Devil Fish TB-303 op ebay.nl

Origineel geplaatst door D-mike-E
Heren Synth Freaks,

Even uw aandacht voor het volgende. Waar is de realiteitszin? Ik heb menig discussie mogen aanschouwen waarde ene 303 clone na de andere de grond in geboord werd. Waarom?

1) Er is maar één 303 die klinkt als een 303.
2) Een 303 heeft functionaliteit X niet en dat heeft die clone wel.
3) De TB303 heeft zo'n specifieke en unieke sound, dat kun je nergens anders uithalen.

Wat schertst mijn verbazing. Een Devil Fish Mod is de meest geile Mod die je maar kunt wensen op je 303. Deze Mod zorgt ervoor dat je dingen kunt die je met de standaard 303 niet kunt.

Kortom, het is geen originele 303 meer. De sound is, bij gebruik van de extra functionaliteiten, ook niet meer puur 303. Er worden vervolgens toch absurde bedragen voor een Devil Fish 303 neergeteld en ik hoor mensen zeggen... als ik het geld toch eens had!

Als je tussen de 2000 en 3000 dollar neer wilt tellen voor een NIET originele 303, ben je dan niet beter af met een A6? Of een clone en nog wat andere shit?

Ik zou zeggen... brand los :duivels:
die heeft een .

ter verdediging zou je kunnen aandragen dat die mod wel voortbouwt op de originele 303, dat het dus een evolutie van de originele sound is, en niet van een min of meer geslaagde kopie van de sound

(kwam in me op, heb er zelf geen ofzo)
 
Aha! Dit is geen 303, dit is een 303 met discipline!
images


Kijk eens wat ik vond op Salon:
I belong to a small mailing list on the Internet dedicated to analog synthesizers, their upkeep, market value, use, repairs, modifications: traditional Internet geek speak, in other words. For the most part these discussions remain tame and technical, but several years ago, an Australian named Robin Whittle, legendary in synthesizer circles for the modifications he developed for a little synth known as the Roland TB-303, reminded me of my spanking experience with a rather unorthodox letter he posted to the list.

At first the letter seemed unremarkable -- he was describing the genesis of his modifications, the intent and the results. And then, as the piece progressed, odd tidbits popped up. Discussing the TB-303 as fetish, he wrote: "Some people have to have the pure, original machine, so they can sound like their heroes. This is fetishism of a boring, narrowing kind." (Fetishism, presumably for Whittle, is fine when it leads to fresh combinations -- as in, I have a substantial collection of exotic corsetry and bonzai trees.)

We hadn't seen anything like this on the list before. Whittle developed the spanking/discipline/synthesizer theme for the rest of the piece, stressing the erotic act of pushing one's synthesizer to its limits.

"Investigate feedback loops [in the studio] and tweak them beyond stability. Dim the lights, flex your arms, turn on the tape-recorder, and deliver the punishment your studio/synthesizer needs to find its true voice -- wailing into new musical territory."

Het originele artikel, waarover Salon schrijft: The Devil Fish and Spanking, een soort DevilFish FAQ vol met lollige feiten:
...whilst examining various combinations of standard resistor values, (I) decided that the pair which gave 66.6 times the normal level was the most auspicious...
:duivels:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij heb je voor dat geld juist WEL een orgionele 303
Een tb-303 die nog verder gaat dan die TIENDUIZENDEN andere 303s
En een A6 is geen acid bak..... zo kan ik er ook nog wel een paar

- Nee, je hebt een gemodificeerde 303 die MEER kan dan het origineel... en dan kun je roepen wat je wil, maar dan is ie toch echt niet meer origineel.

- Hoezo verder? Een 303 is een 303... en geen 304.

- Ach, als je het zo vreselijk letterlijk wil nemen dan zal ik mezelf ook maar van de domme houden en je uit gaan leggen wat ik bedoel. Kijk, voor dat geld heb je dan een bak, BIJVOORBEELD de A6, die veeeeel verder gaat dan een 303 (en die tienduizenden andere 303). En vast ook veeeeeel verder dan een Devil Fish 303 (en al die andere).

