Errol

Origineel geplaatst door MadR
tja phasen problemen .. geheid ...

maar eh tjek deze link eens :

Studio Buddy

erg handig met super veel tips ...

Daar heb je toch ook condooms van?
RubberBuddy:engel:
 
Heb ik al verteld dat Samantha Fox s'ochtends bij me voor de deur stond? hehehe
Om te masteren hoor.

Hey welkom !!!

Maar wat was je nu eigenlijk aan het " masteren " Samantha of haar muziek ?!?:D
 
Origineel geplaatst door boestaman
Heb ik al verteld dat Samantha Fox s'ochtends bij me voor de deur stond? hehehe
Om te masteren hoor.

Hey welkom !!!

Maar wat was je nu eigenlijk aan het " masteren " Samantha of haar muziek ?!?:D

Samanthahaarmuziek:engel: :duivels:

Leuk mens trouwens.

Alles goed boesta?
 
aloha!

vraagje: heb je al eens een keer de UAD1 plugins van Universal audio kunnen uitchecken, en zo ja, wat vind je daar dan van? ik weet, het is niet echt specifiek mastering-spul, maartoch ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
aloha!

vraagje: heb je al eens een keer de UAD1 plugins van Universal audio kunnen uitchecken, en zo ja, wat vind je daar dan van? ik weet, het is niet echt specifiek mastering-spul, maartoch ;)

Olaf

Dag Olaf,

Ik ken het en ik heb het gehoord.
In vergelijking met de echte 1176 of teletronix is het wel duidelijk hoorbaar anders.
Maar dat kan ook niet anders gezien het prijsverschil.

Zoals ik al zei klinken ze anders maar niet slechter.

Kijk, de analoge grote broers zie je echt in elke topstudio staan.
Ik denk dat in diezelfde topstudio's ook pc's/mac's met een uad kaart zullen komen te staan gezien de kwaliteit(of ze zijn er al).

Als je niet het budget hebt om bij mij bijv. te komen masteren (ik ben niet echt duur hoor) kun je met die uad best een eind komen mits je maar je oren gebruikt.
 
impressive! :halleluja
fantastisch dat we weer zo'n stuk ervaring erbij hebben op 't forum. Welkom, welkom welkom.

weten we waar we moeten zijn voor onze mastering problemen.... :)
 
Re: Re: Re: Re: ehhhh

Re: Re: Re: Re: ehhhh

Origineel geplaatst door Errol
Nou, dan hiervoor jouw speciaal een lijstje van de mastering room. (en niet aan sinterklaas geven)

Outboard Gear: 24/32/48 bit resolution
Weiss EQ1 MK2 – 24/96 Khz
Weiss Dynamic EQ’s
Weiss DS1 Compressor/Limiter/De-esser
Z-Systems EQ2
DBX – Quantum
SPL – Maximizer
Waves L2 Maximizer 48bit/96Khz

Outboard Gear: Analog
Millennia Compressor TCL2 - Tube/J-FET
Millennia EQ NSEQ - Tube/J-FET
Tube-Tech Multiband Compressor

Sound-Restoration:
Cedar – Declicker
Cedar – Decrackler
Cedar – Denoiser
De rest houd ik nog even geheim. :engel:

Kheb geen manley's om de doodeenvoudige reden dat ik ze overpriced vind.
Ze hebben echt geen slecht geluid maar ik zou ze er alleen maar kopen voor "erbij".
Maar E. 8000,- voor een manley EQ is gewoon te duur in mijn opinie voor wat je ervoor terugkrijgt.

shit hee ..

doe mij maar die l2, die millennia's en die tube tech

weet je wat doe ze allemaal maar !!

tasje ?

graag !! :halleluja

En wat die manleys betreft
ik heb ooit een voor en na mastering gehoord en werd weggeblazen door hoe mooi de bass klonk
volgens mij gebruikte ze daar die passive eq, de slam en nog een compressor van Manley.

Maar ik heb niet veel andere merken gehoord .. dus refentie : nul komma nul

maar duur zijn ze zeker .. al heb ik geen verstand van de kwaliteit/prijs verhouding
die andere spullen van je zijn ook niet goedkoop ;)

En over dat ferrari verhaal.

