Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.195
Last edited by a moderator:
Die demo doet niemand goed. Maar vooral de synth niet. Ik heb deel uitgemaakt van het beta-test team (en mocht de eerste video maken). Het is een beest van een synth.

'Synth King' is zowel qua content maar vooral als persoon best een ontzettende flapdrol.
 
lekker belangrijk allemaal, eerst maar s te koop zijn enzo
wat een extreem trieste video van die gast die niet zo into oberheim is
who the fuck cares clickbait crap idd, jezus
 
Ah de Harry potter van Alamo; het beste medicijn tegen GAS.
Kijk dagelijks 2 video's van hem en je durft die dag geen synth meer recht in de ogen te kijken
Als ik dagelijks 2 video's van hem zou kijken en hem serieus zou nemen zou ik mezelf niet meer recht in de ogen durven te kijken. Dat soort gasten belichaamt echt alles wat er mis is met de 'synthfluencer' cultuur.
 
Als ik dagelijks 2 video's van hem zou kijken en hem serieus zou nemen zou ik mezelf niet meer recht in de ogen durven te kijken. Dat soort gasten belichaamt echt alles wat er mis is met de 'synthfluencer' cultuur.
Zo ver kan het ook gaan ja :D
Idd deze Alamo dude praat echt alleen maar poep en er zit nooit een seconde interessant geluid in dus visuele synth diarree

Nou heb ik niet zo veel met de synthfluencer bullcrap. Ik kijk van alles, maar luister bijna nooit naar het gezwam. Het gaat mij vooral om te horen hoe een bak klinkt en evt welke opties er zijn. Alleen Alex Ball kan ik wel redelijk hebben.
 
Ah de Harry potter van Alamo; het beste medicijn tegen GAS.
Kijk dagelijks 2 video's van hem en je durft die dag geen synth meer recht in de ogen te kijken
waahhaahaha ja je word ook gelijk a seksueel van deze gast. Jezus wat een knurft
 
Ah de Harry potter van Alamo; het beste medicijn tegen GAS.
Kijk dagelijks 2 video's van hem en je durft die dag geen synth meer recht in de ogen te kijken
Zo ver kan het ook gaan ja :D
Idd deze Alamo dude praat echt alleen maar poep en er zit nooit een seconde interessant geluid in dus visuele synth diarree

Nou heb ik niet zo veel met de synthfluencer bullcrap. Ik kijk van alles, maar luister bijna nooit naar het gezwam. Het gaat mij vooral om te horen hoe een bak klinkt en evt welke opties er zijn. Alleen Alex Ball kan ik wel redelijk hebben.
Alex 💙
 
Die knakker heeft 60% van de speelduur nodig om een vraag te formuleren, en die luidt: vindt echt iedereen het geluid van Oberheim geweldig, of zijn er mensen die er niks of minder mee hebben.

Ja, zo krijg je het internet wel vol, ja...
 
De OB-X8 is een hommage aan de klassieke synths door legendarische synth designers waarover de originele bouwers. De ander is een goedkope liefdeloze knockoff gemaakt door een harteloze multinational.
Ben het er niet helemaal mee eens. Het is gewoon keihard cashen wat ome Tom doet. Hij had al 35 jaar met een opvolger kunnen komen maar deed het niet en had Dave Smith nodig om de productie voor lief te nemen. De OBX8 is een stuk duurder dan de Prophet 5 en zeker niet sympathiek geprijsd. Misschien dat de Behringer liefdeloos knockoffs produceert maar ik zie wat ze maken toch best wat liefde krijgen van hun kopers. Niet dat onze meningen er iets toe doen verder, maar legendarisch zijn de echte vintage synths en de rest is allemaal uitmelken, door wie dan ook.
 
Op Insta post Behringer vandaag dat aanstaande maandag er een grote release is “6 years in the making”, met een achtergrond muziekje waarin je een Oberheim sound zou kunnen horen. Zou het dan toch?
 
Ik denk dat ie nu bij de bekende retailers klaar staat, ze willen hem graag gaan verkopen voor of tijdens black friday. Mensen hebben geld klaar liggen voor deze dagen en de komende december maand, geen beter moment om het geld uit de zak te kloppen dan vanaf a.s. maandag. Het zal wel gepaard gaan met een dozijn influencer filmpjes om het allemaal een beetje te stimuleren.

Ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.
 
Ik denk dat ie nu bij de bekende retailers klaar staat, ze willen hem graag gaan verkopen voor of tijdens black friday. Mensen hebben geld klaar liggen voor deze dagen en de komende december maand, geen beter moment om het geld uit de zak te kloppen dan vanaf a.s. maandag. Het zal wel gepaard gaan met een dozijn influencer filmpjes om het allemaal een beetje te stimuleren.

Ben wel benieuwd wat ie gaat kosten.

Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Mijn inschatting is dat alles boven de 1.000,- de vraag laat afnemen, ik denk dan dat veel mensen toch even doorsparen voor een tweedehands echte.

Off-topic: als ik “Behringer” intyp op mijn telefoon dan maakt autocorrect er geringer van 😂
 
Back
Top