Native Instruments Maschine - standalone!

Veel gevraagd, nooit verwacht dat het zou gebeuren maar nu lijkt het toch zover: er komt een standalone versie van Maschine aan!

Maschine + is retailing for $1,399 USD. It's bascially a Maschine MK3 with sampling, recording, Ableton Link, Wifi, etc capabilities, is completely standalone if you want it to be and comes with a 64GB SD card for users to add and save their own sounds and projects.

https://ask.audio/articles/leaked-na...lone-groovebox

De stagiair die dat artikel heeft gemaakt was waarschijnlijk dronken en/of enthousiast want het rammelt van de fouten, maar het lijkt wel te kloppen.
 

Attachments

  • Maschine-Plus-angle-02.jpg
    Maschine-Plus-angle-02.jpg
    90,9 KB · Bekeken: 926
Laatst gewijzigd:
Was dat in Take Five? :D

dat ken ik wel, maar geloof dat die tent backstage ofzo heette...was een van de eerste drum 'n bass (toen noemden we dat nog Jungle) parties...hij kwam klagen...dat het niet hard genoeg stond hahah..en begon toen mee te spelen met z'n mondharmonica door delay pedaal...wat een gast...
 
dat ken ik wel, maar geloof dat die tent backstage ofzo heette...was een van de eerste drum 'n bass (toen noemden we dat nog Jungle) parties...hij kwam klagen...dat het niet hard genoeg stond hahah..en begon toen mee te spelen met z'n mondharmonica door delay pedaal...wat een gast...

Oh yes! De Backstage! Die lokatie was ik al helemaal vergeten, mijn middelbare school lag er een paar honder meter vandaan... Heerlijk :D
 
Haha, ik weet het zeker. Heb hem namelijk al vaker gesproken IRL, en hem een aantal keer bij ons over de vloer gehad (ik werk bij NI)

Ah, wanneer kwam die hardware kontakt player ook alweer uit? :D
 
Weet iemand of men alle bestaande machine expansion en bvb all Kontakt drum samples libraries in dit ding kan stoppen?
 
Weet iemand of men alle bestaande machine expansion en bvb all Kontakt drum samples libraries in dit ding kan stoppen?

Expansions als het goed is wel, maar kontakt is onzeker.
Sommige zaken moeten nog vorm krijgen en ik zou ook NIEMAND aanraden om zoiets nu al te kopen, wacht lekker tot begin 2021 en dan is hij uitvoerig getest door de early adopters die genoeg bugs en beperkingen zullen opmerken.
Wellicht dat er rond de feestdagen mischien zelfs een aanbieding of leuke bundle komt ?

Het bijzondere is dat de mens graag wilt wat het niet heeft.
Standalone was de afgelopen jaren het toverwoord, maar in de praktijk is het niet altijd zo standalone als men het doet voorkomen.
Het woord standalone heeft niet meer de betekenis die het vroeger had want tegenwoordig moet dat volgens sommigen incl. accu zijn en je dus boven op een toren kan gaan zitten beats maken.
Kijk maar eens naar de oplossingen die mensen verzinnen met 100 euro powerbanks.

De Maschine+ is een mooi apparaat. Het is gewoon een Restyled MK3 met daarin een kleine PC waarop je dus de software kan draaien zonder een computer.
Dit is met de beperking dat lang niet alle VST's draaien maar voor sommigen is dat meer dan voldoende.
De vraag is natuurlijk, waarom de + kopen als je voor dat geld een Mk3 kan kopen en Leuke laptop en dan kan je ALLES draaien !
Standalone ? Ipv aan het stopcontact hang je dan aan een Usb kabel, weinig verschil.
De hedendaagse notebook weegt iets meer dan een kilo en de + is sowieso zwaarder dan de Mk3 dus qua portability maakt het weinig uit.
Bovendien kan je met de laptop je creatie helemaal afmaken/mixen in een DAW, iets dat niet gaat lukken standalone.

