david guetta.

JohnDoe28

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2013
Berichten
1.063
ja soms heb ik van die vragen die blijven spoken zoals deze.
maakt david guetta zelf zijn muziek??. :?
 
Hij werkt o.a. samen met Joachim Garraud. 7 jaar conservatorium opleiding klassieke piano. Meer uitleg heeft dat wellicht niet meer nodig... Persoonlijk vind ik 95% van zijn 'muziek' iets voor 14-jarigen... ;-) Maar het vult wel de bankrekening. :-))
 
Laatst gewijzigd:
nee zeker niet maar je hoort ook de wildste verhalen dat er ook nummers gekocht worden door grote bekende dj,s van niet bekende producers.
 
nee zeker niet maar je hoort ook de wildste verhalen dat er ook nummers gekocht worden door grote bekende dj,s van niet bekende producers.

Ja natuurlijk gebeurt dat, dat zie je ook in dat filmpje hierboven. Kopen is natuurlijk een breed begrip: als ik monnies had kocht ik ook liever een vette beat af, dan dat ik er punten/percentages en credits voor moet afstaan, dat loopt nogal in de papieren als je een Drake of Guetta bent.

Die gasten krijgen de hele week door vette shit aangeboden en opgestuurd, waarom zouden ze daar niets mee (mogen) doen? Dat betekent niet dat je het niet zelf kunt, of misschien ook wel, maar als je eenmaal zo beroemd bent dat er een bedrijf van 100 man hun brood met je moet verdienen wordt alles ineens heel anders (zie Avicci bv)
 
Ja natuurlijk gebeurt dat, dat zie je ook in dat filmpje hierboven. Kopen is natuurlijk een breed begrip: als ik monnies had kocht ik ook liever een vette beat af, dan dat ik er punten/percentages en credits voor moet afstaan, dat loopt nogal in de papieren als je een Drake of Guetta bent.

Die gasten krijgen de hele week door vette shit aangeboden en opgestuurd, waarom zouden ze daar niets mee (mogen) doen? Dat betekent niet dat je het niet zelf kunt, of misschien ook wel, maar als je eenmaal zo beroemd bent dat er een bedrijf van 100 man hun brood met je moet verdienen wordt alles ineens heel anders (zie Avicci bv)

En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.
 
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.

misschien, heel misschien, vind David G. de muziek die hij uitbrengt daadwerkelijk zelf tof! Tis niet mijn ding, maar wie ben ik om daarover te oordelen? Over smaak en kunst kun je discussieren, maar uiteindelijk is het heel persoonlijk.

Los daarvan gaan er best wel veel mensen gewoon naar hun werk om een boterham te verdienen en niet perse omdat het hun grote passie is. Wat moet je daar dan van vinden? Ik ben blij dat de vuilnisman er is bv :)
 
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.

Muziek is over het algemeen toch gewoon bedoeld om het mensen naar hun zin te maken? Of wil jij met je muziek de problemen in de wereld oplossen? ;-)

David Guetta maakt overigens gewoon zijn tracks met Ableton heb ik begrepen. Vervolgens stuurt hij dat naar een songwriter die er een tekst bij schrijft, dat wordt dan ingezongen door een bekende of minder bekende zanger(es) en als de track af is wordt deze afgemixed door een mix engineer. Ieder zijn vak. De meesten van ons doen dit waarschijnlijk allemaal zelf in onze zolder studio, maar ik hoor toch wel een verschil in kwaliteit tussen bijvoorbeeld mijn eindproduct en dat van iemand als David Guetta...
 
En daar zit nu precies het probleem wat mij betreft. Die muziek wordt dan alleen nog gemaakt met financieel oogmerk. Dat is niet waar muziek voor bedoeld is. Ik vind het een travestie, en het is dé reden dat de meeste populaire muziek tegenwoordig lege hulzen zijn. Zoals de meeste massaproducten. Leeg en zielloos. En zo worden de meeste mensen ook uiteindelijk.
Niks mis met geld verdienen met muziek, maar muziek maken alleen maar omdat je een club mensen aan het werk moet houden ? Gatver damme.

Het enige wat je hier zegt is dat jouw smaak niet de smaak van de massa is.
Prima toch. Ik houd ook totaal niet van die massa edm al hoor ik soms toch best leuke tracks voorbij komen in dat genre. Wat ik wel een mooi (of eigenlijk lelijk) voorbeeld vind wat jouw betoog ondersteund is Martin Garrix. Zijn doorbraak was Animals, een naar mijn mening magistrale track. De rest daarnaa was uitsluitend lauwe massa poep.
 
Om even aan te geven waarom ik tot mijn reactie kwam :

Aan de ene kant ben ik het eens als mensen zeggen dat er niks mis mee is om de massa te pleasen. En wie ben ik om te oordelen etc. Ja zo kun je het zien.

Aan de andere kant zoeken we als mensheid altijd naar verbetering, we gaan naar school, proberen ons op alle vlakken te ontwikkelen tot we op een hoger niveau aanbelanden. Mooi actueel voorbeeld zijn de Olympische spelen waar iedereen weer nieuwe records nastreeft, iedere keer weer.
En met dat in het achterhoofd denk ik dat het vreemd is dat we ons vol gooien met oppervlakkige, afstompende input.
Het gaat compleet tegen onze natuur in.

