsoftware binnen Cubase draaien dan? Ik ken dat pakket van Sonar niet, maar dat heeft toch met je ruimte (correctie) te maken en niet met Cubase?
En als ik het zo lees heb je met de Reference 4 DAW plugin die virtual audio driver niet nodig. Dat is alleen voor Reference 4 systemwide.
https://www.sonarworks.com/reference/how-it-works-studio
Of lees ik het verkeerd? Dus als je het binnen Cubase toe wilt passen kun je zoals ik het lees gewoon de Steinberg/Yamaha ASIO driver gebruiken.
 
Back
Top