[Experimental hardcore] Gerard Johnson - January 1606

't klinkt nogal computerspel / Film achtig.
Verder doet het me denken aan wat IDM / Industrial. IDM om de beats (afgezien van de gabberkick) en Industrial om de duistere sfeer door het hele nummer heen.

Ik luister hem nu voor de tweede keer, onder het genot van een biertje:
Het klinkt spannend in de zin van iets wat je onder een spel als altered beast / ghouls 'n' goblins zou vinden.
Beatje wat erin komt klinkt lekker. Geluiden vind ik mooi in de mix liggen. Verwaaide snares/claps enzo dmv wat reverb.
Rond 1 minuut 20 komt er iets van een pad in, die nogal aanwezig is.
Het blijft spannend.
Maar op laatst beginnen me de pads te irriteren rond 2:10. Gelukkig komt daar de hardcore kick die het vredige mysterieuze tafereeltje wreed verstoort.
Na een korte blast even rust en vanaf dat moment is het errug ehm... anders ... ;).
er komen nu mooiere strings in en wat spookachtigere geluidjes.

rond 4:12 lijkt de koek op te zijn, maar gaan we weer aan de gang met de kick.
alle geluiden worden er nu in gegooid. Chaos? Geen idee.
Het zou het prima doen onder een spel denk ik. Als je die gabberkick eens vervangt door iets subtielers?

Maar wel een lekker halloween sfeertje ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
't klinkt nogal computerspel / Film achtig.
Verder doet het me denken aan wat IDM / Industrial. IDM om de beats (afgezien van de gabberkick) en Industrial om de duistere sfeer door het hele nummer heen.

Ik luister hem nu voor de tweede keer, onder het genot van een biertje:
Het klinkt spannend in de zin van iets wat je onder een spel als altered beast / ghouls 'n' goblins zou vinden.
Beatje wat erin komt klinkt lekker. Geluiden vind ik mooi in de mix liggen. Verwaaide snares/claps enzo dmv wat reverb.
Rond 1 minuut 20 komt er iets van een pad in, die nogal aanwezig is.
Het blijft spannend.
Maar op laatst beginnen me de pads te irriteren rond 2:10. Gelukkig komt daar de hardcore kick die het vredige mysterieuze tafereeltje wreed verstoort.
Na een korte blast even rust en vanaf dat moment is het errug ehm... anders ... ;).
er komen nu mooiere strings in en wat spookachtigere geluidjes.

rond 4:12 lijkt de koek op te zijn, maar gaan we weer aan de gang met de kick.
alle geluiden worden er nu in gegooid. Chaos? Geen idee.
Het zou het prima doen onder een spel denk ik. Als je die gabberkick eens vervangt door iets subtielers?

Maar wel een lekker halloween sfeertje ;)

-C-

Thx voor deze uitgebreide feedback.. je hebt het verhaal van m'n track duidelijk begrepen blijkbaar :)
 
de geluiden zijn er, maar ik zou het anders aanpakken op gebied van drums.
ik zou veel ingewikkelder en rapper gaan. naar het einde toe begint hij wel
lekker klinken vinnek als je weer met die kick komt met dat samenspel met
die pads.
 
Soms moet je het niet in complexiteit maar subtiliteit zoeken.
Soms moet je ook niet zoeken en het gewoon laten gebeuren ;).

En soms.... Soms kan het allemaal

-C-
 
Back
Top