Het gaat mij puur om het principe. Niet om het feit of ie vetjes klinkt, want dat zal best wel. Het gaat mij erom dat er absurde bedragen op tafel gelegd worden voor iets dat een afgeleiden is van het origineel. Iets is origineel door bepaalde kernmerken, of dat nu voordelen of nadelen zijn maakt niets uit. Als je daar iets aan wijzigd is het niet origineel meer en in dit geval gaat het ding dan ook anders klinken.

Dus stel ik, als het dan toch niets uitmaakt dat ie niet meer als het origineel klinkt, dan kun je net zo goed een veel goedkoper alternatief kopen. Bijvoorbeeld de Syntecno. Of neem je een vette bak als een A6 en simuleer je een 303-achtige sound... want dat is de Devil Fish namelijk ook. Origineel = origineel, Modificatie = modificatie.
 
Er zijn nu al veeeel meer andromedas op aarde dan devil fish 303s
En een devil fish is geen gesloopte versie
Want je kan het orgionele 303 geluid maken plus veel meer
Dus als je toch wel een eigen sound wil spring je er meer uit met een devil fish en niet met een andy 6
 
Jullie niet 303 gebruikers vergeten vaak dat als het over de waarde -in geld en in de studio- van een 303 gaat de sequencer in acht te nemen.

Die werkt zo vaag en toch handig dat het soms makkelijker is ff "at random" iets te doen, en je zo ook nog 's de vetste lijntjes eruit haalt. Ik vind dat een groot voordeel. Het helpt mij in ieder geval mezelf te ontsteigen. Met een 303 maak je grooves die je zonder niet bedacht had.
Zodra ik er zelf bij ging nadenken kwamen er in ieder geval minder vaak vette dingen uit dan de met een hoge mate van randomheid ingetikte sequences.
Je kunt met dit ding jezelf verrassen. Echt waar.

Als je nou die sequencer combineert met een uitgebreider geluidspalet en meer controle over de geluids-"shaping", dan zeg ik: dan is een Devilfish veel meer waard, veel interessanter en veel orgineler dan een 303.

Van een 303 zijn er 20.000 meen ik uit het hoofd, en van een Devilfish..... zeg 's....... 200 ofzo?! Waarschijnlijk nog niet eens. Da's 1%.
(Voor de mathfreaks onder jullie; met elke Devilfish verdwijnt er een 303, ik weet het)
 
Er zijn veel meer TB,s als 20.000 stuks.Maar heb bijft leuk speelgoed z,n TB ;)
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Er zijn veel meer TB,s als 20.000 stuks.Maar heb bijft leuk speelgoed z,n TB ;)

ow okay. Dat las ik een keer ergens. Misschien was dat alleen de eerste lichting.... alhoewel het initieel niet zo'n succes was om een 2e lichting op straat te gooien.... weet iemand hoeveel er gemaakt zijn?
 
Er is maar één deftige 303 kloon en dat is een ML303 van een of anderen duitser ...volgens mij dan !!
(als TB303 misbruiker :duivels: ) Moest er iemand één te koop hebben staan ... pb me maar :)

Al de andere klonen die ik gehoord heb benaderen zelf de sound niet of als je al es een 303 sound kan produceren met een kloon en je draait aan de filter ist om zeeep (gelijk ze zeggen in GENT).

Rest is zinloze discussie ... er is maar één bak die een acid klank produceert ... en dat is een TB303!!

En idd ... meestal betaal je veel te veel voor één !! Maar zelf zou ik NIET meer zonder kunnen ... en ik ken er nog wel enkele die NIET meer zonder kunnen.

Als je nou die sequencer combineert met een uitgebreider geluidspalet en meer controle over de geluids-"shaping", dan zeg ik: dan is een Devilfish veel meer waard, veel interessanter en veel orgineler dan een 303. (QUOTE DOB)
==> ZO IS DAT , alleen jammer omdat ie zo veel $$$ kost :( !!

GRTZ,



:duivels:
 
als ik naar bovenstaande foto kijk begin ik te begrijpen waarom een 303 zo duur is geworden, ze staan gvd allemaal daar !!
 
Back
Top