AKAI apc live (nieuwe push 3?)

Wat leaks van een nieuwe AKAI, lijkt op een nieuwe push maar, hij heeft ook in en outputs en CV/gate. Lijkt ook een USB host te zijn voor harddisks.

Geen idee of dit nou een ableton live controller is, een mpc software controller, of zijn eigen mpc software stand-alone draait, of een combinatie van alle 3.
Ik meende wel dat ableton vanaf push 2 heeft gebroken met AKAI en dat ze de push 2 in eigen beheer produceren.
 

Attachments

  • cp_768_akai-apclive.jpg
    cp_768_akai-apclive.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 703
  • cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 176
  • cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 148
Ik kreeg een melding van dit draadje en hoopte op een 3.0.7 update voor de Force.. :D Maar idd.. 'Dawless' is wel een buzzword geworden waarvan je denkt.. (...??). Muziek maken zonder DAW deden we toch al voor decades?? Ik geloof dat ik wel een paar keer video's van deze dude heb gekeken.. dan filter ik eruit wat belangrijk is.. iig niet zo overdreven irri als "bad gear" (audiopilz) of "dr nix" bv.. Zo over geanimeerd.. dat soort mensen kan ik echt niks van kijken..
 
Is 3.1.0 is door een foutje van akai even tijdelijk te downloaden geweest via de akai website. De extra synths kan je uit een mpc content package halen en toevoegen volgens de akai force users groep op fb.

Als je wilt, ik heb hem gedownload voor het geval dat. Kan het zelf niet testen.
 
Is 3.1.0 is door een foutje van akai even tijdelijk te downloaden geweest via de akai website. De extra synths kan je uit een mpc content package halen en toevoegen volgens de akai force users groep op fb.

Als je wilt, ik heb hem gedownload voor het geval dat. Kan het zelf niet testen.
Was dat die versie met disk streaming?
 
Is 3.1.0 is door een foutje van akai even tijdelijk te downloaden geweest via de akai website. De extra synths kan je uit een mpc content package halen en toevoegen volgens de akai force users groep op fb.

Als je wilt, ik heb hem gedownload voor het geval dat. Kan het zelf niet testen.

Hey!! ik stuur je ff 'n PB! :okdan:
 
Ja.
En tevens heb je eigenlijk ook een oud, afgeragd tafelblad nodig. Of iets wat er op lijkt.
En wat random attributen die je quasi nonchalant rondom je spullen drapeert.
En sfeerlicht. Niet te veel, maar ook niet te weinig.
Vergeet de koffie en de he-man poppetjes niet.
 
Dat zou wel heel gaaf zijn. (disk streaming).
Misschien dan toch maar een Force ;P
Ja!! zonder tijdlimiet audio opnemen.. :) Een DAW in a box. Toch, 8 audiotracks blijft voor een serieus arrangement wat krap. Ik vind het ook jammer dat je tracks niet mono kunt recorden bv om zo je trackcount te kunnen verdubbelen.. zo werkt dat wel op HD recorders..
Zal nog wel ff duren voor het public is maar disc streaming is onderweg.. en dit zal dan ook wel in het MPC OS geïmplementeerd worden, ooit. :engel:

Wat ik me ook afvraag is hoe de CPU op dit hele proces gaat reageren. Met USB audio setup op de MPC voeg je gemiddeld al 10% CPU verbruik toe.
 
Ja!! zonder tijdlimiet audio opnemen.. :) Een DAW in a box. Toch, 8 audiotracks blijft voor een serieus arrangement wat krap. Ik vind het ook jammer dat je tracks niet mono kunt recorden bv om zo je trackcount te kunnen verdubbelen.. zo werkt dat wel op HD recorders..
Zal nog wel ff duren voor het public is maar disc streaming is onderweg.. en dit zal dan ook wel in het MPC OS geïmplementeerd worden, ooit. :engel:

Wat ik me ook afvraag is hoe de CPU op dit hele proces gaat reageren. Met USB audio setup op de MPC voeg je gemiddeld al 10% CPU verbruik toe.
Ja, ik zie dat toch wel als een 'beperking'.
Kan de gekozen hardware al die leuke dingen uiteindelijk nog wel aan.
Of heb je een papieren werkelijkheid die in de praktijk al snel vol loopt.

Voor mij zou 8 tracks op zich wel voldoende zijn, maar ik vraag me af of je 8 tracks kunt streamen.
Ik meende dat daar een serieuze beperking in zit van 1 of 2 tegelijk.
 
Opzich zou dat moeten kunnen toch? De mpc5000 kon 8 tracks recorded naar harddisk, en ook 8 tracks streamen vanaf harddisk.
 
Die nieuwe synth, de Odyssey is behoorlijk CPU hungry.. iets van 10% per instance. De andere synths vallen wel mee. Ik stuur sowieso al veel midi uit.. dus dan hou ik redelijk wat overhead voor audio en fx als ik ga tracken. En 8 tracks moet zeker lukken. Dat doet de Deluge ook op z'n sloffen.. de Force en MPC hebben een veel krachtigere CPU.

Ik heb nog niets kunnen testen. De image file krijg ik niet zichtbaar in update mode.. geen idee waar het aan ligt maar het schijnt dat de official update begin november komt. Ik ga morgen ff verder kijken op die FB groep of ik iets kan vinden wat er mis gaat. Ik hernoem het bestand zoals geadviseerd wordt maar hij komt iedere keer weer in de update mode vanaf de computer en de unit zegt dat ik de update file moet downloaden. De installer is een Mac versie. De image file is de installer en staat daar in.. maar tot dusver niet gelukt..
 
