Akai MPC X SE

Akai heeft de Akai MPC X SE uitgebracht. Net geeen 2400 piek bij Bax...


1682000704akai_mpc_x_se_01.jpg


Los van de retro kleurstelling en extra werkgeheugen niks nieuws volgens mij, maar wat is dit ding allejezus mooi. Tis dat ik al een One in die retrokleurstelling heb - die zwarte vind ik persoonlijk niet mooi maar das smaak - en ik eigenlijk niks mis behalve dat opklapscherm maakt dat ik hem niet ga halen, maar als ik nu een nieuwe MPC nodig had....

Bijkomend voordeel is dat Akai nu hoogstwaarschijnlijk het OS langer door zal blijven ontwikkelen. Das altijd een bonus.
 
Er zitten ook wat meer plugins standaard op geïnstalleerd. Die moet je wel (financieel) meetellen om de meerprijs tov de MPC X te kunnen verantwoorden... Want jongens wat een geld!
 
Heb zelfs een MPC One en die ligt mij echt goed, hij is compact en dat was het belangrijkste voor mij. Alle zelf gemaakte samples komen komen hier samen en met alle mogelijkheden die de One bied is het een beetje de centrale hub geworden vanwaar ik alles aanstuur. Voor mij persoonlijk zie ik niet echt veel verbeteringen daar ik eigenlijk al alles heb wat de nieuwe versie bied. Bijna alle plugins buiten de MiniD en Flavor Pro staan er op, maar je betaald er wel een premium prijs voor want een tijd geleden kon je al deze plugins voor een vrij lage prijs aankopen. Spijtig dat het schermpje niet omhoog klapt van de One dat is zowat de enige verbetering die ik zou willen, de 16 Q-link knoppen met schermpje zijn handig maar op de One werkt dat voor mij evengoed.
De MPC One blijft voor mij persoonlijk nog steeds de beste MPC.
 
Is dit niet gewoon een geverfde mpc x met wat nieuwe software erop?
 
Dat en meer geheugen.
Flink aan prijs dan, oude producten herbruiken met de software die er al was en wat meer geheugen tov de MPC one..

Al moet ik zeggen dat ik sowieso geen fan ben van de huidige MPC reeks ondanks de erg uitgebreide functionaliteit. Is het probleem met de paid plugins en op wifi zitten al verholpen btw?
 
Ik heb een mpc one en voor het geld denk ik het meeste waar voor je geld. Het werkt prima er zitten misschien wat eigenaardige dingen in het ontwerp van het OS , en ik blijf zoeken naar sommige dingen maar het werkt erg goed

Deze voelt erg duur voor de functionaliteit
 
Bijkomend voordeel is dat Akai nu hoogstwaarschijnlijk het OS langer door zal blijven ontwikkelen. Das altijd een bonus.
Dat is ook hard nodig voor de ouderwetse hardwaregebruikers. Als ik alles met de sequencer aan bewerkingen kon doen wat ik met die van de MPC-4000 kan, was ik al tevreden.
 
Back
Top