is dit mogelijk? (soft FX)

Ik ben te koop hoor. :D (niet voor alle diensten uiteraard)
 
Origineel geplaatst door ritzi lee
hehe toevallig had ik net op een ander forum een tipje van de sluier weg gegeven. :P

Ik zag Richie Hawtin laatst ook met Ableton.
Maar hij gebruikte 't anders. Hij gebruikte Ableton als multi FX module.
Het enige wat je hoef te doen is via je audio interface de signaal van jouw mengpaneel door routen door Ableton....


Dit klinkt natuurlijk heel interessant, maar vergeet niet dat die dj FX-kastjes meestal tussen je lijnsignaal (TT->mixer of mixer->versterker) worden geprikt.
Je hebt dus 0,0 latency nodig wat met een standaard laptop en redelijk soundkaart dus al niet mogelijk is. Als je hier verder nog wat info over hebt hoor ik het graag (want ik was zelf van plan om zo'n fx kastje aan te schaffen :))
 
Die FX kastjes hebben ook latency hoor. Misschien is dat 2 ms of zo. Maar als het digitaal is heb je altijd latency.

En Live doet z'n naam op dat vlak wel eer aan. Je kunt makkelijk een FX (ook VST) gebruiken en daar een midi controller aan assignen.

En als je een beetje handig bent dan kun je je laptop zo inrichten dat hij automatisch goed opstart en dattie verder dichtgeklapt alleen z'n FX dingen doet en je verder gewoon je ding kan doen. Of je zo je computer zonder monitor onder de tafel hebt staan als veredelde effectenbak.
 
Back
Top