Nieuw Huis, Nieuwe studio

@Madr: ach oude ruimte was in totaal zo'n 9 vierkante meter...en daar ging effectief een deel vanaf door de comode voor de kleine.
De nieuwe ruimte is in totaal zo'n 26 vierkante meter....ietsje groter dus
 
Hey eindelijk een nieuw huis! Werd echt wel tijd. :okdan:

En voor gipsplaten heb je gipspluggen die verankeren zich aan de achterkant van de gipsplaat en dat werkt goed zolang je de druk maar goed verdeeld en zeker niet te weinig hangpunten gebruikt.

Holle-wand-pluggen ja :) Maar ik deel de mening dat als je flink wat dingen wilt ophangen, dat gipsplaten ruk zijn ;)
 
Weer wat nieuwe foto's:

Op de eerste zijn de goten te zien voor de audio en midi kabels. Ook is te zien dat ik een aantal stopcontacten in de vloer heb gemaakt. Op een andere plek heb ik een wasmachine schakelaar geplaatst waarmee ik alle apparatuur in 1x aan en uit kan zetten.

Tussen resultaat met gipsplaat op het houten skelet geplaatst. De aansluitdoos die in de wand zichtbaar is is bedoeld voor m'n netwerk aansluitingen.

Tot slot een detail foto van de onderzijde van de wand. Te zien is dat ik onder de eerste bint een laag isofix tussenraggels heb gezet welke ik nog over had.

Morgen nog even de laatste stukken gipsplaat erop schroeven en dan de deksels voor de goten gaan zagen.
Schroefgaatjes dichtgipsen...
En verdere afwerking van het dak staat ook nog op de planning.

Ik heb nog een week te gaan en daarna zal ik weer gewoon naar mijn werkgever toe moeten om daar m'n geld te verdienen. (Momenteel ben ik daar code monkey)
 

Attachments

  • DSCF0357.JPG
    DSCF0357.JPG
    740 KB · Bekeken: 100
  • DSCF0360.JPG
    DSCF0360.JPG
    545,4 KB · Bekeken: 98
  • DSCF0361.JPG
    DSCF0361.JPG
    679 KB · Bekeken: 99
Als je toch de muren open hebt, ff utp erdoor heen leggen hoef je niet draadloos te werken. Is stabieler en sneller en je hebt een signaal minder in je studio.
 
@Sander: op de laatste serie foto's kan je ook de aansluitdoos zien voor de utp kabels.
Is dus al rekening mee gehouden.
Wireless gebruik ik alleen voor m'n asus netbookje
 
Hier is te zien hoe de wand aan de bovenkant op z'n plek gehouden wordt...

En het dak is bekleed met gipsplaat, tevens een velux raam geplaats en de stopcontacten in de vloer gezet.

Het onderste stuk van het dak is bekleed met MDF omdat daar nog schuifdeuren komen zodat ik daar bergruimte heb.

Ondertussen is dus echt het stadium van afwerken begonnen.
Ik heb al materiaal voor m'n studio meubel, het werkblad wordt 2,15m bij 95 cm en 4 cm dik....In de bouwmarkt kwam ik een plaat met deze maten tegen: okouma wat normaal gebruikt wordt voor inbraak bestendige deuren.
Dit bleek ook wel omdat de cirkelzaag er toch wat moeite mee had om er doorheen te komen...
 

Attachments

  • DSCF0363.JPG
    DSCF0363.JPG
    569,5 KB · Bekeken: 102
  • DSCF0364.JPG
    DSCF0364.JPG
    552,4 KB · Bekeken: 97
  • DSCF0366.JPG
    DSCF0366.JPG
    569,1 KB · Bekeken: 102
Ik ben net gisteravond begonnen met het in elkaar zetten van m'n 19 inch rackjes...

Gipsplaat zit inmiddels ook op het dak.
Op dit moment gaat het allemaal wat langzamer omdat ik weer gewoon moet werken overdag. :-(

Maar goed in iets meer dan een avondje tijd een begin gemaakt met 2 racks vind ik ook niet slecht.
Morgenavond verder afmaken en dan in de grondverf gaan zetten
 
Goed bezig ! ik ga hetzelfde doen met m'n zolder denk ik. Goeie foto's, nu weet ik hoe het moet, R E S P E T C :halleluja
 
@Funky Dee: De goot op deze manier in de vloer heeft wel als nadeel dat de stukken vloer onder het dak "opwippen" maar ik hoop eigenlijk dat dit opgelost is zodra de apparatuur er op staat.
 
Inmiddels is de afwerkingsfase begonnen. Alle gaatjes in de gipsplaten zijn netjes dichtgemaakt. De naden in de plafondplaten afgewerkt met Uniflott zodat je geen wapeningsgaas nodig hebt. Nu moet de wand aan de binnenkant nog in de latex gezet worden en het plafond...

De 2 stuks 19 inch rack welke aan weerszijden van het werkblad komen te staan moeten zitten ook al in elkaar en moeten nog een keer opgeschuurd worden en afgelakt worden.
Hier gaat veel tijd in zitten... :-(

Aan de positieve kant gezien gaat het nu voornamelijk om afwerking van alles, maar met alleen de avonduurtjes heb je dus niet zo heel veel tijd daarvoor.

Ik zal de render van Maya hier eens plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe m'n geplande toestand er uit ziet en zodat jullie straks kunnen vergelijken met het uiteindelijke resultaat.
 
Inmiddels is de afwerkingsfase begonnen. Alle gaatjes in de gipsplaten zijn netjes dichtgemaakt. De naden in de plafondplaten afgewerkt met Uniflott zodat je geen wapeningsgaas nodig hebt. Nu moet de wand aan de binnenkant nog in de latex gezet worden en het plafond...

Ja vezelversterkt voegmiddel is goed maar ik heb alsnog gaas gebruikt.
Gewoon dubbelop dus. Gaas is zo'n kleine moeitje en het blijft toch een plafond met houten rachelwerk.
 
@Eurynom3: de geluidsoverlast zal wel meevallen omdat ik het toch al nooit superhard heb staan.
Hard is ontzettend leuk voor de kick die je er van krijgt maar bij het maken of afmixen van een nummer is het supervermoeiend voor je oren waardoor het resultaat er niet beter op wordt.

@Sander: mijn rachelwerk bestaat uit 2x3 binten...
 
Ik zou nog wat foto's van het eindresultaat plaatsen, dus bij deze.
Het is nog wel een beetje rommelig omdat we nog steeds van alles in dozen hebben staan maar de studio werkt in ieder geval weer.

Je hoort op de verdieping er onder nog wel iets maar op een volume wat zeer acceptabel is.
 

Attachments

  • DSCF0370.JPG
    DSCF0370.JPG
    719,7 KB · Bekeken: 95
  • DSCF0371.JPG
    DSCF0371.JPG
    717,8 KB · Bekeken: 102
  • DSCF0372.JPG
    DSCF0372.JPG
    744,3 KB · Bekeken: 97
  • DSCF0373.JPG
    DSCF0373.JPG
    713,7 KB · Bekeken: 93
ziet er erg goed uit!
lekker studiootje, dat er veel uitkomenmogen
proficiat
 
ziet er goed uit. Have fun and make music.

Helaas is de geluidsoverlast toch afhankelijk van je buurman vrees ik.

De mijne heeft last van mijn vaatwasser:engel:, dus dat is een drama.

Goede afspraak met de wijkagent scheelt een hoop. De beste man wordt nu vakkundig genegeerd door de instanties en de andere buren :okdan:
 
Back
Top