Tip: film en podcast over club Zillion

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.646
Locatie
Zwolle
Voor wie het interessant vindt,

In België draait nu een populaire bioscoopfilm over club Zillion. Een extravagante en legendarische discotheek, die vanaf 1997 zo'n 5 jaar de belgische clubscene op zijn kop zette. Helaas is hij nog niet in Nederland te zien, maar hopelijk komt dat nog 👍



Bij Studio Brussel beluister je nu een leuke podcast over dezelfde club.


De audio voor de film is in Amsterdam opgenomen en gemasterd in de studio van Martin Garrix. In de podcast De Machine van de VPRO interviewen ze de producer. Interessant om te luisteren hoe ze dat hebben aangepakt 👍

De Machine - Podcasts

P.S. Ik stond ooit met een paar vrienden in de foyer van de Zillion. Helaas werden we net zo hard naar buiten gebonjourd, want we zagen er te casual uit. Dat is met terugwerkende kracht balen 😆
 
Legendarisch? haha
Was een keet voor Johnny’s en Marina’s
1 keer binnengeweest. Wat een zeikmuziek was me dat daar. top 40 zielloze trance

La Rocca, Cafe d'anvers, Bocaccio, Fuse,... die zijn legendarisch.
Of Roxy en Chemistry in Amsterdam.
 
Legendarisch? haha
Was een keet voor Johnny’s en Marina’s
1 keer binnengeweest. Wat een zeikmuziek was me dat daar. top 40 zielloze trance

La Rocca, Cafe d'anvers, Bocaccio, Fuse,... die zijn legendarisch.
Of Roxy en Chemistry in Amsterdam.
Chemistry vind ik niet legendarisch. Multigroove wel.

ontopic: lijkt me een leuke docu. Hou ik wel van.
 
Legendarisch? haha
Was een keet voor Johnny’s en Marina’s
1 keer binnengeweest. Wat een zeikmuziek was me dat daar. top 40 zielloze trance

La Rocca, Cafe d'anvers, Bocaccio, Fuse,... die zijn legendarisch.
Of Roxy en Chemistry in Amsterdam.
Amen. Een keer. Boel mooi licht aan de muur maar verder hype en lege doos.
Die avond in t sportpaleis paar jaar terug… ganse avond vocals over de breaks… en zelfs om pakweg 2u nog steeds geen hoogtepunt gedraaid. Ik ben naar huis gereden met stenen kloten en heb ze zelf gedraaid en gedanst in de living (woonde alleen en geloof me, vrijstaand huis met reden)
Ah dat was veel toffer. Om naar zoiets te gaan, te worden uitgeperst als n citroen en dan op je honger zitten. Den deze niet meer.

Zillion wou ook gewoon Carré kapot. En mijn vriend zei altijd “do not Carré”
Commerciële tenten
 
In een grijs bonkig verleden kwam ik nog weleens in Kozmoz, Sint Lenaerts.
 
Ik vond t donker rovershol vd reflex wel wat hebben. Als je je buik vol had van mainstage, hop dat ander zaaltje in
 
De hype in België is groot maar het wordt in samenwerking met de media sterk opgepompt. Ikzelf heb de film gezien maar een kaskraker is het zeker niet.

Nooit naartoe geweest want je mocht er niet binnen met sportschoenen. Ik was eerder een cherry moon ganger en daar kon je uw sportschoenen goed gebruiken😏.

Er is een 5 delige docu gemaakt over 5 Belgische clubs (op VRTnu) maar die moet ik nog checken… .
 
De hype in België is groot maar het wordt in samenwerking met de media sterk opgepompt. Ikzelf heb de film gezien maar een kaskraker is het zeker niet.

Nooit naartoe geweest want je mocht er niet binnen met sportschoenen. Ik was eerder een cherry moon ganger en daar kon je uw sportschoenen goed gebruiken😏.

Er is een 5 delige docu gemaakt over 5 Belgische clubs (op VRTnu) maar die moet ik nog checken… .
Trouwens de cherry moon had de beste soundsystem die ik ooit gehoord heb ... en ik heb er veel gehoord!
 
Er is een 5 delige docu gemaakt over 5 Belgische clubs (op VRTnu) maar die moet ik nog checken… .
ook nog niet gekeken maar wat links hierover dat ik daarnet aan het lezen was:
 
Ik heb nog clubguide magazines liggen. Ik denk dat ze move-x heten. Met enkel maar fotos van clubs. Ik koester ze. Benieuwd of ze ooit iets waard worden.
 
ook nog niet gekeken maar wat links hierover dat ik daarnet aan het lezen was:
Probleem is dat het gepresenteerd wordt door iemand geboren in 1993 , konden ze niets beter vinden tsss
 

Van Cafe d'Anvers al gezien en goedgekeurd. Puntje kritiek dat het teveel Tom Waes is. Had liever Koenie of de mensen van USA Import gezien.
 
Best een leuk onderwerp.
Al die gasten van 20 toen zijn nu 50.
Gelezen bij de VRT (Vlaamse Radio televisie) :

Over de hoogdagen van de discotheken bestaan vooral verhalen en weinig beelden. Dat draagt bij tot de legende, want een verhaal wordt áltijd beter als het vaker wordt verteld.

Het idee verspreide zich wel.
De orchanisator van in dit geval van zo`n jaarlijks tentenfeest in ZeeuwsVlaanderen (dh Bron).
In diens huis woon ik nu.
 
Back
Top