Vloeren isoleren

Fuyse >ramen

Fuyse >ramen

ramen zijn niet zo erg belangrijk ...glas(meestal dubbel isoleert top en kaatst alleen een beetje terug maar dan kom je te praten over akoestiek en daar wil ik niet op ingaan dat is nog veel moeilijker...

desaniettemin ramen wand netjes afwerken...wat erg mooi en belangrijk is dat je tussen je wand en het raam een acrylaat kit gebruikt om geen lucht in je spow te laten...gaarne aan elastisch produkt anders geef je de trillingen door...gewoon afkitten als in de bdakamer zeg maar...
 
basstraps zijn vind ik meer een akoestisch middel dan een isolatie middel je gebruikt ze binnen de ruimte die mede je klankleur bepaald...dus akoestisch...en het ging hietr om isolatie toch?
 
Volgens mij isoleer je voor je buren en om geluiden van buitenaf te stoppen. Tevens isolatie i.v.m. met de opname, dat de mikrofoon geen bijgeluiden opneemt. Verdere zaak is akoestiek, zodat je beter af kan mixen.
 
Heineiken musi c haal...

Heineiken musi c haal...

was daar op een techno feest...een akoesti vriend /kennis bvan me vertelde dat ze daar pop rock maar met name vocalen goed willen hebben...bass wordt daar echt gruwlijk weggezogen...gabber klinkt daar veel beter dan techno daar hjet lage laag bij techno meer aanwezig is dan bij gabber wat meer mid en hoog in de kicks heeft als het ware...maar nogmaals dat isa een akoestiek verghaaal. en geen isolatie verhaal wat on topic is...

en nu weer on topic...ik dus ook!!!
 
Misschien al door een ander al gezegd;
voor op de vloer van dat zelfdragend
"zwaluwstaart profiel" waardoor je een
betonnen vloer op een reeds betaande
houtenvloer kan storten.
 
bijgeluiden kunnen ook vanuit de studio zelf komen...reflectie van de zanger...harddisk etc...maar jij hebt het denk ik meer over zangcabines...kort en goed >> akoestiek bliijft het verhaal van de ruimte die jouw geluid kleurt...
 
Re: Heineiken musi c haal...

Re: Heineiken musi c haal...

Origineel geplaatst door De Voorman
was daar op een techno feest...een akoesti vriend /kennis bvan me vertelde dat ze daar pop rock maar met name vocalen goed willen hebben...bass wordt daar echt gruwlijk weggezogen...gabber klinkt daar veel beter dan techno daar hjet lage laag bij techno meer aanwezig is dan bij gabber wat meer mid en hoog in de kicks heeft als het ware...maar nogmaals dat isa een akoestiek verghaaal. en geen isolatie verhaal wat on topic is...

en nu weer on topic...ik dus ook!!!

Ja, maar die 2 kun je toch niet los van elkaar zien. Je kan wel isoleren, maar DaGoose wil fantastische opnames maken. Dan mag hij het akoestisch verhaal zeker niet vergeten.
 
zwalustaart profiel?? ik neem aan dat je bedoelt dat je beton stort omdat dat niet kan resoneren en hot wel...maar dan heb je nageog niet geisoleerd beton doet wel iets maar niet veel...
 
Origineel geplaatst door mikemix
Misschien al door een ander al gezegd;
voor op de vloer van dat zelfdragend
"zwaluwstaart profiel" waardoor je een
betonnen vloer op een reeds betaande
houtenvloer kan storten.

Dit zorgt juist weer voor contact geluid. De vloerdelen van zijn bestaande vloer dragen dit geluid weer door. Misschien is het wel leuk te proberen met Betonnen tuintegels die je op houten balkjes legt die gedempt worden door verend materiaal.
 
Da gopose heeft qua akoestiek een eigen visie en die is kan ik je zeggen erg goed...hij zal wel blij zijn met alle tips omtrent isolatie maar akoestiek...dan kan ik ben ik bang heel veel van jeffrey leren...maar in dit geval(hij belde:) ) ging het over isolatiue...
 