Dat klinkt mij erg bekend in de oren ...
Ik verbaas me er nog steeds over hoe me eigen werk al bij volume 2 van me stereo over de zeik gaat
en bij een commerciele cd ik hem op 4 kan zetten en dat zonder ook maar iets te vervormen.

ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je zelf maakt
en wat je hebt gemastered .. dus als je een titel hebt ga ik effe zoeken

groet,

Rogier
 
Uiteraard gaan de meeste usa artiesten naar mastering jongens als bob ludwig of sterling sound.
Helaas zit ik in het verkeerde land wat mastering betreft, want als ik in london of newyork/LA had gezeten was het een heel ander verhaal geweest.

Nooit de neiging gehad om de oversteek te maken?
 
Re: Re: Re: Re: Re: ehhhh

Re: Re: Re: Re: Re: ehhhh

Origineel geplaatst door MadR
shit hee ..

doe mij maar die l2, die millennia's en die tube tech

weet je wat doe ze allemaal maar !!

tasje ?

graag !! :halleluja

En wat die manleys betreft
ik heb ooit een voor en na mastering gehoord en werd weggeblazen door hoe mooi de bass klonk
volgens mij gebruikte ze daar die passive eq, de slam en nog een compressor van Manley.

Maar ik heb niet veel andere merken gehoord .. dus refentie : nul komma nul

maar duur zijn ze zeker .. al heb ik geen verstand van de kwaliteit/prijs verhouding
die andere spullen van je zijn ook niet goedkoop ;)

En over dat ferrari verhaal.

Dat klinkt mij erg bekend in de oren ...
Ik verbaas me er nog steeds over hoe me eigen werk al bij volume 2 van me stereo over de zeik gaat
en bij een commerciele cd ik hem op 4 kan zetten en dat zonder ook maar iets te vervormen.

ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat je zelf maakt
en wat je hebt gemastered .. dus als je een titel hebt ga ik effe zoeken

groet,

Rogier

Wat die manleys betreft, was dat in nederland?
Die manley slam is volgens mij pas uit. De slam is overigens ook een compressor.

Kijk maar op mn site.
Daar (en daar ben ik best wel een beeeetje trots op) sta ik als enige nederlands mastering engineer in het mastering boek van bob katz.

Wat andere voorbeelden: ErikE.'s laatste album, (tijdje geleden alweer) Satrday, Parliament geheel overnieuw gemasterd live en ook nog in surround omgezet. Ik ben vrij slecht in namen maar ik heb dit jaar ook nog een aantal vrij bekende funkbands uit usa gedaan.

Maar ook natuurlijk:mexico: the best of the sixties, seventees, eighties wat je altijd op de tv ziet.
Allemaal hier geremastered.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Nooit de neiging gehad om de oversteek te maken?

Nee, ik ben wel serieus bezig geweest om een mastering faciliteit op te zetten in barcalona.
Ik heb goede vrienden daar in en rondom barca wonen.

Probleeem is echter dat de meeste platenmaatschappijen in madrid zitten. (vandaar ook de sae in madrid)
De investering was daarom niet verstandig.

Helaas, helaas maar ik denk wel dat ik t.z.t. daar toch deels ga wonen.
Vrienden van mij hebben een studio in de costa brava vlakbij lloret en tja het klimaat he?

usa of uk trekt me niet om te gaan wonen. Ik ben er een aantal keren geweest maar nee.
 
yoda6b.gif
 
Hi Errol,


Ben zelf nieuw hier dus ik kan je misschien nog wel eens nodig gaan hebben.

Dus WELKOM WELKOM WELKOM
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehhhh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehhhh

Origineel geplaatst door Errol
Wat die manleys betreft, was dat in nederland?
Die manley slam is volgens mij pas uit. De slam is overigens ook een compressor.

Kijk maar op mn site.
Daar (en daar ben ik best wel een beeeetje trots op) sta ik als enige nederlands mastering engineer in het mastering boek van bob katz.

