Nieuw label zoekt...

Origineel geplaatst door Pjotr G
als we dan toch bezig zijn, waarom aangetekend?
Ik heb door de gewone post een cdtje naar mezelf gestuurd een keer, en daar staat ook op de postzegel de datum van afstempelen?

Aangetekend is officieel. Anders kan jij misschien wel op je werk rommelen/stempellen voordat je cd er in zit !

Nog een tip: Als je cd's verstuurd doe er dan een doosje of iets omheen. 1 op de drie keer denkt de postbode waarschijnlijk zijn cd collectie aan te vullen.
 
volgens mij voorziet de belastingdienst ieder binnenkomend poststuk van een rechtsgeldige poststempel, waardoor het gedateerd is. ik neem aan dat dat met een aangetekend poststuk ook zo is zo lang het verzegeld is.

notarieel vastleggen kan ook. maar is nog prijziger. ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de buma. dan hebje wel vast laten leggen dat jij een nummer met een bepaalde naam op een bepaald moment hebt geregistreerd, maar de exacte inhoud daarvan leggen ze toch niet vast? dan kan zo'n maatschappij het nummer gewoon namaken of enigzins veranderen en onder een andere naam uitbrengen lijkt me...
 
Je kunt het beste gewoon even aanmelden bij de Buma dan weet je zeker
dat het goed zit, het opgeven van een muziekwerk is inderdaad gratis
al zijn het er 50 stuks, je krijgt dan binnen twee weken en brief
met de muziekwerken die zijn aangemeld.
Het versturen van de CD zal ik aangetekend doen met bewijs van ontvangst
zo kunnen ze achteraf niet zeggen ... wij hebben niets ontvangen van je ....
wat ook mogelijk is , het inschrijven bij een bond bijv FNV- kiem of de
NTB voor juridische hulp (auteursrecht )voor als het mis gaat
met je uitgever etc.......


http://www.bumastemra.nl/

http://www.ntb.net/

http://www.fnv.nl/kiem/
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door farlukar
Hoe toon je eigenlijk aan welke cd er in die envelop zat?
door de envelop DICHT TE LATEN

Origineel geplaatst door schaapje
...dan kan een maatschappij het nummer gewoon namaken...
Op het moment dat je iets maakt, dan heb je daar vanzelf al geestesrecht op. Hoef je niks voor te registreren of niks, dat mag niemand jatten. Je moet natuurlijk wel ff kunnen bewijzen dat jij dat als eerste hebt bedacht, en daar is zo'n CD-tje voor. Kun jij laten zien dat jij het nr op die datum, had, en de jattende partij kan dat onmogelijk laten zien.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G

Origineel geplaatst door farlukar
Hoe toon je eigenlijk aan welke cd er in die envelop zat?

door de envelop DICHT TE LATEN

OK.... ik ga vast beginnen mezelf elk maand ofzo een open enveloppe te sturen. Kan ik over een jaar van willekeurig wat zeggen dat ik het al X tijd geleden gemaakt heb.

Vergezocht misschien, maar niet onmogelijk...
 
Origineel geplaatst door farlukar


door de envelop DICHT TE LATEN

OK.... ik ga vast beginnen mezelf elk maand ofzo een open enveloppe te sturen. Kan ik over een jaar van willekeurig wat zeggen dat ik het al X tijd geleden gemaakt heb.

Vergezocht misschien, maar niet onmogelijk...

Haha, slim :halleluja werk je voor peter r de vries ofzo:maffia: ?
 
Waarom allemaal zo moeilijk doen, als je bang bent dat je hitjes gejat gaan worden moet je je maar aanmelden bij de Buma.. sim-pel.
 
en dat lijkt me dus nog geen garantie op veiligheid...
 
Bij de belastingdienst (afdeling registratie) kun je tracks laten registreren. neem een cd mee, die lever je daar in. kosten ± 3 euro. Een paar weken later krijg je jouw cd verzegelt terug met een registratie nummer. Je kunt de hele cd volproppen met jouw muziek voor slechts een paar euro, zodat je gewoon je tracks kunt opsturen.

Ian
 
Je kon vroeger (ik geloof bij de belastingdienst) enveloppen laten verzegelen met een datum erop. Die kon je dan aan jezelf sturen en dat was voldoende bewijs dat je het zelf gemaakt had. Maar de belastingdiens doet dat niet meer.

Nu moet je geld aan een notaris betalen die dan je cdtjes in een kluis legt waarna hij kan getuigen dat je de muziek op die cdtjes al x jaar geleden gemaakt hebt. Maar notarissen zijn niet de goedkoopste mensen.
 
Ik lul geloof ik weer langs iedereen heen.

Kan dat nog steeds bij de belastingdienst?

Waar blijven de grapjes over dat ze het niet leuker maken maar wel makkelijker trouwens?
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
Waar blijven de grapjes over dat ze het niet leuker maken maar wel makkelijker trouwens?

leuker kunnen ze het niet maken, wel gemakkelijker...

hahaha [anders is t geen grapje ;) ]
 
Origineel geplaatst door olafmol
en dat lijkt me dus nog geen garantie op veiligheid...

Hoezo niet? Dan doe je het alsnog zelf fout. Gewoon aangetekend naar de Buma versturen en dan zou het goed moeten gaan.

Toch...? 8o)
 
nee - maar je kan wel de datum voor het branden veranderen. en zo krijg je een fictieve datum. digtiaal is echt makkelijk om te zetten (kraken) en dus achteraf moeilijk te bewijzen dat het zo was.
het goedkoopste is echt je spullen in een verzegelde enveloppe aangetekend naar je toe sturen. daarna niet nieuwsgierig worden van "he een pakje, wat zit er in? maar gewoon dichtlaten totdat je het nodig mocht hebben. Niet nodig - perfect dan is er niks mis mee maar toch maar dicht laten.
 
nou John dat werkt dus niet.

een beetje advokaat prikt daar doorheen.

Ik snap de meeste niet.

wel voor 1000e euro's gear, maar ff een paar euro voor de buma...ho maar.

En als iemand geintereseerd is in je productie voor cd of vinyl MOET het bij de buma zijn aangemeld.

maar ja iedere zijn eigen ding. Ik heb wel geld over voor de buma, en koop er geen synth minder door.....
 
Sterker nog omdat ik bij de buma ben ingeschreven kan ik heel
leuk speelgoed kopen.
Trouwens rechtenvrij is ook heel interessant.
Je kunt ook nadat je je hebt ingeschreven een jaar terug gaan
en nog betaalt krijgen voor je rechten.
 
Back
Top