rick8245 - SynTethys002

rick8245

Stamgast
Lid sinds
13 november 2009
Berichten
288
Locatie
biddinghuizen
Dit jaar doe ik voor de 2e keer mee.

Mijn inzending is ingespeeld op een analoge vintage synth namelijk de Tethys002 synth met een geluid dat ik persoonlijk geweldig vind.

Dit nummer SynTethys002 is afkomstig van mijn CD WaterMusic welke ik sinds 1 oktober van dit jaar heb uitgebracht. (CD is alleen als download verkrijgbaar).

Opmerkingen zijn welkom maar ik hoop wel dat ze respectvol zijn

Mijn doel is om dit jaar wat hoger te komen dan vorig jaar *D.


Uiteraard wens ik iedereen heel veel succes maar vooral ook heel veel plezier.

// Rick

 
Last edited by a moderator:
Hey Rick, super mooi plaatje, met plezier naar geluisterd, maar als ik jou was had ik er toch een tegenmelodie tegenaan gegooid.. Nu klinkt het iets of wat eentonig. Alleszins veel succes met de contest :)
 
vind het wat te minimaal allemaal
doet mij denken aan Magix software pakket met standaard loopjes
 
Drums vind ik erg lekker. Heb je die zelf geprogrammeerd of zijn dat samples? Die sound waar jij fan van bent, trek ik op zich ook wel, maar ik snap niet dat je hem niet synchroon met de BPM's hebt laten lopen. Dit luistert namelijk voor mij behoorlijk vermoeiend, zeker met die strakke drums en dat basje eronder. Mijn hoofd wil het toch laten kloppen en dat lukt maar niet :). Daarnaast ben ik van mening dat je track wel wat ontwikkeling en opvulling zou kunnen gebruiken.
 
Dat de synthlijn niet helemaal sync is vind ik dan weer prima. Dat geeft juist wat speels. Frivool zo je wilt.
Ik vind dat er naar mijn idee te veel leeg gelaten wordt... iets meer fx/ambience/melodie/percussieve elementen oid...
Het is nog niet echt een volledig nummer als je me snapt. ALs je me niet snapt ook trouwens :D
 
Ik snap je voorliefde voor deze synth, ook ik vind 'm wel lekker klinken.
Ik hoor ook dat je met de bas en drums probeert afwisseling te creƫren in je track.
Het niet in sync zijn hoeft niet altijd storend te zijn, kan soms ook juist een leuke spanning geven maar ik heb 't idee dat het in deze track niet echt bewust zo bedoeld is?
Maar ik wil wel zeggen dat ik het qua melodie een beetje te minimaal vind, ik hoor te vaak dezelfde akkoorden herhaald worden.
En herhalende akkoorden kan ook spannend worden als je ze af en toe een andere timing geeft (korter of langer bijv) want het hoeven niet altijd acht verschillende akkoorden te zijn of zoiets.
Mijn idee is als je je wat meer in songwriting zou verdiepen, hoe je een leuke/pakkende melodie maakt met hier of daar een verrassende twist of akkoordenwisseling dat dat je songs ten goede zou komen.
 
Laatst gewijzigd:
Allemaal hartelijk dank voor de complimenten (Robi) en opmerkingen (Gloomer).

Bij deze wat opmerkingen en antwoorden op de vragen.
Hiervoor had ik eerder nog geen tijd.

(rdilago ) zeker geen Magix. Alles zelf ingespeeld . Er had wellicht wel wat meer variatie in gemogen.
Toen ik het de eerst keer terugluisterde was ik er best tevredn over en heb weinig aanpassingen gedaan verder.

(Dr van Lansberg) Drums gedeeltelijk samples en gedeeltelijk zelf geprogrammeerd


(SB-six en Man-T) ik moet idd meer opvulling en effecten of percussie erbij gaan doen in komende nummers. Ik gebruik te vaak nog te weinig sporen. Met die opmerkingen kan ik wel wat .

(Willem1958) mee eens aan de opbouw moet ook het een en ander veranderen.
 
als het de bedoeling om drum & bass te zijn is dat wel geslaagd, het is ook drum & bass en loopt heel organisch. ALhoewel mis ik een beetje opbouw ergens, mss met een pad en een melodie, dat hoeft ook alleen maar in het midden te zijn ofzo
 
Ik krijg een beetje een red hot chilli pepper gevoel met dat baslijntje en die drums .
Die arpeggio heb je die zelf gemaakt ? Vind het altijd een overbodigheid arpegio s op een synth, , tenzij je ze zelf maakt
Regi penxten is ook een arpegio fan
 
Ja leuk bezig.. basje klinkt funky, en de synth - hoewel niet in sync- klinkt idd ook mooi. Alleen is het voor mijn gevoel niet echt een nummer, maar meer een basisopzet om verder mee te werken, en dan kan het zeker wel wat worden :)
 
Dank voor jullie opmerkingen.
Ik zal zeker eens wat zaken opnieuw tegen het licht gaan houden en wat aspecten helemaal omgooien of ombouwen.
De basis is denk ik wel ok als ik het zo lees maar er mag wel het een en ander bij zodat het meer 1 groter geheel wordt .
 
Ik krijg een beetje een red hot chilli pepper gevoel met dat baslijntje en die drums .
Die arpeggio heb je die zelf gemaakt ? Vind het altijd een overbodigheid arpegio s op een synth, , tenzij je ze zelf maakt
Regi penxten is ook een arpegio fan

Arpeggio ?? Ik ben een groot liefhebber van arpeggios maar hier gebruik ik het niet. Waar hoor je die dan ??
 
Back
Top