Maar dan weer niet tegen onze natuur die gewoon ook wel eens zonder moeilijk doen wil ontspannen.Dat onderken ik ook wel.
Toch denk ik, dat wat onder andere muziek betreft, het van belang is om een positieve ontwikkeling te houden als het gaat om oprechtheid, intellectuele uitdaging, gevoel en bv. emotie.
Oppervlakkigheid en afstomping liggen wat mij betreft te snel op de loer.

Daar wil ik ook gelijk bij zeggen dat mijn eigen geluidsexperimenten ook niet echt verheven stukjes compositiegeweld zijn. Maar ik ben dan ook geen professional. Dus die verplichting heb ik niet.
Van professionals verwacht ik dat ze in hun vakgebied integriteit, bezieling en evolutie nastreven.
En dat is vaak ver te zoeken in muziek tegenwoordig. Ik zeg tegenwoordig, maar wellicht is het ook wel iets van alle tijden, kijk maar naar Assurancetourix zeg ik maar even. Ja is fictief maar je krijgt het punt wel.
Ik wil ook niemand veroordelen, uit respect voor ieders belevingswereld, maar ik ervaar het als zeer vreemd hoe de meeste mensen steeds weer lijken te kiezen voor de makkelijkste weg. Zowel in producerend als consumerend opzicht.
Waar het op neerkomt is dat ik oppervlakkigheid als een soort epidemie ervaar, en je komt het overal tegen. Ik wil me daar tegen verzetten. Vandaar die eerdere reactie.


Jullie maken hierboven allemaal heel goede punten trouwens hoor.
 
Om even aan te geven waarom ik tot mijn reactie kwam :

Aan de ene kant ben ik het eens als mensen zeggen dat er niks mis mee is om de massa te pleasen. En wie ben ik om te oordelen etc. Ja zo kun je het zien.

Aan de andere kant zoeken we als mensheid altijd naar verbetering, we gaan naar school, proberen ons op alle vlakken te ontwikkelen tot we op een hoger niveau aanbelanden. Mooi actueel voorbeeld zijn de Olympische spelen waar iedereen weer nieuwe records nastreeft, iedere keer weer.
En met dat in het achterhoofd denk ik dat het vreemd is dat we ons vol gooien met oppervlakkige, afstompende input.
Het gaat compleet tegen onze natuur in.

Maar dan weer niet tegen onze natuur die gewoon ook wel eens zonder moeilijk doen wil ontspannen.Dat onderken ik ook wel.
Toch denk ik, dat wat onder andere muziek betreft, het van belang is om een positieve ontwikkeling te houden als het gaat om oprechtheid, intellectuele uitdaging, gevoel en bv. emotie.
Oppervlakkigheid en afstomping liggen wat mij betreft te snel op de loer.

Daar wil ik ook gelijk bij zeggen dat mijn eigen geluidsexperimenten ook niet echt verheven stukjes compositiegeweld zijn. Maar ik ben dan ook geen professional. Dus die verplichting heb ik niet.
Van professionals verwacht ik dat ze in hun vakgebied integriteit, bezieling en evolutie nastreven.
En dat is vaak ver te zoeken in muziek tegenwoordig. Ik zeg tegenwoordig, maar wellicht is het ook wel iets van alle tijden, kijk maar naar Assurancetourix zeg ik maar even. Ja is fictief maar je krijgt het punt wel.
Ik wil ook niemand veroordelen, uit respect voor ieders belevingswereld, maar ik ervaar het als zeer vreemd hoe de meeste mensen steeds weer lijken te kiezen voor de makkelijkste weg. Zowel in producerend als consumerend opzicht.
Waar het op neerkomt is dat ik oppervlakkigheid als een soort epidemie ervaar, en je komt het overal tegen. Ik wil me daar tegen verzetten. Vandaar die eerdere reactie.


Jullie maken hierboven allemaal heel goede punten trouwens hoor.

Blijkbaar houden mensen van "makkelijke" en "oppervlakkige muziek". Als je als producer zoveel aanhang kunt krijgen met de muziek die je maakt, denk ik wel dat je heel goed bezig bent. Al de rest is gewoon flauwe kul en zever in pakskes! Mensen willen zich amuseren. En hoe "vlotter" de muziek hoe beter. De meest succusvolle producers werken allang niet meer met synth's. Laptop producers zijn de nieuwe generatie.... Ben er van overtuigd dat binnen een jaar of 10 niemand nog een analoge synth wil. Waarom zou je een nog een ouderwetse synthesiser (het woord synthesiser alleen al klinkt ouderwets) willen, terwijl men de beste software tot de beschikking hebt. Ik zie de toekomstige generatie echt niet meer met fysieke synth's. Tis te ouderwets. Fysieke synth's zijn nog in trek bij ouderen. Tis gewoon niet meer cool. Ik vind dat normaal. Blijf niet te veel hangen in het hippie verleden.
 
