Tip: film en podcast over club Zillion

Ik kan me ook nog herinneren dat we in 2000 in een grote boog rond de Zillion reden. Het had toen de naam van veel platte commerciële dance en trance te draaien. Mijn toenmalige kotgenoten van Surinaamse afkomst mochten er nooit binnen. Laat me dus hartelijk lachen dat je daar jezelf kon zijn op de dansvloer. Gelukkig had je veel fijnere clubs in de buurt. Café d'anvers was toen mijn favoriet, met dj prinz. Maar het geluidssysteem van de fuse in Brussel stak er toendertijd al bovenuit, daar zou ik nu nog met plezier binnen stappen.
Ik hoor nu vooral veel verheerlijking van die tijd, vooral door mensen die er niet bij waren, maar de gevreesde buitenwippers, het racisme, de weekendongevallen, drank- drugsmisbruik en het stigmatiseren door de toenmalige media worden hierbij graag vergeten of heel selectief vermeld.
 
alsof al die zaken nu niet meer bestaan, drugs, racisme, portier beleid, weekendongevallen...
nu staan ze op t podium 'ik heb drank en drugs' te zingen... En dat is allemaal lachen. Ben al 2 jongeren verloren dit jaar in de familie / kennissenkring, met een half jaar tussen.
 
Zillion legendarisch? Laat me eens hard lachen. Ibiza in 92 tot ergens 96. Dat was legendarisch. Die Zillion was daarmee vergeleken een kermiskraam voor simpele foor-apen. Die Frank Verstraete meteen de grootste (en nog steeds) foor-aap van allemaal. Onbegrijpelijk dat daar een film wordt over gemaakt. Beschamend voor de Vlaamse filmcultuur vind ik het.
 
Ik denk dat er toen geen enkele andere discotheek zo modern was als de zillion. Ben er paar keer geweest, telkens goed geamuseerd.
 
klopt, als er in de Barclays 4 roboscans stonden, had zillion er 80 aan één muur. Of zoiets. Ik heb ze eens geteld omdat ik me er stond te vervelen :D
 
lol, heb me nooit verveeld in de zillion. Wat wel was, met de jaren werd het commerciëler. Ben afgehaakt toen Dennis BM er begon te vertoeven.
 
ik herinner me dat ik een dj zag die een bakje gebruikte. Ik herkende het toen niet. Maar ik vermoed, dat het een dx200 of AN200 was, met de kennis die ik nu 'heb' (klein kuchje)
Wie herinnert zich die robot met lazer. Dat ding kon niks eigenlijk...
 
er bestaat een kopie van de Zillion dancing interieur in een ander land , welke weet ik ni meer. Ben zelf ook nog geregeld in Zillion geweest, maar het was me daar te veel van van alles.

Dat ze nog is een film maken van de "Carat" ofzo wat daar allemaal is gepasseerd/gebeurd ;-)
 
Back
Top