Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.165
Last edited by a moderator:
Ik wil niet zeuren, maar was de OB-X qua sound niet stukken spannender? Gebruikt de Xa IC’s die behringer al had liggen of zo?
 
Ze zijn allebei waanzinnig.

De X is wel wat wilder/rauwer.
Maar je hebt bijv ook de 1e rev obxa’s met een ander vca dan de latere algemene die ook echt “pretty fucking wild” klinken.

Maar beide zijn echt te gek.
 
Ik vond bovenstaande demo - de mindere geluidskwaliteit van Youtube indachtig - in elk geval zo overtuigend dat ik zo goed als beslist heb om de UB-Xa te kopen. Zeker als je weel de patches die je hoort niks layer, gewoon single patches zijn...
 
Schijnt nu klaar te zijn voor productie, ben benieuwd hoe lang het nog duurt en wat ie gaat kosten :)
 
Deze laatste video is ook totaal niet mijn smaak.
Ben wel heel benieuwd hoe de ubxa klinkt wanneer ik er zelf op kan spelen..
Yes, daar ben ik ook benieuwd naar, hopelijk is het beter dan deze demo doet vermoeden. Heb overigens niet het idee dat men veel heeft aangepast n.a.v. (de real deal comparison +) de nieuwe OB-X8. Als de prijs tof is wellicht het overwegen waard, maar denk dat je beter kunt doorsparen voor de OB-X8 (al is die ttt-duur :P)
 
Ik ga niet vooroordelen, eerst horen en paar uurtjes op spelen. Dan zien we wel of het de centen waard is.
Het kan me niet schelen dat er Beh... opstaat.
Goed is goed en slecht is slecht.
 
De OB-X8 is een hommage aan de klassieke synths door legendarische synth designers waarover de originele bouwers. De ander is een goedkope liefdeloze knockoff gemaakt door een harteloze multinational.
hahahaha brutal
 
Back
Top