Studio bouwen in schuurtje

ik weet niet of je op mijn suggestie zit te wachten. wat ik zou doen: vanaf de buitenkant regen en vorst vrije platen aanbrengen. weerbestendige isolatie , halfsteens muur, dampfolie, lucht ruimte, isolatie, blokhut constructie zacht hout, slotresonators. dus aan de buitenkant de isolatie doen en bedekken met perspectplaat en als het budget het over laat ook buitentussen de isolatie en perspectplaat dampmembraan folie.
 
Je wilt kunnen knallen zonder dat iemand er last van heeft? ik zou gewoon een stukje pand huren, of een ruimte die niet word gebruikt in een bedrijf voor een schappelijk prijsje. Kun je na 6uur met hart en lust muziekie knutselen.
 
ik zou om te beginnen, als je van je schuurtje uitgaat, gewoon een spouw maken met gasbeton.
kost geen reet, en is prima bruikbaar.
en dan vervolgens een doos in doos constructie maken.
:mega:
 
Als je van de kamer die je nu gebruikt een room in a room studio maakt word ie toch helemaal niet zoveel kleiner???
Dat is met een computer based studio toch prima te doen?

Dat schuurtje is voor je fiets en je grasmaaier bedoelt dus het kan nog een leuke grap worden om dan al je apperatuur verzekerd te krijgen.
En zo maak je alleen maar meer overlast voor alle buren die in de tuin zitten,toch?

Dus je kamer gewoon verbouwen en isoleren of verhuizen of een aparte ruimte voor je studio huren en je geld niet verspillen.
 
Ik lees hier een hoop -oplossingen- die zwaar in strijd zijn met de bepalingen in het huurcontract waar TS' handtekening onder staat.

Als je ipv klagende buren een klagende corporatie in je nek hebt ga je ook maar van de regen in de drup. ;) Dus maak het niet te bont... Je schuur uitbreiden, isoleren van de buitenkant, ventilatiegaten in het schoonmetselwerk, allemaal geen serieuze opties.
 
Gewoon je muziek wat zachter zetten, ik kan prima mixen op mijn zoldertje zonder aanpassingen als ik op laag volume werk, gewoon chekken op meerdere speakers in verschillende ruimtes en dan kom je ook een eind.
 
ik ken iemand van bijna 2,00m lang die in zo'n studio zijn producties doet.

Gewoon om de paar minuten even de deur open.

Wat je ook kan doen is in die deur een ventilatie systeem bouwen.
Als je gat verhuizen hoef je alleen die deur te vervangen
 
daar bedoel ik mee als je lekker knalt uit je speakers in je schuur, knalt je pompende compressor net zo hard door je regenvrije roosters de buurt in.

ach so, ja idd. moet je weer aan de slag met coulissendempers o.i.d. afijn....

Ben het eens met fles, te veel gezeik mogelijk met allerlei partijen.

Dus ook eens met demian....lijkt me het beste compromis...
 
Een bedrijfspandje zou inderdaad ook een serieuze optie zijn, dat zeker.
Tot nu toe nog niet iets ideaals / betaalbaars kunnen vinden.

Maargoed, gewoon mijn muziek zachter zetten waar ik nu zit is echt geen optie.
Ik zit gemiddeld 5 a 6 uur per dag in mijn studiootje. De meeste tracks zijn 4-to-the-floor dance, dus een constant gebonk.
Als ik hem echt op een laag volume zet, horen de buren het nog steeds.
De huizen zijn uit 1930 en bestaan uit wat halfgare bakstenen en wat houten vloertjes, dus de minst goede situatie voor geluid ever!
Willen de buren echt geen last van me hebben zal ik met hoofdtelefoon moeten gaan mixen en dat gaat natuurlijk echt niet.

Wat ik eerder al zei; soms moet je nu eenmaal even lekker volopen knallen. Niet de hele dag natuurlijk, maar wel zo af en toe. Kickje kiezen, sublaagje erbij, basje erbij, goed EQ'en in het laag. Dat gaat gewoon niet op laag volume. De buren zullen dit gewoon horen.
Kijk, begrijp me niet verkeerd. Mijn buren zijn echt super aardige mensen, zeer schappelijk. Ze hebben het niet voor niets al 3 jaar volgehouden. :)
Maar na een goed gesprek van afgelopen zondag vertelden ze me dat het op den duur overkomt als bv. een druppelende kraan. Niet echt zwaar "geluidsoverlast" dus, maar gewoon geluid met een hoge irritatiefactor. Dat is vooral vervelend als je niet weet wanneer het ophoudt.

