'Amores Perros' moet je zeker kijken! Net als de andere films van Innaritu: '21 Grams' en 'Babel'. 'True Romance' vind ik echt vreselijk. Is ook niet door Tarantino gemaakt, alleen geschreven.
Wat ik dan wel erg goed vind, dat is een lijst waar geen einde aan komt. Een selectie van wat er zo even in me opkomt:
Een van de betere films die ik de afgelopen jaren heb gezien is 'Le Conseguenze dell'Amore'. Uitermate fascinerende hoofdpersoon, schitterende mise-en-scène en een plot dat zich langzaam ontvouwt en tot het einde mysterieus blijft.
'Stalker' is een gouwe ouwe van Tarkovski. Diepgaand, poëtisch, spannend, mysterieus.
'Control' van Anton Corbijn, fantastisch geacteerd, hele sterke, droevige sfeer en de muziek, daar moet je van houden maar die kregen ze cadeau.
'Inland Empire' van David Lynch; een drie uur durende nachtmerrie, hij noemt het zelf een soort visuele meditatie die je kunt ondergaan. Erg experimenteel, erg bizar om te zien.
En Kim Ki-duk maakt af en toe pareltjes. 'Bin-Jip', 'Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring' en 'Samaritan Girl' bijvoorbeeld.
De twee beste films die ik dit jaar gezien heb: 'No Country For Old Men' en 'There Will Be Blood'.