Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hij werkt samen met. Net als heel veel andere artiesten.
nee zeker niet maar je hoort ook de wildste verhalen dat er ook nummers gekocht worden door grote bekende dj,s van niet bekende producers.
Ja natuurlijk gebeurt dat, dat zie je ook in dat filmpje hierboven. Kopen is natuurlijk een breed begrip: als ik monnies had kocht ik ook liever een vette beat af, dan dat ik er punten/percentages en credits voor moet afstaan, dat loopt nogal in de papieren als je een Drake of Guetta bent.
Die gasten krijgen de hele week door vette shit aangeboden en opgestuurd, waarom zouden ze daar niets mee (mogen) doen? Dat betekent niet dat je het niet zelf kunt, of misschien ook wel, maar als je eenmaal zo beroemd bent dat er een bedrijf van 100 man hun brood met je moet verdienen wordt alles ineens heel anders (zie Avicci bv)
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.
Om even aan te geven waarom ik tot mijn reactie kwam :
Aan de ene kant ben ik het eens als mensen zeggen dat er niks mis mee is om de massa te pleasen. En wie ben ik om te oordelen etc. Ja zo kun je het zien.
Aan de andere kant zoeken we als mensheid altijd naar verbetering, we gaan naar school, proberen ons op alle vlakken te ontwikkelen tot we op een hoger niveau aanbelanden. Mooi actueel voorbeeld zijn de Olympische spelen waar iedereen weer nieuwe records nastreeft, iedere keer weer.
En met dat in het achterhoofd denk ik dat het vreemd is dat we ons vol gooien met oppervlakkige, afstompende input.
Het gaat compleet tegen onze natuur in.
Maar dan weer niet tegen onze natuur die gewoon ook wel eens zonder moeilijk doen wil ontspannen.Dat onderken ik ook wel.
Toch denk ik, dat wat onder andere muziek betreft, het van belang is om een positieve ontwikkeling te houden als het gaat om oprechtheid, intellectuele uitdaging, gevoel en bv. emotie.
Oppervlakkigheid en afstomping liggen wat mij betreft te snel op de loer.
Daar wil ik ook gelijk bij zeggen dat mijn eigen geluidsexperimenten ook niet echt verheven stukjes compositiegeweld zijn. Maar ik ben dan ook geen professional. Dus die verplichting heb ik niet.
Van professionals verwacht ik dat ze in hun vakgebied integriteit, bezieling en evolutie nastreven.
En dat is vaak ver te zoeken in muziek tegenwoordig. Ik zeg tegenwoordig, maar wellicht is het ook wel iets van alle tijden, kijk maar naar Assurancetourix zeg ik maar even. Ja is fictief maar je krijgt het punt wel.
Ik wil ook niemand veroordelen, uit respect voor ieders belevingswereld, maar ik ervaar het als zeer vreemd hoe de meeste mensen steeds weer lijken te kiezen voor de makkelijkste weg. Zowel in producerend als consumerend opzicht.
Waar het op neerkomt is dat ik oppervlakkigheid als een soort epidemie ervaar, en je komt het overal tegen. Ik wil me daar tegen verzetten. Vandaar die eerdere reactie.
Jullie maken hierboven allemaal heel goede punten trouwens hoor.
Ik weiger dit te lezen
Blijkbaar houden mensen van "makkelijke" en "oppervlakkige muziek". Als je als producer zoveel aanhang kunt krijgen met de muziek die je maakt, denk ik wel dat je heel goed bezig bent. Al de rest is gewoon flauwe kul en zever in pakskes! Mensen willen zich amuseren. En hoe "vlotter" de muziek hoe beter. De meest succusvolle producers werken allang niet meer met synth's. Laptop producers zijn de nieuwe generatie.... Ben er van overtuigd dat binnen een jaar of 10 niemand nog een analoge synth wil. Waarom zou je een nog een ouderwetse synthesiser (het woord synthesiser alleen al klinkt ouderwets) willen, terwijl men de beste software tot de beschikking hebt. Ik zie de toekomstige generatie echt niet meer met fysieke synth's. Tis te ouderwets. Fysieke synth's zijn nog in trek bij ouderen. Tis gewoon niet meer cool. Ik vind dat normaal. Blijf niet te veel hangen in het hippie verleden.
Ik zie de toekomstige generatie echt niet meer met fysieke synth's. Tis te ouderwets. Fysieke synth's zijn nog in trek bij ouderen. Tis gewoon niet meer cool. Ik vind dat normaal. Blijf niet te veel hangen in het hippie verleden.