Het ergste van alles is nog dat het constant in mijn hoofd rondspookt dat de buren elk moment geïrriteerd kunnen raken. Daar gaat de creativiteit! Het is dus niet hun probleem, maar uiteindelijk echt mijn probleem! Op deze manier valt er natuurlijk niet goed te werken.

Om een kamer-in-kamer constructie in mijn huidige kamer te maken is ook echt geen optie. Wat ik eerder al zei, de huizen zijn (vooral boven) zoooo slecht geïsoleerd, daar valt niet tegenop te isoleren. Kan wel met een kamer-in-kamer constructie, maar dan ben je aan alle kanten zeker 25 cm kwijt, dan wordt het simpelweg echt te klein. Uiteraard heeft die kamer ook een (enkel glas) raam (naar de tuinkant toe). Dat raam zou je dan kwijtraken. Maargoed, in het tuinhuis zou ik ook geen raam hebben.
De woningstichting zou nooit akkoord gaan met een kamer-in-kamer in een slaapkamer, dus ik zou het (als ik eruit zou gaan) weer af moeten breken.
En ik vrees dat in deze situatie er nog steeds storend contactgeluid zal plaatsvinden.
Echt geen optie dus.

Tuinhuis lijkt mij nog steeds de beste optie.
Natuurlijk zullen de buren het kunnen horen als ze in de tuin zitten, maargoed, hoeveel dagen per jaar is het nu mooi weer?
En momenteel grenst mijn studiootje boven ook aan de tuinkant, met een enkelglas raampje. Ik denk dat als de buren nu in de tuin zitten, ze er meer last van hebben dan dat ik een goed geïsoleerd tuinhuis zou hebben met daarin de studio.

Ik zie het dus nog steeds als serieuze optie, die altijd nog af zou kunnen ketsen op het een of ander. Er zijn al wel een paar goede tegenargumenten geplaatst. Vooral het verhaal van de 2 funderingen die t.o.v. zouden kunnen gaan bewegen, waardoor het tuinhuis scheuren zou gaan krijgen, vond ik een belangrijk punt!

Nou, als het goed is komt op korte termijn het "mannetje" kijken. Ik ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn!
 
Wellicht is dit nog een optie om in te investeren (Links op de foto), dat komt het wel goed met de ruimte:

attachment.php
 

Attachments

  • Dia1.jpg
    Dia1.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 117
@Sub Groover.

Maar ik begrijp dat jij het studiowerk als baan doet. (afgaande op de tijd die jij dagelijks met muziek bezig bent). Kun je dan niet iets daarmee gaan doen. Gewoon een bedrijf ervan maken en wellicht een bedrijfspand ergens op een industrietterrein kopen middels een bedrijfslening.

Paul
 
Als je het topic leest wordt er volgens mij aangegeven dat hij naast muziek nog een gewone baan heeft, dat lijkt mij niet nodig als er cash genoeg is voor een bedrijfslening....snappie?
 
wat je ook kunt proberen is de woning bouw eens vragen of zie iets hebben wat aan je wensen voldoet, a la atelier ruimte. hebben ze soms ter beschikking in de vorm van tijdelijke huur. soort antikraak zeg maar...
 
@Sub Groover.

Maar ik begrijp dat jij het studiowerk als baan doet. (afgaande op de tijd die jij dagelijks met muziek bezig bent). Kun je dan niet iets daarmee gaan doen. Gewoon een bedrijf ervan maken en wellicht een bedrijfspand ergens op een industrietterrein kopen middels een bedrijfslening.

Paul

Klopt. Ik heb een lange tijd van de muziek alleen geleefd. Toen zat ik ook in een bedrijfspandje. Erg leuk.

Nu zit ik met mijn studiootje thuis in de vorm van een eenmanszaak en verdien ik er nog steeds een normale boterham mee. Ik heb er wel een bijbaantje bij voor 12 uur in de week. Puur om de vaste lasten te dekken, wat zekerheid dus. En toch leuk om collega's te hebben i.p.v. 7 dagen per week als een kluizenaar in mijn studiootje te zitten.

Maar de hoofdzaak is nog steeds de muziek waar ik van probeer te leven.

Maargoed, ik kan de huur betalen, maar een huisje kopen zit er bijvoorbeeld al niet in.
Een bedrijfspandje zou kunnen, maar dat moet niet meer dan 200 euro per maand gaan kosten anders kan ik het simpelweg niet betalen. En helaas heb je daar over het algemeen geen bedrijfsruimte voor.

Eerst een hit scoren en dan een dik pand kopen is mijn plan, maargoed... dromen mag... :P
 
Back
Top