Wat is jouw beste film ooit?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik hou van verschillende genres dus ik kan moeilijk zeggen wat de beste film ooit is die ik gezien heb.
Een paar goeie uit diverse genres:
Machuca
Matrix 1 (is alweer bijna 10 jaar geleden)
Crouching tiger hidden dragon
The truman show
Dude where's my car
The departed
Das leben der Anderen
LA confidential
Cidade de Deus
etc....
 
Dat heb ik dus ook.....ben echt een film freak......heb hier echt een hele kast vol met vhs shizzle staan.....ik weet niet zo'n 350 400 titels......

Een tijdje geleden naar "Eraserhead"(z/w film) gekeken....ook een aanrader als je van bizarre cult/kunst films houdt.
 
jacobs ladder
prince of darkness
event horizon
money to burn / the squaderers (dikke film lekker underground ook)
Exorcist 2 : The Heretic
Donnie Darko
Evil Dead series
The Beyond ofc
Necronomicon
Trainspotting
24hr party people
The Bodysnatchers
Phantasm
Warlock series
Wishmaster
Dark Angel

EDIT: sjeemig de peemig vergeet ik daar zomaar Scarface :stupid:
etc

die cult of the wolves oid was heel tof ja...

Southern Comfort is ook wel gaaf, er zijn teveel gave films denk ik om zo maar een lijstje te maken net als met muziek, Taxi Driver jatog.. Romper Stomper, Dawn of the Dead enz
 
Laatst gewijzigd:
Over bizarre films gesproken, Hellraiser 1 en 2 vond ik ook gaaf. 3 ging ook wel (was dat met dat meisje dat doofstom leek?).
 
jacobs ladder
prince of darkness
event horizon
money to burn / the squaderers (dikke film lekker underground ook)
Exorcist 2 : The Heretic
Donnie Darko
Evil Dead series
The Beyond ofc
Necronomicon
Trainspotting
24hr party people
The Bodysnatchers
Phantasm
Warlock series
Wishmaster
Dark Angel

EDIT: sjeemig de peemig vergeet ik daar zomaar Scarface :stupid:
etc

die cult of the wolves oid was heel tof ja...

Southern Comfort is ook wel gaaf, er zijn teveel gave films denk ik om zo maar een lijstje te maken net als met muziek, Taxi Driver jatog.. Romper Stomper, Dawn of the Dead enz

Meeste titels die je opnoemd heb ik hier..... vooral "Jacobs Ladder" is echt goed als je die nog nooit hebt gezien.....creepy sfeertje in die film....donkere, dwangmatige trip.....Event Horizon ook zeer bruut en onbegrijpelijk goed.......
Wij hebben best wel dezeflde smaak qua films:biertje:

Over bizarre films gesproken, Hellraiser 1 en 2 vond ik ook gaaf. 3 ging ook wel (was dat met dat meisje dat doofstom leek?).

Nee dat was Hellraiser II "Hellbound" met dat doofstomme meisje..... drie ging al nergens meer over...ging teveel richting Nightmare on Elmstreet achtige tiener horror (waarvan deel I ook wel goed is).....Hellraiser I en II zijn echt juweeltjes....hetzelfde geldt ook voor Evil Dead I en II....maar daar is II eigenlijk een soort van remake van I met ik geloof $25.000,- meer dan in I.......Deel III is "Army of Darkness" ook vet lachen.....vaak zijn die horrors waar ze amper poen hadden het beste....

Ben toen ook naar de premiere geweest van The Blair Witch Project......en ik als doorgewinterde wild kampeerder ging echt door de grond toen....zweet in me poten enzo.......heb die toen gezien in de bios tegenover de Melkweg.......dat is nu een danstent "Amuse".
 
event horizon is een meesterlijke film, zeker as je hem net onder een andere invalshoek bekijkt....zeg maar zoals prince of darkness :)

jacobs ladder is echt een aanrader idd, je gaat van flashback naar flashback en het verhaal is ook nog eens op ware feiten gebaseerd.
 
Conan
Red Sonja
Sinbad 50s series
Stripes
Starship Troopers
Natural Born Killers
Blade series
Dracula
Threads
Prophecy series
The Running Man
The Never Ending Story
Ghostbusters (ondanks dat het een tienerfilm is is het verhaal bedrieglijk diep, dat geldt ook voor de vorige :) )


alle films met weerwolven
 
Dust Devil
Onibaba
The Thing (van Carpenter)
The Fly (Cronenberg)
Caltiki
Tetsuo
Old Boy
Manhunter
....
 
voor mij blijft One flew over the cuckoo's nest toch wel een aangename film om naar te kijken..
 
halverwege, '85


the Brat Pack?

:okdan: dawaset thnx 6.

Conan
Red Sonja
Sinbad 50s series
Stripes
Starship Troopers
Natural Born Killers
Blade series
Dracula
Threads
Prophecy series
The Running Man
The Never Ending Story
Ghostbusters (ondanks dat het een tienerfilm is is het verhaal bedrieglijk diep, dat geldt ook voor de vorige :) )


alle films met weerwolven

Natural Born Killers dikke shit...:halleluja maar de rest die je nou opnoemt???
Ja misschien Never Ending Story....Running Man von k vroeger ook nog wel leuk maar nou geen reet meer aan.....
Ik ben niet meer zo van de zinloze actie mongolen junk for your brains troep.

Dust Devil
Onibaba
The Thing (van Carpenter)
The Fly (Cronenberg)
Caltiki
Tetsuo
Old Boy
Manhunter
....

Tetsuo koel.....vindt je Akira dan ook vet?

The Thing and The Fly zijn hier ook aanwezig:mega:


Even over een andere Akira.....
In 1998 is de Japanse filmmaker Akira Kurosawa overleden. De BBC heeft toen als een soort van memoriam bijna al zijn films uitgezonden.
Films in z/w van 3 uur in Japan geschoten eind jaren 40/ begin jaren 50. Prachtige epos achtige films over samurai's...meestal met acteur Mifune in de hoofdrol.
Japan was toendertijd nog een behoorlijk gesloten land en de settings van de films zijn echt zeer indrukwekkend. De tijd heeft toen nog stil gestaan in Japan....het lijkt echt alsof het zich in de 15e eeuw afspeeld. Prachtig decor.
Sommige van zijn films zijn vertellingen van Shakespeare zoals Throne of Blood. Andere beroemde films van hem: Rashômon, Shichinin no samurai (Seven Samurai), Kumonosu jô (MacBeth) en wat moderere films zoals Runaway Train en Last Man standing met Bruce Willis..

Hier wat info over Kurosawa http://www.imdb.com/name/nm0000041/

Als je van echte films houdt zou je eens wat van deze man moeten zien.
 
Laatst gewijzigd:
Fear and Loathing in Las Vegas,

Brazil.

/
.

ook allebei hier aanwazig:luv: Brazil is weird.....een jonge Robert de Niro is een wel hele vreemde rol.......

In hetzelfde genre als Brazil: Harrison Bergeron is dan ook wel wat voor jou Jeroen...als je Brazil vet vindt dan ga je die ook leuk vinden.....
 
Wat nieuwer, maar ook gaaf: sin city :)

hmmmmmmmmmmmm, J. Alba.... :P
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top