Toch niet zo'n gek idee zo'n zwaluwstaart vloer. Die storten op balkjes die gedempt worden.
Misschien ga ik dat wel doen. Weet niet of mijn huis dat houdt.
 
Ik sluit mij volledig bij catalunya aan...
dit zijn tips die leuk zijn maar totaal geen invloed hebben...door het storten van de beton vloer kan je wel zeggen dat je isoleert maar je kan beter een cm foam en daar een hard luchtdicht materiaal op lijmen dan beton tegen je wanden aangiete(ooh hel ik wordt bij het idee al gedreven om mijn eigen askoestiek te testen door middel van heul errug hard te gaan schreeuwen...) beton isoleert wel iets maar is :

duurder

stijve materialen isoleren minder in het budgetaire circuit dan elastische

beton isoleert zeer matig( zou je anders je betonnen vloer moeten gaan isoleren met hout???neeeu)

zwaarder massa iks belangrijk in het iso proces als het wordt ondersteund door een iso mat...

en zo kan ik wel even doorgaan...

beton hoort in de nieuwebouw voor woningen...

pas als je een bunker onder je huis giet van 50 cm dik beton dan hoor je mij en karel niet meer;)
 

Attachments

  • karel 006.jpg
    karel 006.jpg
    62,5 KB · Bekeken: 104
Chemisch iso afval..

Mag ik dat dan erbij storten als je dat gaat doen...straks krijgen we nog iemand op hetforum die wel eens een huis heeft geisoleerd met piepschuim of met gaas...dat worden leuke discussies...kom dan karel kom dan...
 
ehr.. beton heeft volgens mij al gauw een dichtheid van 2200 Kg per m3.. Ai, reken maar is uit hoeveel gewicht er op je vloertje komt te staan.. Ik zou dan maar meteen een paar steunberen in de woonkamer van je onderburen gaan plaatsten want anders..
 
Ik kreeg zojuist een telefoontje van JMT en deze hebben mij voorgerekend wat de isoloatie van mijn complete studio zou gaan kosten, door hun uitgevoerd (vloer, wanden, plafonds) met als gevolg 35 DBA demping, dit komt op ongeveer € 5000,-
Niet echt weinig dus... maar dan gebeurt het wel goed.. maar ik ga het denk ik toch maar wel zelf doen..
Het materiaal voor de vloer alleen zelf leverde ze overigens niet...
 
35 dB(A) isolatie voor de constructie totaal ? (uitgaande van hinderbeleving van muziek zou je dus 's nachts maximaal 65 dB(A) muziekgeluid in de studio kunnen maken. dat is ongeveer het niveau van een transistorradio op de vensterbank)

wordt er gesproken over demping ? dat is namelijk een niet erg deskundige term.

Wordt er rekening gehouden met de draagconstructie en het effect van het niet mee-isoleren van het raam ? (omloopgeluid) (denk ook aan de deuren, een goede sluisdeurconstructie is onmisbaar bij niveaus boven de 90 dB(A))
 
Sorry , ik kom van een akoestisch adviesbureau , en heb te vaak professioneel uitgevoerde doos-in-doos constructies gezien die niet aan de gestelde eisen voldeden. Hierom ben ik wat sceptisch geworden.
 
matt... en consorten

matt... en consorten

bedankyt matt neem jij het even over;)

samen een bureautje starten??? lijkt me leuk...geintje hoor ik ben zeg maar een geinteresseerde leek...die hier en ietsie pietsie van afweet...

btw...gansie leveren ze de foam niet???wat en onzin...moet je even contact opnemen met asona aar je dan naar toe moet...
 
Origineel geplaatst door De Voorman
...trouwens het foam bij de bouwmarkt is er maar in een soort en die is veels te dun 4 cm...als mijn kanarielosgaat maakt dat la meer herrie... en gaat dat er doorheen..

Maar als 8 centimeter van dat schuim wel genoeg is, kan je dan niet 2 lagen op elkaar leggen/plakken? ik weet niet of dat goedkoper is dan dat 8cm spul?
 
kan maar is duurder en kost lijm wat het weer duurder maakt...en lijm an sich ist ganz teuren...beaucoud d'euries zeg maar..
 
Back
Top