Nieuwe standalone Akai MPCs

daar krijg je geen rsi van,enkel spierpijn omdat je niet gewoon bent van je arm lang zwevend te houden,is een goede training dus!

'goede training' :D

Ja, zo kan het je ook aanprijzen natuurlijk... :)
 
haha ja ;)

als je in 1 ruk een hele samplebank wil maken en editen dus kan het wel heel lastig worden,maar voor productie denk ik niet,dan gaat je arm naar alle kanten toe en is het wel te doen denk ik
 
De MPC-60 had zo een kussentje voor je polsen. Helemaal geen gek idee natuurlijk. Oude mengtafels hadden dat ook.
Geeft je even wat rust tussendoor, maar hoef je je vingers niet ver weg van de knoppen te bewegen..

Voor het touch screen moet je je armen wat verder houden ja.. Maar ik kan me voorstellen dat dat geen punt hoeft te zijn.
 
ondertussen, van akai pro : https://youtu.be/rwLd5wqZ4Lc

begin die armspieren maar al te oefenen rukkers

Nou, worst teaser van 2017?

Wat een gelul en dan niks te melden hebben, en waarom worden MPC's altijd geprezen door de meest slappe aftreksel van wannabe gangsters.
9/10 van die hiphoppers kan beter een app op zijn telefoon gebruiken, beter worden ze er toch niet mee.
 
Je moet er de humor van in kunnen zien, maar idd het filmpje van Akai is zonder enige info (en dus ook nutteloos) :D Het houdt de 'spanning' er wel in :gaap:
 
Dat is toch wel heel leuk, eerst maar eens afwachten, en misschien toch weer op zoek naar een 2000XL
 
Enorme speclijst nu officieel te vinden op internet.

Paar highlights

Ding draait de mpc 2.0 software op een eigen quadcore cpu.

8 x CV gate outputs voor modulair,

Helaas geen woord gerept over of het vst's draait. Ik denk het niet want de V2.0 software heeft een toevoeging in de naam, V2.0tm

Prijs 1450 pond.

Link met verhaal en specs

https://ask.audio/articles/akai-mpc-x-is-real-full-details-on-new-flagship-beat-production-center

Edit> zie nu dat er nog een topic loopt en al wat specs gepost waren.
 
Holy shit! De specs zijn wel yum yum.
Misschien wordt dit een waardevolle opvolger van mn RS7000!


Wat ik nog niet psies doorheb is hoe je sequencer er op dat touchpad uitziet..
 
Laatst gewijzigd:
Cool ding he.

Ik denk inderdaad geen vst hierop. hoeft wmb niet, dat doe je gewoon in je daw.
 
Spijtig dat Dan 't woord niet voert. :D
Niet slecht, de vraag is natuurlijk of 't net zo goed werkt als een echte deftige ipad enz als je 't aanraakt.
Zouden de fabrikanten het eindelijk begrijpen wat we willen? Weg met de computer :)
 
Oké geen vst in standalone mode. Toch jammer, het lijkt mij leuk om standalone muziek te maken met zo'n bak zonder toch weer naar een computer te moeten grijpen voor vst's. Als je eenmaal verder gaat op de computer met vst's kun je met het project niets meer standalone in de mpc. Als ik op de computer muziek maak pak ik ook liever ableton.

Ik snap het wel want voor vst zal er toch Windows achter moeten zitten vanwege support van vst's voor besturingssysteem, installatie en serial communicatie.
 
VST plugins gewoon aansturen met de usb-midi die er opzit en dan tegelijk samplen in de mpc zelf.... als dat kan natuurlijk haha
 
Zijn ze weer daar met de Fisher Price look.
 
Back
Top