wand isoleren??

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb een nieuwe ruimte in een mooi monumentaal pand.
Het is geen antikraak maar kan daar niet een eeuwigheid blijven.

Ik moet wel iets aan isolatie doen ben ik achter maar wil geen kapitalen uitgeven omdat het tijdelijk is.

Het gaat voornamelijk om de ruimte naast mij. Het is een grote ruimte die is gesplitst met een dunne wand.
Het hoef niet helemaal geluidsdicht maar wel iets. Vooral voor mezelf omdat ik niet het gevoel wil hebben dat degene naast me al teveel last heeft. Ik werk daar ieder dag van s'morgens tot in de avonduren.
Man naast me is een pensioenado dus die is er regelmatig overdag. Overige mensen zijn jonge ontwerpers ed en die vinden een beatje op de achtergrond als dat voorkomt niet erg.

Het gaat dus om 1 wandje maar ik heb altijd gelezen dan 1 wand niet zoveel verschil maakt.
Is een wand bv rockwool 221 op de juiste manier bewerken zonde van de moeite?
Ik kan waarschijnlijk via mijn neef die aannemer is rockwool 221 krijgen wat over is van een klus.

Moet er ook nog bij vermelden dat we een oude houten visgraat vloer hebben die doorloopt.

Kamer in een kamer zwevende ed is geen optie.
 
Last edited by a moderator:
Je kan het altijd proberen.
Het is inderdaad niet ideaal, maar misschien helpt het toch een beetje...

Het mooiste resultaat haal je als je de aftimmering die over je wol gaat niet in verbinding laat komen met de wand.
Dus geen balken op de wand schroeven, wol ertussen en aftimmeren.
Ik zou proberen de balken voor de wand vast te zetten op het plafond en de vloer.
en horizontale balk bevestigen op de vloer en op het plafond en daartussen de vertikale balken bevestigen.
De vertikale balken ongeveer 1cm minder ver uit elkaar zetten dan de breedte van de isolatieplaten zodat de isolatieplaten er tussen geklemd kunnen worden.
Tussen de isolatie en al staande wand een ruimte van ongeveer 2cm open laten.
En dan over de isolatieplaten tweemaal gipsplaten schroeven.
De naden van de eerste laag gips ongeveer in het midden van de platen laten vallen van de tweede laag gips.
Door de twee lagen gips heb je meer massa en dus meer demping.

succes.
 
2e hands tuinhuisje neerzetten en isoleren ?

Ik ben wel eens in een loods geweest waar ze caravans en tuinhuisjes ed hadden staan waar kunstenaars in werkten en ook iemand die daar muziek maakte en de boel geluidsdicht had gemaakt.

Wil zo weinig mogelijk veranderen. Het is echt een mooie ruimte met uitzicht op een parkje mooie ouwe open haard etc..maar iets meer gehorig dan ik had verwacht.

Er is nog een andere ruimte beschikbaar maar dat is weer een galmkast...
 
Je kan het altijd proberen.
Het is inderdaad niet ideaal, maar misschien helpt het toch een beetje...

Het mooiste resultaat haal je als je de aftimmering die over je wol gaat niet in verbinding laat komen met de wand.
Dus geen balken op de wand schroeven, wol ertussen en aftimmeren.
Ik zou proberen de balken voor de wand vast te zetten op het plafond en de vloer.
en horizontale balk bevestigen op de vloer en op het plafond en daartussen de vertikale balken bevestigen.
De vertikale balken ongeveer 1cm minder ver uit elkaar zetten dan de breedte van de isolatieplaten zodat de isolatieplaten er tussen geklemd kunnen worden.
Tussen de isolatie en al staande wand een ruimte van ongeveer 2cm open laten.
En dan over de isolatieplaten tweemaal gipsplaten schroeven.
De naden van de eerste laag gips ongeveer in het midden van de platen laten vallen van de tweede laag gips.
Door de twee lagen gips heb je meer massa en dus meer demping.

succes.

Ok dank je.
Die gipsplaten kunnen op elkaar of moet daar dan ook ruimte tussen?
 
Back
Top