De A-TYPISCHE Eurorack draad (deel je ontdekking)

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.754
Sinds ik weer bezig ben met Eurorack / Modular kom ik op te gekke nieuwe inzichten en soms ook verwonderlijke toepassingen.
Zowel het a-typisch gebruiken van bijvoorbeeld een sampler om cv op te nemen en daarmee je modular aan te sturen.
Danwel een hele module ipv muziekaal als een utility box in te zetten. Gekke of niet voor de hand liggende toepassingen van een module.
Misschien heb je wel een A-typishe combinatie van gear met modular. Als het maar A-typisch is of een leuke hack.

Ik heb vandaag mn Behringer go case een kleine update gegeven. Via een medeforum lid kreeg ik de erica synths link tip. Een passive module die ik nu ingebouwd heb in de Go case.
Binnenkort plaats ik ook wat A-typisch gebruik van de Behringer Kobol want daar kun je echt best veel mee wat je niet verwacht.

Have fun!

Screenshot 2024-02-23 at 14.05.53.png


@MPCman kwam al met een variatie.

 
A-typische handeling 2.

ERICA SYNTHS DOUBLE BASS

"Erica Synths Black Double Bass is a unique module that combines two transistor sub oscillators (-1 and -2 octaves) and a lowpass filter. It does not make a sound on its own"

OH IS DAT ZO...

Screenshot 2024-02-25 at 15.08.27.png



Yes please.. .
Doe maar eens wat golfvormen loslaten op de sync in en moduleer de cv. Output door een leuke filter en voor modulatie een vca envelope zou ik zeggen.
De Double Bass module probeert een sub golfvorm te creëren doormiddel van sync waardoor hij zelf gaat oscilleren (als ik het goed heb)

 
Paar leuke sequencer trucjes:

Een sequencer gebruiken als lfo: Pak je favo sequencer, maak een golfvorm door verschillende waardes in de sequencer te zetten en dan door een slewlimiter halen. Je hebt nu een clockable lfo met unieke golfvormen

Je kan sommige sequencers ook op audiorate draaien door een squarewave van een oscillator te gebruiken voor de clock input van de sequencer. Je kan nu je eigen waveforms maken mbv de waardes in de sequencer
 
Behringer 1050 als SUB OSC!? iemand al geprobeerd (eigen risico)

Zag dit filmpje, rond 8:30 legt ie het uit.. .maar ik krijg het niet nagemaakt..wat doe ik fout?

 
Ok het is gelukt! De sub t/m -3 octaven. Best wel gaaf deze hack.
IMG_4514.jpeg


Vanmorgen toch besloten om de 1050 terug te sturen. 1. Ik heb mixers alleen niet zo als deze maar er is toch een minimale klik te horen bij schakelen van kanalen. 2. Ik heb een Erica Bass Doubler. Als ik die niet had. Zou ik hem wel gehouden hebben voor die 111,-
 
Ben vandaag begonnen om een LPG te benaderen met mn RITS SED filter module. Zitten behoorlijk wat ingangen en moet zeggen best wel plukky en woody sounds uit gekregen.

Nog meer peeps die zelf manieren hebben om LPG's na te bootsen?

"SED is based around its filter, a 4-pole 24dB/oct low pass type. There are all sorts of ways to change the character of the filter and it can get really cool and gnarly by adding overdrive via the Overdrive button, cranking the Resonance, and/or the Resonance Boost, which works to maintain your low end while the filter’s doing its magic. There are four CV inputs for modulation as well here, three for cutoff CV and one for resonance CV; Key (which is the 1V/Oct input), Resonance, Lin (for linear FM), and Env for envelope CV input. It was interesting to see how each input would affect the shape and sound of the filter, and it’s nice to be able to inject various flavors and speeds of modulation into the filter to combine them, just as cool as it is to mix three input signals into the filter and have it mix down to SED’s lone output. Patching in some fast-moving sawtooth LFOs—not quite audio rate—into the Env and Lin FM and this thing got nasty. Not to say this can’t be smooth and silky as well; it can and does it well"
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top