isoleren van een slaapkamer.

Fatar

Drum Pad?
Lid sinds
29 juli 2003
Berichten
826
hallo en een goede avond gewenst.

ik heb het volgende probleem. ik zit momenteel in de huiskamer muziek te maken en de muziek trilt tot ongeveer 15meter van mijn huis nog. dit kan dus niet meer en idd de muziek staat ook veelste hard. nu wil ik graag het volgende doen. boven op de eerste etage heb ik een mooie grote slaapkamer tot mijn beschikking en wil die graag omtoveren tot een studio. mijn eerste idee was de zolder, maar daar zie ik van af. nu wil ik de volgende zaken dus geregeld hebben en vraag jullie daarbij om advies.

a. ik wil dat het geluid bijna niet meer te horen is van buitenaf. dus letterlijk van buitenaf en de buren moeten der ook geen last meer van hebben. (ik heb gehoord dat een box in een box het beste systeem is. dus in de kamer een box bouwen die niet in verbinding staat met de muren.
b. als ik hier voor ga moet ik dan dertussen glaswol flikkeren of is dat nutteloos aangezien die dan niet meer los van de muren staat?
c. wat zijn andere manieren. noppen met dat rubber spul doe ik zowieso aan de binnenkant ivm galm, maar dit is niet echt geluids isolerend.
d. mijn budget ligt tot 500euro volgende maand en misschien 600 om dit allemaal te gaan fixen en nogmaals het moet in 1 keer goed.

kortom ik wil alle mogelijkheden weten en zoveel mogelijk advies. ook reacties van mensen die andere opvattingen hebben zijn van harte welkom :D
 
Re: isoleren van een slaapkamer.

Origineel geplaatst door Fatar
hallo en een goede avond gewenst.

ik heb het volgende probleem. ik zit momenteel in de huiskamer muziek te maken en de muziek trilt tot ongeveer 15meter van mijn huis nog. dit kan dus niet meer en idd de muziek staat ook veelste hard. nu wil ik graag het volgende doen. boven op de eerste etage heb ik een mooie grote slaapkamer tot mijn beschikking en wil die graag omtoveren tot een studio. mijn eerste idee was de zolder, maar daar zie ik van af. nu wil ik de volgende zaken dus geregeld hebben en vraag jullie daarbij om advies.

a. ik wil dat het geluid bijna niet meer te horen is van buitenaf. dus letterlijk van buitenaf en de buren moeten der ook geen last meer van hebben. (ik heb gehoord dat een box in een box het beste systeem is. dus in de kamer een box bouwen die niet in verbinding staat met de muren.
b. als ik hier voor ga moet ik dan dertussen glaswol flikkeren of is dat nutteloos aangezien die dan niet meer los van de muren staat?
c. wat zijn andere manieren. noppen met dat rubber spul doe ik zowieso aan de binnenkant ivm galm, maar dit is niet echt geluids isolerend.
d. mijn budget ligt tot 500euro volgende maand en misschien 600 om dit allemaal te gaan fixen en nogmaals het moet in 1 keer goed.

kortom ik wil alle mogelijkheden weten en zoveel mogelijk advies. ook reacties van mensen die andere opvattingen hebben zijn van harte welkom :D

jouw noppenspul kost 10.50 euro per m2 bij de formido. dit zal bij andere bouwmarkten ook rond die koers liggen... verder gipsplaten zullen rond de 2,50 liggen. hangt van de grootte af. ga zo maar door... 600 euro? kleine kans...
 
Bij ons hier in Haarlem is het zo dat als je gaat isoleeren met wol en gipsplaten dat je een zooi terug krijgt van de manne van het stroom, informeer daar ook ff mee in jouw gemeente of ze zo iets hebben, kan je een hoop schelen.;)
 
Origineel geplaatst door metatron
Bij ons hier in Haarlem is het zo dat als je gaat isoleeren met wol en gipsplaten dat je een zooi terug krijgt van dvan het stroom, informeer daar ook ff mee in jouw gemeente of ze zo iets hebben, kan je een hoop sche manne elen.;)


je krijgt alleen maar iets terug als je het door een erkend bedrijf laat doen

en dat is hele dure medicijn:{
 
oke en hoe moet ik gaan isoleren nu dan? gewoon een box of iets anders? de scheidingswand met de buren is van beton en die moet zowieso goed aangepakt worden. hoe fix ik dat en hoe monteer ik de gipsplaten met steenwol dertussen bijv? krijg ik dan alsnog niet last van trillingen buiten de kamer als ik gewoon latten tegen de muur ram, wol dertussen en dan de plaatsen ertegen aan niet?
 
er zijn al een stuk of 100 threads over dit onderwerp gemaakt.. ff zoeken gebruiken rechtsboven in de site denk ik..

Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
er zijn al een stuk of 100 threads over dit onderwerp gemaakt.. ff zoeken gebruiken rechtsboven in de site denk ik..

Arv

Je doet het voor een deel goed, maar de mods willen dat je er ook iets positiefs aann hangt dus:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21084&highlight=geluidsisolatie
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=19687&highlight=geluidsisolatie
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=694&highlight=geluidsisolatie
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15412&highlight=geluidsisolatie

:)
 
En wij moeten geloven dat het voor je studio is?

Wat ben je allemaal niet van plan daar?

:okdan:
 
bamse bedankt voor de links naar bestaande onderwerpen :okdan:

Fatar : lees al die onderwerpen eens door en je zult als je goed oplet, beseffen dan 600 euro waarschijnlijk veels te weinig is. de basis is een goede zwevende vloer, daar benje waarschijnlijk al meer aan kwijt.

het glaswol of steenwol dat wordt gebruikt als spouwabsorbtie , zul je aan een wand moeten bevestigen, anders valt het naar beneden en ligt er een hoopje spul onderin je spouw , dit mag de beide wanden wel raken, daar het erg licht materiaal is dat geen trillingen zal doorgeven , maar als je het bevestigt aan 1 zijde dan zal het de andere zijde niet raken , (je spouw van 20 cm zal je toch niet helemaal op willen vullen als je budget zo laag is :) )

succes
 
bambam en alle anderen erg bedankt. jah had idd wel ff kunnen zoeken. mijn fout. zal straks ff gaan lezen, baal wel dat het me zoveel geld moet gaan kosten allemaal. ga daar zowieso nog ff over nadenken. misschien moet het dan toch maar de zolder worden als het me dik over de 600euro gaat kostsen. pfffff! of misschien toch maar allemaal een stukkie zachter ofzo...lol :D
 
Back
Top