Zijn er vst plug-ins synth die arp uitsturen van de synth zelf ?

Ik ben toch wel erg benieuwd wat voor arp je precies zoekt. Kan ableton dit niet? Er zit een prima arpeggiator in. Als je hier mee overweg kunt, dan maakt het geen worst uit welke vst je er aan hangt. En de midi-data kun je dan gewoon opnemen en recyclen.
 
het simpelste vant simpelste bij een arp is altijd hetzelfde, maar je kan daar ver ingaan,
 
Misschien is het mijn onervarenheid, maar ik kon zo snel niet verzinnen wat het aan de standaard arp in ableton ontbreekt.


Maargoed, ik ben ook wel geinteresseerd als hier een mooie suggestie uit voortkomt.
 
Zonde, heb je de tutorials wel geprobeerd online? Ik vind cream echt een fantastische arp namelijk, ik gebruik hem continu als ik een arp of pattern nodig heb.

De presets zijn matig inderdaad, maar als je hem eenmaal doorhebt bouw je de ene na de andere arp of pattern. Voor mij is het de beste arp / pattern sequencer die er op dit moment is.

Ik zou hem nog eens een kans geven als ik jou was, het kost misschien wat tijd om hem te leren maar die arp kan zo extreem veel dat die tijd i vestering naar mijn mening wel de moeite waard is.

Deze is inderdaad erg goed ik snap wel wat hij bedoelt ik vondt ook niet om 123 iets moois eruit te halen!
 
Deze is inderdaad erg goed ik snap wel wat hij bedoelt ik vondt ook niet om 123 iets moois eruit te halen!

ik snap ook wel wat hij bedoeld, de eerste indruk is nogal overweldigend in de Cream Arp, dat is ook wel logisch want dat ding kan praktisch alles. Maar via de tutorials zou je toch vrij snel je weg moeten kunnen vinden.
Wel vind ik het jammer dat de bijgeleverde presets waardeloos zijn. Die geven absoluut geen goede indruk van wat je er mee kunt doen. Ik heb in de afgelopen jaren zelf een enorme library erin gemaakt, met 100-en trance patterns, bass lines, fill patterns, Midi CC gate patterns en ga zo maar door.

Dat is super handig tijdens het maken van je tracks want bijvoorbeeld even een rolling bass pattern maken om je track mee te spelen als snelle start is op op die manier een fluitje van een cent. Je kunt gewoon van alles uitproberen zo in je tracks. Ik gooi die cream arp echt overal voor in mijn projecten en echt niet alleen om arpeggiator patterns te gebruiken. Ik heb er dingen als Cutoff patterns is, gating (volume) en velocity patterns.

Daarnaast is het ook wel een inspiratie helper, even een random lijntje in de toonladder van je akkoord er doorheen gooien en je hebt weer een mooie addon lijn voor je song die je als basis kunt gebruiken. Aangezien je voor elke step transpose, lengte, velocity, aan/uit, shift (dus random positioneren voor een groove) en nog veel meer kunt instellen, en dat ook nog binnen een range kan randomizen zijn de mogelijkheden praktisch ongelimiteerd. Dit al helemaal aangezien je vier onafhankelijke arps hebt per cream instantie.

Of te wel: het ziet er inderdaad ingewikkeld uit op het eerste gezicht en de presets lijken nergens naar. Maar na het volgen van de tutorials op de youtube website van de maker ben je in een half uur volledig bekend met hoe deze arp / pattern generator werkt en is het echt een werkpaard in je studio!

Ik zou het echt een kans geven :)
 
Laatst gewijzigd:
Zo...
Een paar jaar later :) Kent er nog iemand VST instrumenten met midi OUT (én eventueel een arp aan boord)? Ik ben nog steeds geïnterreseerd.

Sonic Academy ANA 2
TAL Bassline
atomic by algomusic
Microtonic
Xils-Lab Stix
Axon 2 by Audio Damage
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top