Ook in MPC land is het niet allemaal rozegeur en maneschijn. Er is altijd wel iets om over te klagen of dat echt beter kan.
Ook daar zien we manco's en ook daar is het geen A-Z DAW dus moet je altijd weer naar een computer toe.
Velen hebben het over de MPC 'Swing' maar niemand kan precies uitleggen wat dat is anders dan een persoonlijk gevoel. En ja, ik heb zelf een MPC 4000 en een Live.
Daarnaast heb ik mijn oude Maschine Mk1, Mk2 en een Mk2studio dus ik kan prima vergelijken.

1 ding is zeker, het valt en staat met de software ! En beiden kampen (NI en Akai) laten daar steken liggen. Beiden luisteren soms slecht naar wat de gebruikers echt willen en de tijd tussen updates is erg lang.
Dit doet velen vweer erlangen naar 20 a 30 jaar geleden toen beatmachines veel minder afhankelijk waren van de software en het meer ging om de hardware. Dat wat je kocht dat was het en daar moest je het jaren mee doen.
Dit zorgt voor nostalgie die een heel vertekend beeld geven van de realiteit toen.
Denk wel dat veel minder opties destijds zorgde voor veel minder afleiding en dus meer verdieping. Maar ik ga u vertellen dat ik die diskettes geen seconde mis.
Je ziet het nu ook in dit topic, de opties waar mensen mee komen, waarom niet dit, waarom niet dat. Het is gewoon onmogelijk om een perfect stuk hardware te maken, terwijl software wel te perfectioneren valt, zeker met de tijd en daar ligt het pijnpunt !

En ja we weten het: Software ontwikkelen kost veel geld, hardware maken levert doorgaans geld op.
 
Hoe is het na 2 updates met de performance en workflow?
Zijn er blije gebruikers of does iedereen hem snel weer weg?
 
ik heb machine+ bij thoman bestelt voor 1000 eurie.
gechecked met andere gebruikers en sind de nieuwe update is het platform stabiel.
multisampling is iets wat ik veel doe en hoop dat dit ding het hart van mijn live set word.

wel jammer is dat de plugins maar een x aantal parameters hebben.
dus als je zelf patches wil maken moet je dit met de betrefende vst's doen.
maar die situatie is juist weer beter als je muziek schrijft.

ben beniewd. geen akai voor mij iig.
 
ik heb machine+ bij thoman bestelt voor 1000 eurie.
gechecked met andere gebruikers en sind de nieuwe update is het platform stabiel.
multisampling is iets wat ik veel doe en hoop dat dit ding het hart van mijn live set word.

wel jammer is dat de plugins maar een x aantal parameters hebben.
dus als je zelf patches wil maken moet je dit met de betrefende vst's doen.
maar die situatie is juist weer beter als je muziek schrijft.

ben beniewd. geen akai voor mij iig.

zover ik nu begrijp van de NI forum, er is een probleem met software + maschine+, maschine+ standalone werkt goed, bij de laatste update, maar niet als controller voor de software. wordt aan gewerkt..

autosampling is het overigens. of zo noemen ze het; loopop heeft een goede vid erover;

 
Heb Machine+ al weer ingepakt en gaat terug naar Thoman.
Jammer maar de sound is gewoon slecht/dof veel timing errors af en toe buffer underruns.
Heb hier nog niemand over gehoord maar ik vind het geluid maar slecht. het dynamisch bereik lijkt ook maar laag.
Heb het via de koptelefoon maar ook via de lineouts.

Ook een project met maar 1 kit, wat samples en geen fx en als ik snel speel gaat de cpu al naar 35 -40%.
Maar het slechte geluid icm met buffer underruns kan ik niet mee leven.
Ik ga lekker weer terug naar mijn SP16 en wellicht moet ik toch maar een computer in mijn liveset integreren.
 
Back
Top