Korg DSS-1

knutsel

so what this button do?
Lid sinds
26 april 2013
Berichten
376
Locatie
Veenendaal
Ik heb hier al een heel tijdje een Korg DSS-1 staan (12 bit sample keyboard met analoog filter, waveshaping etc.) Dit is de uitvoering met 2mb ram geheugen en een SCSI aansluiting. Iemand enig idee wat ze tegenwoordig nog waard zijn?
 
Ik denk persoonlijk iets meer. Heb er zelf ook een maar de uitbreiding is wel grote meerwaarde. Had je die zelf ingebouwd trouwens. En hoe is dat in het OS geïntegreerd, kun je ook losse samples wegschrijven/laden?
Ik heb zelf ook een DSM1 met factory SCSI maar dit is heel beperkt, je kunt eigenlijk alleen de multisounds of een bank wegschrijven en laden.
 
Heb hem niet zelf ingebouwd.... zat er al in toen ik hem destijds overnam. Heb me er verder nog nooit in verdiept, maar ik denk dat het idee hetzelfde is als bij jou DSM. De handleiding is een dikke pil papier, maar zal me er binnenkort nog eens in verdiepen... :)
 
Ah oke.. Het is 'n pittige klus om de uitbreiding in te bouwen trouwens..

Klopt. Ik heb er ooit twee gedaan, en dan met een USB socket achterin voor een stick (dus niet de scsi versie).

Het uitsolderen van het originele RAM is het meeste werk. Je krijgt er uiteindelijk wel handigheid in trouwens.
 
Back
Top