Laatst gewijzigd:
Waarom de fascinatie voor David Guetta? Ja die gast wordt vaak uitgekotst vanwege zn commerciele shitmuziek... en het dj’en met niet aangesloten cd spelers... Maar ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat hij ook echt wel wat kan qua dj’en en produceren. Het is geen totale sukkel. Die slappe top 40 shit is maar een deel van wat hij kan....

Maar goed.... ik ben niet echt thuis verder in meneer Guetta zn werk... Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik hem nooit zal tegenkomen in de Aldi als ik boodschappen ga doen :)
 
Ik weiger dit te lezen

Tsja,... Als je tegenwoordig iets wil betekenen bij de jongeren, zal men toch de "stroom" moeten volgen. Maakt niet uit hoe en wat, maar ik weet wel dat de huidige en zeker de nieuwe generatie, het totaal niet kan schelen hoe en met wat het is gemaakt. De nieuwe electronische helden zijn de laptop producers. En dit is nu al een tijdje bezig.


TIP: FL studio en Reason zijn de tools tegenwoordig.
 
Het zal me niks verbazen dat hij samenwerkt met co producers. Er zijn meer artiesten die dat doen, bijvoorbeeld Armin van Buuren. Naar mijn mening is daar niks mis mee. Als je in een band zit doe je het ook niet helemaal alleen.
Misschien kan je het zien als een product waar bij de naam van de persoon het gezicht is, maar zijn er ander die helpen om het product tot stand te komen/brengen.

En bij de weg, er is niks mis om met alleen je laptop (of pc) muziek te maken. Kijk maar naar (alweer ja...) Armin van Buuren en Deadmouse. De heren hebben dikke dikke studio's, maar produceren een hoop met alleen software.
Als het goed klinkt, want daar gaat het om, dan is het goed.
 
Blijkbaar houden mensen van "makkelijke" en "oppervlakkige muziek". Als je als producer zoveel aanhang kunt krijgen met de muziek die je maakt, denk ik wel dat je heel goed bezig bent. Al de rest is gewoon flauwe kul en zever in pakskes! Mensen willen zich amuseren. En hoe "vlotter" de muziek hoe beter. De meest succusvolle producers werken allang niet meer met synth's. Laptop producers zijn de nieuwe generatie.... Ben er van overtuigd dat binnen een jaar of 10 niemand nog een analoge synth wil. Waarom zou je een nog een ouderwetse synthesiser (het woord synthesiser alleen al klinkt ouderwets) willen, terwijl men de beste software tot de beschikking hebt. Ik zie de toekomstige generatie echt niet meer met fysieke synth's. Tis te ouderwets. Fysieke synth's zijn nog in trek bij ouderen. Tis gewoon niet meer cool. Ik vind dat normaal. Blijf niet te veel hangen in het hippie verleden.

Ja, de domme (jeugdige) massa houdt van leeghoofdige junkfoodmusic. Anno 2018 met een erg repetetief karakter. Met wat dat gemaakt wordt, synths of soft, doet er niet toe. Feit is dat Guetta nog niet in de buurt komt van iets als bv ABBA (en vele anderen uit de oude doos), waar melodie, arrangement, songcomposing etc helemaal vooraan staan.
Dat heeft ook niets te maken met 'hippie' thinking. Of 'vroeger' was alles beter. Zelfs New wave in de 80's, met een track als bv Vienna van Ultravox staat songcomposition, melodie en arrangement centraal. Dat kan over het algemeen niet worden gezegd van Guetta en andere omhooggevallen DJ's waar marketing en sales op de eerste plaats staan. Het maakt Guetta's werk niet minder goed, maar de vraag is of er binnen 20 jaar nog over geschreven wordt ? De zogenaamde classics. En toch, ook in techno, house, EDM zijn die intussen terug te vinden. Niet zozeer omwille van de fantastische composities, dan wel omwille van het feit dat ze heel erg typerend zijn voor hun genre.

Maar gelukkig wordt er vandaag ook nog 'echte' muziek gemaakt. Door mensen die ook echt live een muziekinstrument spelen ipv op de playknop van hun laptop te drukken.



Noem mij maar hippie. :D En ja, over smaak kan je wel discussiëren. Guetta komt niet eens in de buurt.



En de strings zijn zeker Oberheim M12...:D:D:D
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie de toekomstige generatie echt niet meer met fysieke synth's. Tis te ouderwets. Fysieke synth's zijn nog in trek bij ouderen. Tis gewoon niet meer cool. Ik vind dat normaal. Blijf niet te veel hangen in het hippie verleden.

Volgens mij zijn de Korgs, Rolands, Behringers synths etc. gericht op hippe (of dorky ;) ) jongeren (Volca, Boutique, Aira, Model D) niet aan te slepen tegenwoordig toch?

Er zal toch altijd wel interesse blijven bestaan in hardware synths als iemand 'produceren' als hobby heeft toch, zelfs bij normie trance progressive house mensen....

David Guetta is van de Satan...oppervlakkige shit voor domme mensen...als je dat goed vind ben je niet helemaal in orde ...zo dat is eruit :D :koffie:
 
Back
Top