nieuwe synth en sampler

t-con

chaoss designer
Lid sinds
14 januari 2004
Berichten
658
Locatie
Zero 4 Zero
hey allemaal, :)

Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar een synth en een sampler qua sampler zat ik zo`n beetjen te denken aan een korg electribe es-1, maar ik zoek ook nog een leuke synth zo rond de 300 euro`s. dan denk ik aan een microkorg of iets dergelijks weten jullie iets in die prijzen catagorie en waar ik leuk techno en een beetje hardcore kan maken
 
Laatst gewijzigd:
Voor 300euro heb ik wel een tx81z voor je.

Nova laptop,microkorg,micro modular,nordrack1 als je goed zoekt,microwave2,waldorf pulse,sh-32............
 
als je een noob bent op het gebied van samplen is de es van korg best wel leuk om het samplen te leren maar stel je van de korg es qua mogelijkheden in vergelijking met een profi sampler niet te veel voor , hoor de korg es1 is gewoon heel erg leuk om het te leren
verder raad ik je aan onm de zoek functie van het forum te gebruiken hier vind je bergen met info
 
Voor 300euro heb ik wel een tx81z voor je.

Nova laptop,microkorg,micro modular,nordrack1 als je goed zoekt,microwave2,waldorf pulse,sh-32............

Nova laptop iis meer rond de 400-500 ,maar zeer veelzijdig en genoeg stemmen en parts

micro modular zeer leuk maar zeer beperkt in voices /parts
microwaves zeer leuk
pulse ook zeer leuk en analoog maar kan maar 1 noot tegeliijk laten horen
sh32 denk ik ook zeer leuk ala specs van de nova (wel totaal anders) - maar ik denk ook wel wat duurder dan 300

veel geluk met je keuze
 
Origineel geplaatst door Waveglider sh32 denk ik ook zeer leuk ala specs van de nova (wel totaal anders) - maar ik denk ook wel wat duurder dan 300

is bijna overal in de uitverkoop. hier in antwerpen kost hij nu 249. in de feedback staat hij voor geen 300 euro, als ik me goed herinner.

maar de vraag is: heb je nog een sequencer nodig? de korg electribe heeft dat, maar ik dacht de sh32 niet.
 
Spaar een maandje door en koop een Yamaha RS7000, dat is toch wel het beste hoor wat je in die prijsklasse kan krijgen.,,, of anders de SU700

succes
 
Origineel geplaatst door feindbild
maar de vraag is: heb je nog een sequencer nodig? de korg electribe heeft dat, maar ik dacht de sh32 niet.

klopt, SH32 heeft geen sequencer. Maar wordt wel u overal tegen dumpprijzen te koop gezet, zelfs bij Dirk Witte (A'dam)

Wat betreft sampling, denk ook eens aan een tweede hands Akai S2000 of S3000. Gaan nu ook voor weinig van de hand. Dat zijn niet direct "instap"-machines, maar als je toch verder wilt met muziek geen foute aanschaf.
 
zit er in de korg em1 een sampler?
Is namelijk wel een leuk bakkie voor erbij.
Ik maak voornamelijk techno maar wil af en toe ook wel eens wat underground hardcore maken.

gegroet t-con
 
Een rs 7000 lijkt me wel wat er zit daar al een sampler in he. hmmmmmmm:erm:
een sff goed zoeken voor een leuk prijsje.

thnx!!
 
Origineel geplaatst door t-con
Een rs 7000 lijkt me wel wat er zit daar al een sampler in he. hmmmmmmm:erm:
een sff goed zoeken voor een leuk prijsje.

thnx!!

Je moet ff een pmetje sturen naar Sander02, ik geloof dat hij er een voor een zacht prijsje te koop heeft.

Ik denk echt dat de RS7000 de beste oplossing voor je is, dat ding gaat zeker nog 4 jaar mee.

Er zit een sampler in,, een hele rits aan effecten (die heeeerlijk klinken) een synth en een sequencer. Je zou alleen met de RS7000 een goed klinkende track kunnen maken die uitgebracht kan worden, ik ken namelijk jongens die dat gedaan hebben (behalve dan de synth)
 
Origineel geplaatst door t-con
Een rs 7000 lijkt me wel wat er zit daar al een sampler in he. hmmmmmmm:erm:
een sff goed zoeken voor een leuk prijsje.

thnx!!
heb er een op marktplaats .nl zien staan voor 675
 
van de sh32 krijg je spijt denk ik

koop een dx200 of pulse
en een oude akai als sampler bijv :)
 
thnx voor de reply mensen! *D

Ik ben al druk op zoek naar een rs 7000 dat is echt een geweldige bak!!
Maar ik wil er toch ook graag een electribe m bij hebben gewoon voor de heb!
De sampler op de rs 7000 is die een beetje makkelijk te bedienen voor een noob als ik?

m.v.g t-con
 
Origineel geplaatst door 6 trak
voor een noob is een DX-200 moeilijker dan een SH-32... om alles er uit te halen wat er in zit dan...
dat is waar, maar:
hij klinkt wel stukken beter (vinnik dan :))
vette avatar btw hehe.
 
Origineel geplaatst door t-con
thnx voor de reply mensen! *D

Ik ben al druk op zoek naar een rs 7000 dat is echt een geweldige bak!!
Maar ik wil er toch ook graag een electribe m bij hebben gewoon voor de heb!
De sampler op de rs 7000 is die een beetje makkelijk te bedienen voor een noob als ik?

m.v.g t-con

Mwa, met die rs7000 ben je wel een paar maandjes kwijt om hem te leren denk ik. Ik heb ff zitten kloten met dat ding maar ik snapte er geen ruk van:confused:
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Mwa, met die rs7000 ben je wel een paar maandjes kwijt om hem te leren denk ik. Ik heb ff zitten kloten met dat ding maar ik snapte er geen ruk van:confused:

dat ligt bij iedereen anders. Maar één ding is zeker, en dat is dat alles LOGISCH is. Maar serieus, laat je niet afschrikken, want de rs7k is harstikke overzichtelijk.


(en de sampler in dat ding is al helemaaal simpel en goed geintegreerd met de rest)
 
heeft er nog iemand een em1 in de aanbieding? :halleluja :halleluja :halleluja
 
Back
Top