Met een frisse start en iets minder biertjes op toch nog een poging gewaagd. :D Er werd in de FB groep geadviseerd het bestand te hernoemen en de bestandextensie er aan toe te voegen.. dit werkt niet. Ook moet de naam kloppen, anders ziet ie em niet. Dit is de juiste naam: "force-3.1.0-Update". De update.img op een stick zetten en als je de Force in update zet ziet de 3.1 file meteen en kun je updaten.. :okdan:

Zoals ik al had aangegeven.. dit is dus de procedure voor mensen die op Windows zitten ;) De update is voor Mac en voor updaten vanaf een USB connectie met de computer. De update file is dus ook gewoon te gebruiken op een USB stick met wat renaming. ;)

Ook nog speciale dank aan @anoniempje die me gisternacht tijdens deze struggle heeft ondersteund!! :mega:
Nu eindelijk dan... testen.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Nou even bezig geweest en lijkt allemaal te werken zoals het hoort!
Heb even een paar stems ingeladen. Bij elkaar 380mb maar door discstreaming is het geheugen voor 3% gevuld met 8 audiotracks geladen.
CPU verbruik gaat wel iets omhoog en zit op 16%. (Is normaal met een leeg project 2% ongeveer).. heb WARP (Stretch) uitgezet, anders is het niet om aan te horen :D (mensen met Ableton snappen mij..) Maakte qua CPU verbruik ook niet zo heel veel uit.

Wat me ook nog opviel was dat samples voor instrumenten of drumkits geen gebruik van DiscStreaming. Had ook nog een WAV bestand van 15 minuten in een clip geladen.. geen enkel probleem. :)

Excuses voor het blurry beeld.. ik heb het met mijn webcam gedaan. Aan het eind probeer ik het geheugengebruik en CPU verbruik in beeld brengen ;):erm:

 
Nou even bezig geweest en lijkt allemaal te werken zoals het hoort!
Heb even een paar stems ingeladen. Bij elkaar 380mb maar door discstreaming is het geheugen voor 3% gevuld met 8 audiotracks geladen.
CPU verbruik gaat wel iets omhoog en zit op 16%. (Is normaal met een leeg project 2% ongeveer).. heb WARP (Stretch) uitgezet, anders is het niet om aan te horen :D (mensen met Ableton snappen mij..) Maakte qua CPU verbruik ook niet zo heel veel uit.

Wat me ook nog opviel was dat samples voor instrumenten of drumkits geen gebruik van DiscStreaming. Had ook nog een WAV bestand van 15 minuten in een clip geladen.. geen enkel probleem. :)

Excuses voor het blurry beeld.. ik heb het met mijn webcam gedaan. Aan het eind probeer ik het geheugengebruik en CPU verbruik in beeld brengen ;):erm:


Dus dat zijn 8 discstreams tegelijk? (8 bestanden)
 
Dus dat zijn 8 discstreams tegelijk? (8 bestanden)
Yep. :) Deze tracks waren 4 minuten maar als een multitrack van 15 minuten had geladen had dat waarschijnlijk niet gescheeld. Er wordt gewoon 'n gedeelte geladen en gewisseld telkens.

Ik hoorde net trouwens dat je voor samples in drumkits en keygroups Disc Streaming ook kunt gebruiken. Moet er nog ff induiken.. maar de audiotracks is alleen discstream dacht ik.
 
Yep. :) Deze tracks waren 4 minuten maar als een multitrack van 15 minuten had geladen had dat waarschijnlijk niet gescheeld. Er wordt gewoon 'n gedeelte geladen en gewisseld telkens.

Ik hoorde net trouwens dat je voor samples in drumkits en keygroups Disc Streaming ook kunt gebruiken. Moet er nog ff induiken.. maar de audiotracks is alleen discstream dacht ik.
Dat biedt potentie!
En misschien een domme vraag, maar kun je verschillende clips zo lang (en kort) maken als je wilt?
Dwz onze blokjes zijn lang niet altijd 4,8,16 etc lang
Maar soms zit er een paar tellen extra ‘tussen’ (of juist een paar minder)
Bij de 707 is dat lastig als het automatisch door moet lopen (ik kwam er slechts met moeite uit hoe je dan scenes kunt chainen)
Werkt dat op de Force wel makkelijk?
 
Dat biedt potentie!
En misschien een domme vraag, maar kun je verschillende clips zo lang (en kort) maken als je wilt?
Dwz onze blokjes zijn lang niet altijd 4,8,16 etc lang
Maar soms zit er een paar tellen extra ‘tussen’ (of juist een paar minder)
Bij de 707 is dat lastig als het automatisch door moet lopen (ik kwam er slechts met moeite uit hoe je dan scenes kunt chainen)
Werkt dat op de Force wel makkelijk?
Dacht 999 maten.. ga het ff checken..
Edit: Je kunt per clip ingeven hoe lang ie wordt. Elk getal tussen de 1/16 maat en 12600 maten. En kunt verschillende cliplengtes per scene ingeven.. net als op de MPC.. maar die rond clips af per beat.
Het wisselen tussen scenes doe je dus via de Matrix. Je kunt wel een quantisering ingeven hoelang er gewacht wordt voordat ie wisselt. Liefst op de maat.. :) op de 707 zitten functies op om scenes op te volgen automatisch op te volgen toch?? Volgens mij op de Force niet. Maar je zet op de Force dingen uit in de arranger. De MPC heeft ook een soort sequencer waarin je patterns achter elkaar kan zetten trouwens..
 
Laatst gewijzigd:
Wat vinden jullie van deze update :

 
Back
Top