Wat andere voorbeelden: ErikE.'s laatste album, (tijdje geleden alweer) Satrday, Parliament geheel overnieuw gemasterd live en ook nog in surround omgezet. Ik ben vrij slecht in namen maar ik heb dit jaar ook nog een aantal vrij bekende funkbands uit usa gedaan.

Maar ook natuurlijk:mexico: the best of the sixties, seventees, eighties wat je altijd op de tv ziet.
Allemaal hier geremastered.
Eh nee dat was niet in nederland dat was in de states
een gast die ook op het UAD forum zit had ergens in LA zijn spullen laten masteren.
Ik denk zo'n 4 maanden geleden

En tja die Katz is wel de 'mastering' man he ...
Bij all die Weiss spullen staat ie ook als referentie ...
Dus dat heb je niet slecht gedaan :halleluja

En leuk dat je funkbands e.d. doet .. ik zit al een aantal weken aan stevie wonders - black man
wat een basslijn is dat .. die ga ik maar eens namaken :P

De laatste cd van Erick E kan ik niet zo snel vinden
en ook satrday geeft geen hits in soulseek
(satrday heb ik al eens eerder gezocht ... mmmmm maar waarvoor ??)

dus als nog iets hebt wat ik kan vinden

graag !!

groet

Rogier
 
Origineel geplaatst door Errol
Nee, ik ben wel serieus bezig geweest om een mastering faciliteit op te zetten in barcalona.
Ik heb goede vrienden daar in en rondom barca wonen.

Probleeem is echter dat de meeste platenmaatschappijen in madrid zitten. (vandaar ook de sae in madrid)
De investering was daarom niet verstandig.

Helaas, helaas maar ik denk wel dat ik t.z.t. daar toch deels ga wonen.
Vrienden van mij hebben een studio in de costa brava vlakbij lloret en tja het klimaat he?

usa of uk trekt me niet om te gaan wonen. Ik ben er een aantal keren geweest maar nee.

Die vrienden zijn toch niet per ongeluk o.a die gast achter de meidengroep 'close to you' ?
wild guess natuurlijk .. maar volgens mij is een oude kennis daar naar toe verhuist/gevlucht
 
Origineel geplaatst door MadR
Die vrienden zijn toch niet per ongeluk o.a die gast achter de meidengroep 'close to you' ?
wild guess natuurlijk .. maar volgens mij is een oude kennis daar naar toe verhuist/gevlucht

hoe heten die gasten dan?
 
Van harte welkom hier!!

Pfff, wat voel ik me klein! De meeste merken die genoemd zijn ken ik niet eens!!
 
<quote>Dat klinkt mij erg bekend in de oren ...
Ik verbaas me er nog steeds over hoe me eigen werk al bij volume 2 van me stereo over de zeik gaat
en bij een commerciele cd ik hem op 4 kan zetten en dat zonder ook maar iets te vervormen.</quote>

ik wil nie bijdehand doen, maar doe het toch ;) komt me een beetje voor alsof je geen lowcut/highpass filter over je mix heengooit? maw misschien zit er heel veel subsone rommel in je mix die je amps/speakers over hun nek doet laten gaan?

ohja..Bob Katz heeft net een nieuw boek uit, schijnt behoorlijk de bomdiggie te zijn volgens de SOS..ga ik denk ik maar es kopen..... lachen ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
<quote>Dat klinkt mij erg bekend in de oren ...
Ik verbaas me er nog steeds over hoe me eigen werk al bij volume 2 van me stereo over de zeik gaat
en bij een commerciele cd ik hem op 4 kan zetten en dat zonder ook maar iets te vervormen.</quote>

ik wil nie bijdehand doen, maar doe het toch ;) komt me een beetje voor alsof je geen lowcut/highpass filter over je mix heengooit? maw misschien zit er heel veel subsone rommel in je mix die je amps/speakers over hun nek doet laten gaan?

ohja..Bob Katz heeft net een nieuw boek uit, schijnt behoorlijk de bomdiggie te zijn volgens de SOS..ga ik denk ik maar es kopen..... lachen ;)


Zeg Olav, je gaat toch niet verklappen hoe je moet masteren he?:D

Maar het kan inderdaad helpen afhankelijk hoe duidelijk het laag in elkaar zit.
 
Back
Top