AKAI apc live (nieuwe push 3?)

Wat leaks van een nieuwe AKAI, lijkt op een nieuwe push maar, hij heeft ook in en outputs en CV/gate. Lijkt ook een USB host te zijn voor harddisks.

Geen idee of dit nou een ableton live controller is, een mpc software controller, of zijn eigen mpc software stand-alone draait, of een combinatie van alle 3.
Ik meende wel dat ableton vanaf push 2 heeft gebroken met AKAI en dat ze de push 2 in eigen beheer produceren.
 

Attachments

  • cp_768_akai-apclive.jpg
    cp_768_akai-apclive.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 703
  • cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear4.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 175
  • cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    cp_768_akai-apclive-rear5.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 147
Akai is on a roll
 
Ik weet niet hoe groot het probleem voor jou situatie is, maar het werken met interfaces schijnt wat latency te genereren.
Misschien al lang bekend, maar hier wordt e.e.a. besproken.


Tjah, dat is natuurlijk te verwachten. In feite doet de Force nu wat normaal gesproken een computer doet - en daar heb je ook met latency te maken..
 
Tjah, dat is natuurlijk te verwachten. In feite doet de Force nu wat normaal gesproken een computer doet - en daar heb je ook met latency te maken..
Ja zeker. Maar normaliter verwacht je dit niet bij een 'instrument'.
Vandaar dat ik het onder de aandacht bracht.

Overigens is het jammer (begrijpelijk, maar jammer) dat je geen ASIO driver (Jack heet dat geloof ik bij Linux) kunt kiezen (voor zover ik begrepen heb gebruikt Akai de default 'class compliant' driver, ik heb 'nog' geen Force of MPC momenteel of meer details gehoord)
 
Ja zeker. Maar normaliter verwacht je dit niet bij een 'instrument'.
Vandaar dat ik het onder de aandacht bracht.

Overigens is het jammer (begrijpelijk, maar jammer) dat je geen ASIO driver (Jack heet dat geloof ik bij Linux) kunt kiezen (voor zover ik begrepen heb gebruikt Akai de default 'class compliant' driver, ik heb 'nog' geen Force of MPC momenteel of meer details gehoord)
Tja. Het is ook nog maar de vraag of we hier met een instrument te maken hebben of gewoon met een DAW 😜
 
Tja. Het is ook nog maar de vraag of we hier met een instrument te maken hebben of gewoon met een DAW 😜
Eens. Het is gewoon een linux PC in een mooie controller.
Maar dan nog.
Latency bij 'dergelijke' hardware is gelukkig niet echt gebruikelijk. Vandaar dat ik het noemde. (m'n 707 heeft er iig geen last van)
Ik begrijp helemaal waar het vandaan komt overigens en het is absoluut geen kritiek op AKAI.
Ik ben al tijden aan het azen op een AKoopjeAI MPC Live 2 :)
 
Zijn er al mensen die met 3.2 draaien hier?? Ik lees niet zo heel positieve reacties her en der.. zelf nog niet gedaan..

 
Back
Top